دوربین مداربسته ثابت

استفاده از دوربین های ثابت هنواره در حال افزایش است. در این مطلب به دلایل محبوبیت این دوربین ها و جزئیات مرتبط با این دوربین ها اشاره می شود.

دوربین-مداربسته-ثابت-هایک-ویژن,دوربین مداربسته هایک ویژن,دوربین مداربسته ثابت,دوربین مداربسته ثابت هایک ویژن
اصطلاح دوربین مداربسته ثابت معمولا در مقابل اصطلاحات دوربین گردان یا زوم دار مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که از نام این دوربین ها مشخص است این دوربین ها امکان تغییر زاویه یا جهت دید را بدون دخالت مستقیم فیزیکی ندارند.

کاربرد دوربین های مداربسته ثابت

کاربرد دوربین های مداربسته ثایت به مراتب وسیع تر از دیگر انواع دوربین مدار بسته است. بیشتر انواع دوربین های مداربسته زیر مجموعه ای از دوربین های مداربسته ثابت هستند.

دوربین های مداربسته ثابت برای تمامی کاربری های مرتبط با نظارت و امنیت مورد استفاده قرار میگرند. استفاده از دوربین های گردان تنها در مکان هایی رایج است که برای حرکت و کنترل دوربین ها اپراتوری در محل حضور داشته باشد.


هزینه های دوربین ها مداربسته ثابت

گرچه انواع بسیار متفاوتی از دوربین مداربسته ثابت وجود دارند اما به صورت کلی هزینه دوربین های ثابت به مراتب کمتر از دوربین های گردان یا زوم دار است. شاید یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت این دوربین ها هم همین موضوع باشد.


معایب و مزایای دوربین های مداربسته ثابت

نقطه ضعف بزرگ دوربین های مداربسته ثابت زاویه دید محدود انهاست. معمولا برای پوشش دادن زوایای بالا مجبور خواهیم بود تعداد زیادی دوربین مداربسته ثابت استفاده کنیم که این موضوع معمولا برای کاربران قابل قبول نیست.


در کنار این موضوع دوربین های ثابت دارای دو حسن بزرگ هستند. اول هزینه پایین تر این دوربین هاست و دوم تعیر نگهداری به مراتب کمتر این دوربین ها. با توجه به عدم وجود قسمت های متحرک در دوربین های ثابت این دوربین ها خیلی کمتر خراب می شوند یا نیاز به نگهداری دوره ای ندارند.



مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید