دوربین پلاک خوان خودرو

دوربین های مداربسته پلاک خوان دسته ای دوربین های مداربسته است که از آن برای گرفتن پلاک خودرو استفاده می شود. این دوربین ها باید دارای شرایطی خاص باشند که در این مطلب به آنها اشاره می کنیم.

دوربین-مداربسته-پلاک-خوان,دوربین مداربسته پلاک خوان,دوربین مداربسته پلاک خوان
دوربین های مداربسته پلاک خوان دسته از دوربین مدار بسته هستند که با توجه به شرایط خاص خود امکان ضبط پلاک خودروها را به شما میدهند.

دوربین مداربسته پلاک خوان باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

رزولوشن تصویر دوربین

اولین خصوصیت مهم این دوربین ها روزولوشن تصویر بالای آنهاست. طبیعتا هر قدر رزولوشن تصویر شما بالاتر باشد امکان خواندن پلاک برای برد بیشتری فراهم خواهم بود.


پلاک خوانی در دوربین های انالوگ
(مقاله دوربین مداربسته آنالوگ را برای اطلاعات بیشتر بخوانید.)

در صورتی که از دوربین آنالوگ برای خواندن پلاک استفاده می کنید امکان دسترسی به رزولوشن بیش از 720TVL برای شما وجود نخواهد داشت (برای اشنایی با رزولوشن انالوگ مقاله تیوی لاین را بخوانید). رزولوشن 720TVL تقریبا برابر 0.5 مگا پیکسل در سیستم اندازگیری دیجیتال است که رزولوشن واقعا پایینی خواهد بود.

با این وجود دوربین های انالوگ با کیفیت خوب در زاویه دید 75 درجه (لنز رایج 3.6mm) تا فاصله سه متری امکان تشخیص پلاک را فراهم می کنند. برای افزایش برد پلاک خوانی در دوربین های انالوگ از لنزهایی با فاصله کانونی بالاتر استفاده می شود. به این صورت زاویه دید شما کمتر شده و عمق دید بیشتر می شود برای مثال با یک لنز 12mm شما زاویه دیدی 25درجه ای خواهید داشت اما امکان پلاک خوانی تا برد 10متر برای شما فراهم می شود.


پلاک خوانی در دوربین های مداربسته دیجیتال یا شبکه
(مقاله دوربین مداربسته تحت شبکه را برای اطلاعات بیشتر بخوانید.)

پلاک خوانی در دوربین های شبکه با توجه رزولوشن بالاتر آنها به مراتب ساده تر است. این دوربین ها برد دید به مراتب بهتری برای شما ایجاد می کنند پس استفاده از این دوربین ها برای پلاک خوانی توصیه می شود. البته توجه داشته باشید که دوربین های مداربسته دیجیتال پر هزینه تر از دوربین های انالوگ هستند.


دیگر خصوصیات مورد نیاز دوربین
یکی دیگر از خصوصیات مهم دوربین های پلاک خوان مکانیزم WDR روی دوربین است. این میکانیزم کمک زیادی به جلوگیری از تاثیرات منفی ضد نور در دوربین می کند. از انجایی که معمولا دوربین های پلاک خوان در معرض ضد نور شدید هستند استفاده از دوربین با چنین قابلیتی بسیار مهم است.
دارای بودن دید در شب IR نیز یکی از خصوصیات مهم دوربین است که باید به آن توجه کرد. برد دید در شب دوربین باید طوری انتخاب شود که در حد برد پلاک خوانی دوربین باشد.

آیا دستگاه ضبط کننده هم در تشخیص پلاک اهمیت دارد؟

بله. به ویژه در سیستم های آنالوگ دستگاه ضبط کننده DVR و کیفیت ضبط ان تاثیر بسیار زیادی در برد پلاک خوانی شما خواهد داشت. سعی کنید حتما از DVR استفاده کنید که تصاویر را در حالت D1 یا WD1 و 25فریم در ثانیه ضبط کند.

در صورتی که دستگاه ضبط کننده شما از کیفیت خوبی برخوردار نباشد کیفیت ضبط شما پایین آمده و در واقع هزینه انجام شده در انتخاب دوربین باکیفیت شما به هدر خواهد رفت.


دوربین تشخیص پلاک چطور عمل می کند؟

دوربین های مداربسته تحت شبکه امکان استفاده از نرم افزارهای پردازش تصویر را برای شما فراهم می آورند. نرمافزارهای تشخیص پلاک به شما این امکان را می دهند که پلاک تمامی خودروهای وارد یا خارج شده را در یک بانک اطلاعاتی جمع آوری کنید. از این طریق شما میتوانید حتی ورود خودروهایی که دارای پلاک غیر مجاز هستند محدود کنید.



مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (5)
  • hasan:

    سلام دوربین پلاک خوان نیاز دارم چه دوربینی را سفارش می کنید

    ثبت شده در 1393/08/28
  • کیانوش طلاوری:

    با عرض سلام و خسته نباشد خدمت همراه گرامی آقای شهدوست مطالبتون واقعا کامل و مفید هستند جا داره همینجا از طریق همین پیام بابت زحماتی که میکشید تشکر کنم

    ثبت شده در 1394/02/03
  • شهاب :

    سلام خسته نباشید من یه فیلم دارم از دوربین مدار بسته که گوشیمو دزدیدن و پلاک شخصی که گوشیمو دزدیده هم توی این فیلم هست منتها مقداری تار هستش از نرم افزارهای مختلفی هم استفاده کردم ولی جواب درستی نگرفتم میتونم خواهش کنم کمکم کنید مرسی ...

    ثبت شده در 1394/05/14
  • احسان سروند:

    با سلام برادر عزيز نصب و راه اندازي يك سيستم پلاك خوان حدودا چقدر هزينه داره

    ثبت شده در 1394/07/06
  • محسن دوربین:

    سلام بنده هم از سال1386 به این حرفه وارد شدم و امیدوارم با کمک همدیگر بتونیم اینده روشنی برای خود واین حرفه بسازیم ،سوال مهم من در این رابطه اینکه نمیدونم چه طوری میتونم با هزینه کم تبلیغات خودم رو در این زمینه گسترش بدم؟ایا راهکاری وجود داره؟ایا راه موفقیت در این زمینه فقط تبلیغات هست؟

    ثبت شده در 1395/03/14
 
نظر خود را ثبت کنید