دوربین مداربسته POE چیست؟

اصطلاح دوربین مداربسته POE به دوربین هایی اطلاق می شود که امکان تغذیه از طریق کابل شبکه را دارند. در این مقاله در رابطه با این قابلیت دوربین های مداربسته اطلاعاتی در اختیار شما قرار می گیرد.

دوربین-مداربسته-POE,دوربین مداربسته POE,دوربین مداربسته POE
اصطلاح دوربین مداربسته POE در رابطه با دوربین های مداربسته شبکه به کار می رود. در این مطلب بیشتر با این اصطلاح و موضوعات مرتبط با آن آشنا می شویم.

POE به چه معناست؟

اصطلاح POE مخفف سه واژه Power Over Ethernet به معنای تغذیه از شبکه است. تجهیزاتی که دارای قابلیت POE هستند امکان تغذیه از طریق شبکه را دارند و برق مصرفی آنها از طریق همان کابلی که آنها را به شبکه متصل می کند تامین خواهد شد.

دوربین مداربسته POE چیست؟

همانطور که تعریف بالا نشان داد دوربین مدار بسته POE نوعی از دوربین مداربسته است که می توان آن را به وسیله کابل شبکه تغذیه کرد.

آیا دوربین های POE تنها از طریق شبکه تغذیه می شوند؟

معمولا نه. دوربین های POE معمولا امکان تغذیه از دو طریق مستقیم و POE را به صورت همزمان دارند و شما میتوانید در صورت نیاز تغذیه دوربین را از طریق سیم برق هم انجام دهید.


برای تغذیه دوربین ها به صورت POE به چه تجهیزاتی نیاز خواهد بود؟

برای تغذیه دوربین ها به صورت POE شما باید از یکی از سه وسیله زیر استفاده کنید:


POE-injector,منبع تغذیه POE,منبع تغذیه POE
منبع تغذیه POE


  • NVR POE: دستگاه NVR شما می تواند دارای خروجی های POE باشد. در این صورت کار شما برای نصب دوربین ها به مراتب ساده تر خواهد شد. کافیست کابل شبکه هر دوربین را به طور مستقیم به پورت POE دستگاه NVR متصل کنید. این کار تنها در صورتی ممکن است که شما برای هر دوربین یک کابل مجزا استفاده کنید. در صورتی که بخواهید کابلها را در طول مسیر به سوئیچ وصل کرده و مجموع آن را به NVR متصل کنید باید از سوییچ POE استفاده کنید.
  • سوئیچ شبکه POE: در صورتی که از سوئیچ برای اتصال دوربین ها استفاده می کنید و می خواهید دوربین ها به صورت POE تغذیه شوند تمامی سوئیچ هایی که به طور مستقیم به دوربین ها وصل شده اند باید از نوع POE باشند.
  • منبع تغذیه POE: نام دیگر آن POE Injector است. منبع تغذیه POE یک وسیله الکترونیکی است که عملکردی بسیار ساده دارد. کابل شبکه به ورودی این وسیله متصل شده و در خروجی به صورت POE در خواهد آمد. استفاده از این وسیله در شرایط خاص می تواند به هزینه های شما را به شدت کاهش دهد.

در هنگام طراحی شبکه POE باید به چه نکاتی توجه کرد؟

نکات زیادی وجود دارد که در هنگام طراحی سیستم POE باید به آن توجه کنید، در ادامه به برخی از این نکات اشاره می کنیم:

  1. گرچه طول کابل های شبکه CAT6 دارای محدودیت 100متری است اما در صورت POE بودن سیستم ممکن است نتوانید تا این متراژ تغذیه را انجام دهید. در صورت طولانی بودن کابلها و نیاز به تغذیه POE حتما با متخصصین این زمینه مشورت کنید.
  2. سوئیچ ها و منابع تغذیه POE دارای یک توان مجاز خروجی هستند. این توان معمولا برای تغذیه یک دوربین مداربسته کافی است اما نمیتوانید از آن برای تغذیه تجهیزات پر مصرف استفاده کنید. در صورتی که میخواهید نوع خاصی از دوربین را استفاده کنید که توان مصرفی آن بالاست حتما از سوئیچ POE یا منبع تغذیه با توان مناسب استفاده کنید.
  3. در صورت استفاده از NVR POE باید هر دوربین را به صورت مستقیم به NVR متصل کنید. معمولا پورت های POE تنها برای نصب یک دوربین ساخته شده اند و نمی توانید سوئیچی به آنها متصل کنید. سوئیچ شبکه را باید به پورت شبکه مجزای دستگاه متصل کنید.
  4. در صورتیکه دوربین ها را به صورت POE تغذیه می کنید سعی کنید از کابل شبکه ای با کیفیت بالاتر استفاده کنید تا افت ولتاژ شما در طول مسیر کمتر شود.
دستگاه-NVR-POE,دوربین مداربسته POE,نحوه اتصال دوربین های شبکه به NVR POE
نحوه اتصال دوربین های شبکه به NVR POE

نقاط ضعف تغذیه POE

تغذیه POE دستگاه ها دارای یک عیب بزرگ است. هزینه تجهیزات POE به مراتب بالاتر از تجهیزات عادی مداربسته است. این نقطه ضعف باعث می شود استفاده از سیستم های POE تا حد زیادی محدود شود.


عیب دیگر سیستم های POE محدودیت توان خروجی آنهاست. تجیهزات POE معمولا توان خروجی کمتر از 25وات دارند.


در مقابل استفاده از سیستم تغذیه POE میتواند پیچیدگی ها و زمان مورد نیاز برای اجرای سیستم مداربسته را شدت کاهش داده و ایمنی سیستم را افزایش دهد.



سوئیچ-POE,سویئچ POE,سویئچ POE
تصویر یک سوئیچ POE

مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (14)
  • رسول افشار:

    سلام، ایولا داری

    ثبت شده در 1393/10/20
  • اسماعیل:

    خیلی عالی بود ارزوی موفقعیت براتون دارم............

    ثبت شده در 1394/01/07
    • پاسخ زارعی

      سلام مهندس ممنون از اطلاعات خوبتون من حدود ۹سال در زمینه مداربسته فعالیت میکنم اما با توجه به به روز شدن سیستمها در زمینه تحت شبکه مشکل دارم شما کلاسی تشکیل دادین که در اون سیستم شبکه اموزش داده بشه به صورت حضوری

      ثبت شده در 1395/09/10
  • حامد:

    با سلام دوست عزیز مطالب عنوان شده در تمامی مباحث واقعا فوق العاده است با تشکر

    ثبت شده در 1394/01/25
  • ramin:

    kheili alli bod mamnon az lotfeton

    ثبت شده در 1394/02/27
  • هادی محمدی:

    سلام مهندس خواستم بگم امکان ارتباط حضوری و اموزش وجود داره؟ و اینکه میشه مقالات در مورد دوربین های تحت شبکه رو برام ایمیل کنین چون نیاز به اطلاعات بیشتری هستم برای کارم

    ثبت شده در 1394/05/04
  • سعیدرضا:

    درود بر شما مهندس . عالی بود مهندس جان .بهره بردیم . ممنون ازمطالب مفیدتون . پیروز و سربلند باشی

    ثبت شده در 1394/05/18
  • حسن:

    با سپاس فراوان این اطلاعات بسیار مفید هستند

    ثبت شده در 1394/08/04
  • من:

    ممنون و متشکر از لطف شما

    ثبت شده در 1394/09/07
  • حسن صیادی:

    با سلام خدمت آقای شهدوست قیمت هر متر از کابل sftp در بازار چقدر است ممنونم با تشکر از سایت خوبتون

    ثبت شده در 1394/09/27
  • محمدی:

    سلام وقت بخیر اصطلاح POE مخفف سه واژه Power on Ethernet به معنای تغذیه از شبکه است.اشتباه نوشتین اصطلاح POE مخفف سه واژه Power over Ethernet به معنای تغذیه از شبکه است.

    ثبت شده در 1394/10/29
    • پاسخ علی شهدوست

      تشکر از دقتتون. اصلاح شد

      ثبت شده در 1394/12/02
    • پاسخ حمید

      سلام خیلی عالی بود ممنون که نشر میدی

      ثبت شده در 1396/03/19
    • پاسخ تفضلی مقدم

      سلام .مرسی از حسن نیت خوبی ک دارین و روحیه ای ک حاضرین اطلاعاتی ک خودتون با زحمت و تجربه بدست آوردین در خدمت بقیه من جمله بنده قرار میدین امیدوارم همیشه موفق باشین. اگر لطف کنین ک مقالات دیگه ای یا منابع خوبی در مورد سیستم های IP دارین رو واسم میل کنین لطف خیلی بزرگی کردین مرسی

      ثبت شده در 1396/07/17
    • پاسخ علی

      سلام.

      ثبت شده در 1396/07/17
  • سعید:

    ممنون از سایت بسیار آموزنده شما . امروز اطلاعات زیادی از سایت شما دریافت کردم. مرسی

    ثبت شده در 1394/12/05
    • پاسخ آكام

      با سلام خدمت آقاي مهندس ببخشيد ميشه تنظيمات دوربين به دستگاه nvr رو راهنمايي كنيد ممنون ميشم

      ثبت شده در 1396/07/19
  • رامین :

    ممنون عالی بود

    ثبت شده در 1395/05/15
  • علی نجاری:

    با سلام خدمت شما بزرگوار از اطلاعات کامل و بسیار مفید شما بسیار سپاسگزارم امیدوارم که همیشه از اطلاعات مفیدتون مارو هم بهره مند سازید

    ثبت شده در 1395/06/11
  • علی:

    سلام.فقط میتونم بگم خدا خیرت بده

    ثبت شده در 1396/01/15
 
نظر خود را ثبت کنید