نمایشگر مناسب برای دوربین مداربسته

انتخاب نمایشگر مناسب برای دوربین مداربسته نیز یکی از بخش های مهم نصب سیستم مداربسته است. در این مطلب بیشتر به این موضوع اشاره خواهیم کرد.

نمایشگر-دوربین-مداربسته,نمایشگر دوربین مداربسته,مانیتور دوربین مداربسته,مانیتور دوربین مداربسته
نمایشگر یکی از بخش های مهم یک سیستم مداربسته است. این نمایشگر ممکن است یک تلویزیون یا یک مانیتور باشد. در این مطلب بیشتر در رابطه با انتخاب نمایشگر مناسب برای سیستم مداربسته صحبت خواهیم کرد.

اندازه نمایشگر چقدر باید باشد؟

اندازه نمایشگر دوربین مداربسته به چهار عامل وابسته است:
  • فاصله نمایشگر تا بیننده
  • تعداد دوربین های قابل نمایش در نمایشگر
  • رزولوشن تصویر دوربین ها
  • حساسیت دوربین های مداربسته

برای دیدن تصاویر دوربین ها شما دو انتخاب اصلی خواهید داشت. در صورتی که کاربر پشت میز می نشیند استفاده از مانیتور مناسب تر خواهد بود. با توجه به چند بخشی شدن تصاویر دوربین ها در مانیتور باید از مانیتورهایی با اندازه حداقلی "19 استفاده کنید.


استفاده از تلویزیون معمولا زمانی صورت می گیرد که کاربر فاصله زیادی از نمایشگر دارد یا نیاز به مشاهده همزمان تصاویر توسط چند کاربر وجود دارد. تعداد و حساسیت تصاویر استفاده از تلویزیون های 40 اینچ برای دیدن تصاویر دوربین های مداربسته بسیار رایج است.



رزولوشن تصویر نمایشگر

انتخاب رزولوشن تصویر مناسب برای مانیتور قسمتی است که معمولا توجه کافی به آن نخواهد شد. انتخاب یک نمایشگر با روزولشن تصویر بالا به ویژه در صورت نصب دوربین های تحت شبکه بسیار مهم است.

رزولوشن تصویر بسیار رایج در مانیتورها، رزولوشن های زیر هستند:

  • XGA) 1024*768)
  • WXGA) 1280*800)
  • 768*1366 (HD)
  • FHD) 1920*1080)
  • WQHD) 2560*1440)

رزولوشن تصویر WQHD تنها در تلویزیون های جدید کاربری دارد و رزولوشن بیشتر نمایشگر ها به FHD یا HD محدود است.


در دوربین های مداربسته تحت شبکه حداقل رزولوشن تصویر رایج دوربین ها 1مگا پیکسل است که تقریبا برابر با رزولوشن تصویر قابل نمایش نمایشگر هاست. بنابراین در صورت نصب دوربین های بیش از 2 مگا پیکسل شما به صورت عادی نمی توانید روزولشن دوربین را بر روی نمایشگر ببنید. در صورتی که چند تصویر به صورت هم زمان به نمایش درآیند این مشکل چند برابر خواهد شد. پس در صورتی که بر روی نمایشگر تصویر یک دوربین 2 و 3 مگا پیکسل دارای تفاوتی نبودند مشکل اصلی از رزولوشن تصویر قابل نمایش دوربین هاست.


توجه داشته باشید که گرچه شما نمی توانید تصویر یک دوربین چند مگا پیکسل را با روزولشن واقعی ببینید اما زوم دیجیتال امکان دیدن جزئیات بسیار بیشتری را در تصاویر این دوربین ها ایجاد می کند.

تصاویر چطور از دستگاه مرکزی دوربین به نمایشگر انتقال می یابد؟

سه روش رایج برای انتقال اطلاعات از دستگاه مرکزی به نمایشگر وجود دارد:


مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (2)
  • بهزاد:

    ممنون از گذاشتن مطالب متعدد در وبلاگ ....کمک های بسیاری به من کردید

    ثبت شده در 1393/11/23
  • مظفر:

    مهندس مطالب فوق العاده س چطور میتونم یه dvrسه لنز رو نصب کنم که هم بتونم با مانیتور ایفون دسترسی داشته باشم هم با مانیتور وهم با تلویزیون منزل هم با گوشی تلفن همراه

    ثبت شده در 1394/03/24
 
نظر خود را ثبت کنید