آیا نصب دوربین مداربسته جرم است؟

"آیا نصب دوربین مداربسته جرم است" این سوالی است که بسیاری از مشتریان دوربین مداربسته مطرح می کنند. در این مطلب بیشتر در رابطه با منع قانونی نصب دوربین مداربسته صحبت خواهیم کرد.

پیگیری-قضایی-دوربین-مداربسته,آیا نصب دوربین مداربسته جرم است,نصب دوربین مداربسته جرم است؟
"آیا نصب دوربین مداربسته جرم است" این سوالی است که بسیاری از مشتریان دوربین مداربسته مطرح می کنند. در این مطلب بیشتر در رابطه با منع قانونی نصب دوربین مداربسته صحبت خواهیم کرد.

نصب دوربین مداربسته به صورت کلی نه تنها به وسیله مراجع قانونی تقبیح نخواهد شد بلکه مورد استقبال نیز قرار می گیرد. با توجه به بازدارندگی شدید نصب دوربین مداربسته، تنها در شرایط خاص استفاده از دوربین مداربسته ممنوع شده است.

محل های متفاوت نصب دوربین مداربسته از نظر قانونی

  • نصب دوربین مداربسته در محیط عمومی: در رابطه با نصب دوربین مداربسته در محیط های عمومی در حال حاضر هیچ گونه منع قانونی وجود ندارد. منع قانونی این مکان ها تنها در صورتی به وجود می آید که این محیط در اطراف مکان های حساس مانند پادگان ها، پایگاه های هوایی و ... باشد.
  • نصب دوربین مداربسته در محیط مشاعات: در رابطه با نصب دوربین در مشاعات مانند حیاط ساختمان، پارکینگ، راه پله و غیره ... نیاز به تائید کتبی از اعضای مجمع ساختمان خواهد بود. در صورت تائید مجمع بر نصب دوربین مداربسته این نظر بر نظر منفرد ساکنین ارجعیت خواهد داشت. در صورت وجود مشکل در مسیر دریافت تائید مجمع اعضای ساختمان می توانند از طریق دریافت مجوز کتبی اقدام به نصب دوربین در محیط های مشاعات کنند.
  • نصب دوربین مداربسته در محیط های خصوصی: به صورت کلی نصب دوربین مداربسته در محیطهای خصوصی دارای بیشترین حساسیت است. محیطهای خصوصی شامل محیطهایی خواهد شد که به حریم شخصی افراد مربوط خواهد شد (محیط داخلی منزل، اتاق خواب افراد، اتاق رخت کن و ...). نصب دوربین مداربسته در محیطهای خصوصی تنها با داشتن مجوز رسمی امکان پذیر خواهد بود.
  • نصب دوربین مداربسته مخفی: نصب دوربین مداربسته مخفی به هر نحو (در محیطهای مشاع یا خصوصی) نیازمند مجوز است. در صورت شکایت به واسطه نصب دوربین مخفی حتی در منزل خود فرد، این موضوع می تواند به پرداخت جریمه سنگین یا تعقیب قضایی منجر شود.

چطور برای دریافت مجوز نصب دوربین مخفی یا دوربین در محیطهای شخصی اقدام کنیم؟

برای دریافت مجوز جهت نصب دوربین مداربسته در محیطهای غیر مجاز، پس از ارائه شکایت به واسطه تخریب، تهدید یا خطرات امنیتی و با مطرح کردن ضرورت نصب دوربین مداربسته به نیروی انتظامی یا مراجع قضایی میتوانید در رابطه با دریافت مجوز نصب دوربین مداربسته در محل اقدام فرمائید.


مزاحمت دوربین همسایه


در بسیاری از مواقع افراد برای حفظ دارایی و منزل خود اقدام به نصب دوربین مداربسته می کنند. در حالیکه همسایه و منازل اطراف نسبت به نصب دوربین در آنجا اظهار نارضایتی کرده و تحت عنوان مزاحمت دوربین همسایه اقدام به شکایت می نمایند. خاطر نشان می شود که دوربین مدار بسته برای حفظ و بالا بردن امنیت است و نباید با نصب آن موجبات مزاحمت و از بین رفتن امنیت در همسایگان فراهم شود. پیشنهاد می کنیم قبل از نصب دوربین مداربسته با توجه به محل نصب دقت نمایید. منزل و حریم شخصی افراد در دید دوربین قرار نگیرد زیرا آن افراد محق هستند تا نسبت به ورود دوربین به حریم شخصی خود و عامل آن شکایت کنند. در نتیجه بررسی مراجع ذیصلاح نیز این امکان وجود دارد که دوربین مداربسته جمع آوری شود.


چند نمونه مزاحمت دوربین همسایه


در ادامه برخی از شکایات را که نسبت به مزاحمت دوربین همسایه مطرح شده است را می خوانید:

فردی از همسایه خود به علت نصب دوربین روی دیوار که به باغ او مشرف است، شکایت کرده است. در نتیجه دادگاه قرار کارشناسی گذاشته که موضوع دقیق تر مورد بررسی قرار بگیرد.

همسایه رو به رویی ما تازه ساخته 2 عدد دوربین مدار بسته نصب کرده ولی 2 عدد دوربین زاویه اش طوری هست درب که خونه ما را کامل میگیرد حتی درب خونه خودشون را کامل نمی گیره بیشتر داره منزل مارا می گیرد.

سلام همسایه ما دوربین گذاشته که هم نصف حیاط منو می گیره هم حیاط همسایه کناری شو . تو حیاط هر کاری کنیم به همه میگه فلانی سیگار میکشه فلانی چقدر مهمان میاد خونش، اگه شکایت کنیم مجازاتش چیه ؟

این چند مورد نمونه ای از صدها شکایت همسایه نسبت به نصب دوربین مدار بسته است که به راحتی با اعللم شاکی مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. با بررسی کارشناس احتمال جمع آوری دوربین ها و جریمه شدن نیز وجود دارد. بنابراین سعی کنید در زمان نصب دوربین مداربسته حفظ حریم شخصی افراد را در نظر بگیرید.





بازگشت به مطلب نصب دوربین مداربسته

Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (27)
  • reza:

    سلام اقا من کارم همين دوربين و اين حرفاست يه ماه پيش يه نفر بهم گفت ميخواد تو خونش دوربين بذاره ماهم رفتيم محلو ببينيم يهو فهميديم ميخواد تو اتاق خواب هونش دوربين بذارهه که بقول خودش داره بهش خيانت ميشه(طرف تقريبا 60 سال يا بيشتر)حالا نميدونم زنش خراب بوده يا دخترش؟ بعد بهم گفت اين دوربين مخفي ها رو خريدم ميخوام يحوري نصب کني کسي نفهمه واقعيتش من ترسيدم شر بشه به طرف گفتم اين کار غير قانونيه ولي يارو دست بردار نيستو ميگه يه کاريش بکنم واقعيتش ميترسم ميشه راهنمايي کنيد ببينم چمار بايد بکنم؟ آيا اين کار جرمه؟ بعد من که مجري هستم مجرم شناخته ميشم يا طرف؟ ممنون ميشم جواب به ايميل بدين البته سعي ميکنم سايتتون رو هم چک کنم يا حق

    ثبت شده در 1393/10/18
    • پاسخ علی شهدوست

      در صورتی که شکایتی در این رابطه مطرح شود شما هم به عنوان نصاب سیستم مورد پیگرد قرار خواهید گرفت.

      ثبت شده در 1393/10/23
    • پاسخ علی

      باسلام باتوجه به عدم پارکینگ درکوچه 4 متری جهت امنیت خودرو ومنزل شخصی میتونم دوربین مدار بسته نصب کنم

      ثبت شده در 1395/01/01
  • ساره:

    سلام. خسته نباشید: میتونم در شرکت خصوصیم دوربین بذارم؟ یا نیاز به مجوز داره؟ ممنون میشم زودتر پاسخ بدید

    ثبت شده در 1393/10/29
    • پاسخ علی شهدوست

      در صورتی که دوربین ها به صورت مخفی نصب نشده باشند مشکلی وجود نخواهد داشت.

      ثبت شده در 1393/10/29
  • صبا:

    سلام .آیا مرد ازنظرقانون مجاز است که در خانه خود ودر اتاق خواب کنارحمام و... دوربین را مخفیانه در دریچه کولر ها نصب کند در صورتی که در آن خانه همسر و دودختر بزرگش زندگی میکنند .لطفا مرا راهنمایی کنید با این مشکل چه کنم

    ثبت شده در 1393/11/01
    • پاسخ علی شهدوست

      نصب دوربین های مداربسته به صورت مخفی د محیطهای خصوصی مجاز نیست.

      ثبت شده در 1393/11/03
    • پاسخ عابدی

      با سلام و عرض ادب لطفا راهنمایی بفرمایید جهت اخذ مجور دوربین های حفاظتی چگونه از نیروی انتظامی مجوز بگیریم با چه سندی چون وقتی مراجعه میکنم کسی پاسخگو نمیباشد . باتشکر از راهنمایی تان

      ثبت شده در 1394/03/30
  • ابراهیم فتحی:

    با تشکر از مطالب خوبتون!

    ثبت شده در 1393/11/30
    • پاسخ Ali

      سلام.آیا داخل استخرهای عمومی دوربین به کار رفته است؟

      ثبت شده در 1394/09/26
    • پاسخ مسعود

      با سلام آیا نصب دوربین مدار بسته در کلاس های آموزشگاه زبان به منظور حفظ و حراست از تجهیزات کلاس همچنین نظارت بر حسن انجام کار مربی منع قانونی وجود دارد؟! با تشکر

      ثبت شده در 1395/02/08
    • پاسخ علیرضا

      با سلام آیا میتوان در محل کار به جز دوربین ، میکروفون برای ضبط صدا استفاده کرد ، یا استراق سمع محسوب شده و جرم میباشد؟

      ثبت شده در 1395/07/14
  • محمد حسین :

    با سلام.جناب شهدوست واقعا باید از شما سپاس و قدردالنی کرد ک این همه مطالب مفید و اموزنده رو به صورت رایگان در اختیار مردم قرار میدهید.

    ثبت شده در 1393/12/04
  • داود:

    با عرض سلام اخیرا مدیر عامل شرکت ما تصمیم گرفته در محل کار ما دوربین نصب کند لازم به یاداوری است که من در اتاق کنترل یک نیروگاه و به صورت شیفتی مشغول میباشم ایا این کار قانونی است با تشکر

    ثبت شده در 1394/02/18
    • پاسخ علی شهدوست

      این کار منع قانونی ندارد.

      ثبت شده در 1394/02/23
    • پاسخ مسعود

      با سلام آیا نصب دوربین در کلاس های آموزشگاه زبان منع قانونی دارد؟ با تشکر

      ثبت شده در 1395/02/07
  • مسیح:

    با سلام، اگردر یک مجتمع مسکونی که دوربین نصب شده است و مشاهده تصویر به صورت مستقیم در تمام واحدها امکان پذیر است، اگر یک نفر نخواهد تمام واحد ها تصویر را مشاهده کنند، می تواند از طریق قانون اقدامی بکنه؟

    ثبت شده در 1394/03/10
    • پاسخ مهدی

      سلام و خسته نباشید. اقا یکی از همسایه های ما اطلاعات و رفت و اومد کوچه را خبر داره. ادمی هم نیست که پشت پتجره باشه و کوچه را دید بزنه. من احتمال میدم از دوربین داره استفاده میکنه که البته جلو خونش و تو کوچه اثری از دوربین نیست راهی هست که مطمعن بشیم این اقا دوربین داره و بعد از طریق مراجع قضایی اقدام کنیم یا نه؟ البته ورودی خونش یه چراغ هالوژن هست که داعم چشمک میزنه از چند نفر پرسیدم میگند این دوربین نیست. درسته؟ یه مورد دیگه هم که هست میتونه از طریق دوربین ایفنش ببینه و فیلم ضبط کنه؟ ممنون اگه بتونید بهم اطلاعات بدید

      ثبت شده در 1396/01/16
    • پاسخ حسین

      سلام ما یک کارخانه برنجکوبی در یک روستایی در شمال کشور داریم می خواستم بدونم برای کار ءذاشتن دوربین و میکروفون داخل کارخونه و خارج کارخونه(محیط بیرونی) نیازمند مجوز هستم ؟ در رابطه با تابلو های اخطار چطور حاما باید تابلو ی "اینجا با دوربین مدار بسته کنترل می شود" رو حتما باید بزارم؟

      ثبت شده در 1396/03/27
  • مریم:

    آیا در حیاط منزل شخصی میتوان دوربین گذاشت

    ثبت شده در 1394/03/19
  • دانیال:

    سلام، میخواستم بدونم اگه من بخوام دوربین مخفی رو در حیاط منزل بذارم نیاز به مجوز داره؟

    ثبت شده در 1394/06/06
  • ایرج:

    باسلام:دریک مجتمعآپارتمانی پنج واحدی یکی از مالکین که سه واحدرادراختیارداردبدون اخذموافقت دوواحد دیگر اقدام به نصب دوربین مداربسته درپارکینگ نموده که جهت آن به ورودی وراه پله می باشد وکنترلومشاهده ی تصاویر دراختیار وی می باشد آیااقدام وی جرم محسوب نمی شود وماباید چکاری انجام بدهیم؟

    ثبت شده در 1394/08/10
  • عباس:

    سلام. بجز دوربین مدار بسته آیا گذاشتن میکروفن در مغازه استراق سمع محسوب میشود؟

    ثبت شده در 1394/09/10
  • Mohammad:

    با سلام باتشکر از شما وسایت خوبتون من فاصله خونمون تا محل پارک ماشینم زیاد چند وقته یکی ماشینمو پنچر میکنه میخواستم ببینم میتونم ی دوربین مخفی سر خیابون نصب کنم یا نه.باتشکر

    ثبت شده در 1394/11/22
  • شریف:

    با سلام احتراما" خواهشمند است بفرمائید در داخل کوچه 10 متری همسایه بنده پارکینگ را به مغازه تبدیل نموده و در کار نصب دوربین فعالیت دارند .دو دوربین نیز نصب کرده است و دقیقا"کل کوچه و درب بنده را نیز در دید دارد آیا از لحاظ قانونی بنده حق اعتراض دارم . لطفا" راهنمائی بفرمائید . با تشکر

    ثبت شده در 1394/11/30
    • پاسخ نگین

      مدتیه یکی از همسایگان دوربین های مداربسته در کوچه به همه طرف قرار دادند درصورتیکه هیچ کدام از همسایه ها از این عمل راضی نیستند، میخواستم بدونم میتونیم از لحاظ قانونی ایشون رو از ادامه ی این کار منع کنیم یا نه. ممنون

      ثبت شده در 1396/07/28
  • فرید:

    سلام سال نو مبارک ، تشکر میکنم بابت مطالب اموزنده وراهنمایی های خوبتون ، سوالی داشتم همسایه روبه روی ما در کوچه باعرض 8متر طوری دوربین نصب کرده که دید کامل روی کوچه دارد اخیرا از اخونه مادوچرخه مسابقات پسرم ربوده شده ازایشون خواستیم فیلمهای اخیرراچک کند ولی همکاری نکرد ایامن میتونم به دلیل احاطه دیددوربین بردرب ورودی منزل ازایشان شکایت کنم باتوجه به اینکه ایشون درسرقت هیچ نقشی ندارد ،فقط به خاطر احاطه دید بررفت وامد. ساکنین کوچه به ویژه منزلمان؟

    ثبت شده در 1395/01/09
  • رضا:

    سلام. ىکى از همساىه در مجتمع مسکونی در داخل واحد خود دوربىنى نصب کرده که کلىه رفت وامدهاى ان طبقه ) مشاعات اعم از جلوى درب هماىسه ها و جلوى اسانسور را روىت وکنترل مى کند. اىا از نظر قانونى ؛ اىشان مجاز به نصب دوربين و روىت و کنترل تردد همساىه ها از داخل واحد خود است ؟ ضمنا ظاهرا از بىرون قابل روىت نىست )مخفى) و براساس اطلاعات درىافتى ما متوجه اىن موضوع شده اىم. لطفا نظرىه قانونى را اعلام فرماىىد. متشکرم

    ثبت شده در 1395/01/17
  • حسینی:

    سلام ایا اگر کسی رو دیوار خونش تو کوچه دوربین مداربسته نصب کند طوری که کل کوچه پوشش داده شود همسایه‌ها میتوانند شکایت دلشته باشند که نمیخواهند تحت کنترل تمام وقت باشند؟

    ثبت شده در 1395/01/25
  • سارا:

    سلام ببخشید میخواستم بدونم از کجا میتونم دوربین مداربسته بخرم؟ کجا ها معمولا میفروشن؟ چون من هیچ اطلاعی در این زمینه ندارم. و اینکه معمولا قیمت ها بالاست شما میتونید یه دوربین خوب که کوچک باشه و قیمت مناسب به من راهنمایی کنید؟

    ثبت شده در 1395/04/12
  • ابوالفضل رضایی فر :

    با سلام و احترام برای جلوگیری از سرقت در ساختمان با جلب نظر کلیه ساکنین دوربین مدار بسته نسب کردیم. در زمان نصب مدیر ساختمان بر ای کنترل بهتر یک کابل انشعاب به داخل واحد خودش کشید جهت نظارت بهتر و دیدن تصاویر. با توجه به اینکه مدت مدیریت ایشان تمام شده و نامبرده با ذکر این نکته که هزینه این انشعاب را خودش پرداخت نموده و از اپشن قانونی دارد استفاده میکند از جمع آوری تصویر و کابل خودداری میکند که این موضوع باعث درگیری و تنش در ساختمان شده است و آیا اساسا این کار نامبرده قانونی است و هر کدام از ساکنین میتوانند اقدام با این کار نمایند یا خیر ؟ لطفا بنده را راهنمایی نمایید با نشکر

    ثبت شده در 1395/06/09
  • pouya:

    با سلام تو محیط آپارتمان ما دوربین نصب شده میخاستم بدونم چه کسانی حق دیدن اینهارو دارن و رفت و آمد های ما توسط چه کسانی دیده میشه؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    ثبت شده در 1395/09/19
  • sajad torki:

    با سلام خسته نباشید میخواستم بدونم این سیستم دوربین مدار بسته که نصب میشه چه کسانی حق دیدنش رو دارن منظورم تو محیط آپارتمانی هست و آیا رفت و آمد های ما توسط چه کسانی دیده میشن؟ممنون میشم راهنمایی کنید سپاسگزارم

    ثبت شده در 1395/09/19
  • سیروس :

    سلام و خسته نباشید ا ر در یک ساختمان دو واحدی 2 طبقه 3 واحد برای یک نفر باشه و یک واحد برای دیگری آیا اون طرف که 3 واحدی هست حق داره بدون اجازه کتبی در راهرو ساختمان دوربین نصب کند ؟ممنون می شم راهنمایی بفرمایید.

    ثبت شده در 1395/09/20
  • امیرعباس امیربهزادی:

    سلام وقت بخیر یک دامداری در میان مزرعه بنده قرار گرفته و بانصب دوربین بسیار پرقدرت و دارای قابلیت زوم تمام ساختمانها و اراضی مزرعه بنده را تحت نظارت و دید خود گرفته است.آیاقانوناکار وی قابل منع و پیگرد می باشد؟ بااحترام و تشکر

    ثبت شده در 1395/11/23
  • علي نيكرو:

    سلام ايا نصب دوربين مدار بسته در مشاعات مثلاً پاركينگ در صورتيكه به صورت زنده همه روزه براي مدير ساختمان در حال پخش است تجاوز به حريم خصوصي ساكنين تلقي نمي شود؟

    ثبت شده در 1396/01/29
  • محمد علی :

    سلام، خسته نباشید من میخوام برای امنیت منزل شخصیم توو کوچه بن بست دوربین مداربسته نصب کنم چطور میتونم از نیروی انتظامی مجوز بگیرم متشکرم

    ثبت شده در 1396/02/17
  • مریم :

    آیا میتوان در فروشگاه لباس زیرزنانه دوربین نصب نمود ؟؟؟ در صورت پاسخ خیر ،آیا درجلوی در فروشگاه میتوان نصب نمود ؟؟؟

    ثبت شده در 1396/03/19
  • پارسا ۱۷۰۵:

    سلام درخصوص نصب دوربین داخل اسانسور ساختمان مسکونی ، ایا درصورت عدم رضایت یکی از مالکین واحدها مدیریت میتواند داخل اسانسور دوربین نصب کند درحالیکه بیرون درب اسانسور در طبقه همکف دوربین نصب شده و اینکه افراد مجاز برای دیدن تصاویر و فیلمهای گرفته شده در یک ساختمان مسکونی چه کسی میباشد و ایا باید ان فرد امضا جهت رویت تصاویر از مالکین یا ساکنین اخذ کند یا نیازی به این کار نیست.

    ثبت شده در 1396/06/03
  • طاهادرگاهی :

    سلام ببخشید ما در یک کوچه هستیم که کلا 5 همسایه هستیم یکی از همسایه ها بدون مجوز در کوچه دوربین نصب کرده و از آن سوءاستفاده‌ می‌کند و ما هیچ کدوم از همسایه ها راضی نیستیم که دوربین نصب کرده است برای جمع شدن آن باید چه کار کنیم؟ میشه لطفا سریع جواب دهید. ممنون

    ثبت شده در 1400/10/20
 
نظر خود را ثبت کنید