دوربین مداربسته باکس چیست؟

اصطلاح باکس (Box) به معنای جعبه است. دوربین های باکس دوربین هایی با بدنه معمولا مستطیلی شکل و پلاستیکی هستند. دوربین مدار بسته باکس از انواع دوربین های بیرونی است که در مکان های مختلف قابل نصب بوده و کاربرد دارد. در این مطلب به معرفی این نوع از دوربین مداربسته می پردازیم که در اغلب مکان های صنعتی دیده می شود.

دوربین_مداربسته_باکس,دوربین مداربسته باکس,دوربین مداربسته,دوربین مداربسته باکس به همراه لنز

اصطلاح باکس (Box) به معنای جعبه است. دوربین های باکس دوربین هایی با بدنه معمولا مستطیلی شکل و پلاستیکی هستند.

کاربرد دوربین های باکس

با توجه به امکان لنز خارجی برای دوربین های باکس و کیفیت تصویر مناسب تر آنها این دوربین ها معمولا در کابردهای تخصصی تر از دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرند. ولی عمومی ترین کاربرد این دوربین ها برای زمانهایی است که نیاز به گرفتن تصویر در زاویه خیلی بسته باشد.

دید در شب دوربین های باکس

دوربین های باکس به طور عمومی فاقد دید در شب IR هستند. اما این دوربین های تصویر خیلی مناسبتری از محیط در نور کم به شما خواهند داد که استفاده از آنها را در محیطهای کم نور بسیار مناسب می کند.

زاویه دید دوربین های باکس

دوربین های باکس می توانند مجهز به لنزهای متفاوتی باشند و این بزرگترین مزیت آنهاست. به ویژه زمانی که شما به لنزی غیر متعارف نیاز دارید استفاده از دوربین های باکس به شدت توصیه می گردد.

با توجه به بازه بزرگ لنزها و امکان انتخاب لنز این دوربین ها از بین انواع لنزها این دوربین ها بیشترین انعطاف پذیری را از نظر زاویه دید خواهند داشت. به صورت کلی در صورت نیاز به داشتن دوربینی با زاویه دید کمتر از 25 درجه استفاده از دوربین های باکس بهترین گزینه خواهد بود.

لنز دوربین مداربسته باکس

(برای اطلاعات بیشتر به مقاله لنز دوربین مداربسته مراجعه کنید.)

همانطور که گفته شد دوربین های باکس از لنز های خارجی استفاده می کنند. انتخاب این لنز ها باید با توجه به خصوصیت های متفاوتی انجام شود اما دو خصوصیت از آنها اهمیت بیشتری دارند:

  • نوع پایه لنز: پایه لنز دوربین های باکس معمولا یکی از دو مدل C و CS است. در زمان انتخاب لنز حتما به نوع پایه لنز دوربین توجه کنید.
  • میزان رزولوشن قابل پشتیبانی: میزان روزولشن قابل پشتیبانی لنزها با توجه به اعوجاج سطح آنها مشخص می شود. برای دوربین های مگا پیکسل معمولا از لنزهای مگا پیکسل مناسب این دروبین ها استفاده می شود که از نظر کیفیت و قیمت با لنزهای دوربین های آنالوگ متفاوت هستند.

دوربین صنعتی چه کاربردی دارد


دوربین‌های صنعتی یا دوربین‌های مداربسته جعبه‌ای به‌طور خاص برای کاربردهای صنعتی و تجاری طراحی شده‌اند که به استحکام، دوام و تصویربرداری با کیفیت بالا نیاز است. آنها چندین ویژگی و مزیت کلیدی را ارائه می دهند:

ساختار قوی:

دوربین های صنعتی برای مقاومت در برابر شرایط محیطی سخت مانند دماهای شدید، لرزش، گرد و غبار و رطوبت ساخته شده اند. آنها معمولاً در محفظه های ناهموار یا جعبه هایی قرار می گیرند که آنها را از آسیب فیزیکی محافظت می کند.

تصویربرداری با کیفیت بالا:

این دوربین ها مجهز به سنسورهای تصویر و اپتیک پیشرفته هستند که به آنها اجازه می دهد تصاویری با وضوح بالا و وضوح بالا با وضوح و جزئیات عالی ثبت کنند. آنها کیفیت تصویر عالی را حتی در شرایط نوری چالش برانگیز ارائه می دهند.

تطبیق پذیری:

دوربین های صنعتی همه کاره هستند و می توانند در کاربردهای مختلفی مانند تولید، خطوط تولید، انبارها، فرآیندهای صنعتی و زیرساخت های حیاتی استفاده شوند. آنها را می توان با سایر سیستم های صنعتی مانند سیستم های بینایی ماشین یا تجهیزات اتوماسیون ادغام کرد.

قابلیت سفارشی سازی:

دوربین های مدار بسته جعبه ای اغلب از نظر انتخاب لنز و گزینه های لنز قابل تعویض انعطاف پذیری را ارائه می دهند. این به کاربران اجازه می دهد تا لنز مناسب را بر اساس الزامات نظارتی خاص، مانند فواصل کانونی مختلف یا میدان دید، انتخاب کنند.

سازگاری:

دوربین‌های صنعتی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی و تجهیزات، مانند روشن‌کننده‌های مادون قرمز، کنترل‌کننده‌های PTZ و سیستم‌های مدیریت ویدیو سازگار باشند. این باعث می شود آنها برای ادغام با سیستم های نظارتی موجود یا تنظیمات صنعتی مناسب باشند.

ویژگی‌های پیشرفته:

دوربین‌های صنعتی ممکن است ویژگی‌های اضافی مانند محدوده دینامیکی گسترده (WDR)، کاهش نویز دیجیتال، تشخیص حرکت و قابلیت‌های تجزیه و تحلیل ویدیویی را ارائه دهند. این ویژگی ها عملکرد و عملکرد دوربین را برای کاربردهای صنعتی خاص افزایش می دهد.

نظارت و مدیریت از راه دور:

بسیاری از دوربین های صنعتی از اتصال شبکه پشتیبانی می کنند و امکان نظارت و مدیریت از راه دور تغذیه دوربین را فراهم می کنند. این امکان نظارت در زمان واقعی، پیکربندی از راه دور و دسترسی به فیلم ضبط شده از اتاق کنترل مرکزی یا از طریق دستگاه های تلفن همراه را فراهم می کند. به طور کلی، دوربین‌های صنعتی یا دوربین‌های مداربسته جعبه‌ای طراحی شده‌اند تا نیازهای سخت محیط‌های صنعتی را برآورده کنند و راه‌حل‌های نظارت تصویری قابل اعتماد و با کارایی بالا را برای کاربردهای حیاتی ارائه دهند.

دوربین های باکس چه تفاوتی با سایر دوربین های مداربسته دارند؟

همانطور که می دانیم وِیژگی اصلی دوربین های باکس، امکان نصب لنز خارجی بر روی آنهاست. بنابر این مناسب برای مکان هایی با کاربری خاص هستند و در کاربرد های معمولی کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. لازم به ذکر است که این دوربین ها معمولا ضد آب نبوده و در صورت نصب در محیط های خارجی باید از قاب برای آنها استفاده نمود. با اینکه کیفیت این دوربن ها نسبت به سایر دوربین های معمولی بالاتر است اما دیگر مشخصات آنها مانند رزولوشن تصویر، حسایت به نور، بازه داینامیک و ... تفاوت زیادی با دوربین های معمولی ندارد.


مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (2)
  • جواد:

    ممنون از اطلا عات خوبی که در دست رس قرار دادید.

    ثبت شده در 1394/11/16
  • حجت:

    سلام دوست عزیز.من تازه می خام بیام تو کار فروش و نصب دوربین مدار بسته می خواستم هر راهنمایی که برام لازمه بکنی

    ثبت شده در 1395/02/12
 
نظر خود را ثبت کنید