دوربین مداربسته AHD چیست؟

دوربین های مداربسته AHD دسته ای از دوربین های مداربسته هستند که برای ارتقای رزولوشن تصویر دوربین های آنالوگ ایجاد شده اند. در این مطلب با این دوربین های بیشتر آشنا خواهیم شد.

دوربین-مداربسته-AHD,,فروش و نصب دوربین مداربسته AHD
اصطلاح دوربین مداربسته AHD یا AHD CCTV به اصطلاح انگلیسی Analog High Definition CCTV به معنای دوربین مداربسته آنالوگ رزولوشن بالا اشاره می کند. همانطور که میدانید در دوربین های آنالوگ سنتی (دوربین آنالوگ تیوی لاینی) روزولشن تصویر یکی از بزرگترین نقاط ضعف این دوربین های بود و برای جبران این نقطه ضعف تکنولوژی های جدیدی در سیستم های مداربسته آنالوگ ایجاد شدند که یکی از آنها تکنولوژی AHD است.

اساس کار تکنولوژی AHD چیست؟

اساس کار تکنولوژی AHD بر پایه انتقال تصاویر دوربین های مدار بسته بر مبنای سیستم های تلویزیونی دیجیتال (DTV) است. در این تکنولوژی اطلاعات همچنان به صورت آنالوگ انتقال پیدا می کنند اما نوع کد گذاری آنها امکان انتقال اطلاعات با حجم بیشتر و در نتیجه گرفتن تصاویر با روزولشن بالاتر را ایجاد می کند. کد گذاری دوربین توسط چیپ AHD TX انجام می شود. این چیپ اطلاعات دیجیتال را از دوربین دریافت کرده و آنها را به صورت AHD کد گذاری می کند. در سمت DVR نیز چیپ AHD RX اطلاعات کد گذاری شده را دریافت کرده و آنها را مجدد به صورت دیجیتال برای ضبط در خواهد آورد.

روزولشن تصویر در دوربین های مداربسته AHD

دوربین های AHD نسل اول تنها با روزولشن 1 مگا پیکسل (720P) تولید می شدند اما نسل دوم این تکنولوژی امکان تولید دوربین های AHD با روزولشن 2مگا پیکسل (1080P) را ایجاد کرد. متاسفانه نسل اول و دوم این دوربین های با هم از نظر کد گذاری هم خوانی ندارند و امکان استفاده همزمان از آنها وجود ندارد. در حال حاضر و با توجه به تکنولوژی موجود امکان تولید دوربین های AHD با روزولشن بالاتر از 2 مگا پیکسلی وجود ندارد و این موضوع نیز بعید به نظر می رسد.


رزولوشن-تصویر-دوربین-مداربسته,,مقایسه روزولشن های متفاوت تصویر دوربین مداربسته
مقایسه رزولوشن های تصویر سیستم مداربسته

کابل مورد استفاده و محدودیت طول کابل کشی

یکی از بزرگترین نقاط قوت دوربین های AHD محدودیت و حساسیت پایین آنها در رابطه با طول و کیفیت کابل مصرفی است. با استفاده از کابل های RG59 عادی امکان انتقال سیگنال دوربین AHD تا 500 متری به راحتی میسر است. کابل RG60 می تواند این مسافت را به 1000 متر نیز برساند. تکنولوژی AHD همچنین حساسیت بسیار کمی نسبت به کیفیت کابل مصرفی دارد. همچنین دوربین های ای اچ دی می توانند با کابل UTP با استفاده از ویدیو بالن تا فواصل 320 متری و یا با استفاده از کابل CAT5 تا فواصل 290 متر را پوشش دهند.

تفاوت دوربین AHD با دوربین های HDtvi و HDcvi

تفاوت عمده این سه دوربین در رزولوشن تصویر آنها است. بیشترین رزولوشن دوربین های AHD شامل رزولوشن 2 مگاپیکسل است در حالیکه در حال حاضر در تکنولوژی HDtvi و یا HDcvi دوربین هایی با کیفیت تصویر تا 12 مگاپیکسل نیز تولید می شود. برای اطلاع بیشتر از تفاوت های این تکنولوژی ها مطلب مقایسه دوربین مداربسته AHD, AHCVI,HDTVI, HDSDI را مطالعه کنید.

آیا امکان نصب دوربین های تیوی لاینی به DVRهای AHD وجود دارد؟

بله، بیشتر DVRهای AHD دوربین های تیوی لاینی را پشتیبانی می کنند. این دستگاه ها در بیشتر موارد حتی دوربین های تحت شبکه را نیز در تعداد و روزولشن محدود پشتیبانی می کنند. توجه داشته باشید که DVRهای AHD به هیچ عنوان امکان پشتیبانی از دوربین های HDSDI، HDTVI و HDCVI را ندارند.

قیمت و هزینه دوربین های AHD

دوربین های AHD در مقایسه با دوربین های شبکه بسیار مرغون به صرفه هستند. قیمت این تجهیزات بیشتر به دستگاه های آنالوگ نزدیک است تا دوربین های شبکه. این موضوع استفاده از دوربین های آنالوگ سنتی را روز به روز کمتر کرده است.



1051-لیست-قیمت-هایک-ویژن,,
هایک ویژن


مطالب مرتبط

لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (18)
  • saeedabbaspour:

    سلام ممنون از مطالب علمی که در اختیارمون قرار میدید .اگر ممکنه در رابطه با دوربین های EFFIO-E توضیح بدید ممنون میشم.

    ثبت شده در 1394/02/16
    • پاسخ سعیn

      به نظر بنده که 3 سال در بازار سیستم های حفاظتی فعالیت های زیادی داشته ام استفاده 500 متری برای یک دوربین بدون افت کیفیت حتی با بهترین نوع کابل آر جی و برق غیر ممکن است در فواصل بالاتر از 200 متر باید از تقویت کننده یا به عبارتی بالن استفاده شود

      ثبت شده در 1394/10/28
  • بهنام:

    با سلام و تشکر از اطلاعات خوبتون اگه ممکنه یه کتاب در مورد شبکه و مشکلات شبکه معرفی کنید ممنون

    ثبت شده در 1394/03/18
  • akbar:

    عالی بود بنده لذت بردم اطلاعات مفیدی بود دوست عزیز ممنونم امیدوارم باز هم از این اطلاعات در اختیار امثال بنده حقیر بگذارید.... ممنون

    ثبت شده در 1394/04/14
  • علی ایراندوست:

    خیلی خوشحال شدم از آشنایتان من هم برق خواندم ودبیر برق هستم تازه میخوام واردبازار وسایل حفاظتی منازل شوم از شما ممنون میشم کمکم کنید. تشکر

    ثبت شده در 1394/04/17
  • mp:

    مرغون به صرفه صحیح نیست بنویسیم مقرون به صرفه

    ثبت شده در 1394/05/18
  • امير حسين:

    سلام از اطلاعاتت ممنون ولي واسه افرادي كه تخصصي دارن كار ميكنن كمه ولي بازم مرسي

    ثبت شده در 1394/08/06
  • سهراب:

    سلام ، ممنون از مطالبتون نیاز به کتابی جامع و کامل در مورد دوربین های تحت شبکه دارم، ممنون میشم راهنمایی فرمایید

    ثبت شده در 1394/08/10
  • محمود:

    سلام در مطلب فوق گفتيد دوربين هاي اي اچ دي به جنس كابل زياد حساس نيست به نظر شما براي طول 120 متري از كابل آرجي 59 سي سي اي استفاده كنم بهتره يا كابل مغزي مس و شيلد آلومنيوم ؟؟؟ از لحاظ كيفيت و مقرون به صرفه بودن؟

    ثبت شده در 1394/10/11
  • Hamidreza:

    سلام ودرود خدمت استاد بزرگوارم اگه امکانش هست یه کانال تلگرام بسازیدکه همه دوستان بصورت سریع و همیشگی بتونیم از اطلاعات وبیاناتدون استفاده کنیم البته اگه بشه باهم تبادل اطلاعات کنیم عالیه چون بهترمیتونیم از تجربیات هم استفاده کنیم.اززحماتدون بی نهایت ممنونم

    ثبت شده در 1395/01/12
  • Hamidreza:

    سلام ودرود خدمت استاد بزرگوارم اگه امکانش هست یه کانال تلگرام بسازیدکه همه دوستان بصورت سریع و همیشگی بتونیم از اطلاعات وبیاناتدون استفاده کنیم البته اگه بشه باهم تبادل اطلاعات کنیم عالیه چون بهترمیتونیم از تجربیات هم استفاده کنیم.اززحماتدون بی نهایت ممنونم

    ثبت شده در 1395/01/12
  • علیرضا:

    سلام من تازه وارد این کار شدم وکار بسیار خوبی هست و نیاز به سلیقه داره. از مطالب شما هم در این زمینه متشکرم.

    ثبت شده در 1395/01/12
  • وحیدرضا عظیمی:

    سلام و عرض خسته نباشی خدمت شما.خواهش میکنم در اسرع وقت منو کمک کنید. من ی پروژه ی بزرگ دوربین AHD دست گرفتم که اولین پروژه ی متراژ بالا و بزرگمه و اولین باره که با دورببنن های AHDدارم کار میکنم متأسفانه تو فاصله ی ۳۰۰متر به بالا دوربینام با نویز مواجه هستن .کابل مصرفیم RG59 هستش راهنماییم کنید خواهشا که چیکار کنم؟

    ثبت شده در 1395/03/15
  • امید قدیری:

    سلام.اگر کابل کشی CAT6 باشد،آیا امکان اتصال دوربین AHD به آن مقدور میباشد.

    ثبت شده در 1395/07/02
  • دوربین مدار بسته:

    ممنون از سایت خوبتون میتونید با هم تماس حاصل کنید

    ثبت شده در 1395/07/25
  • آباد پویش:

    سلام و درود با توجه به اینکه دوربین ahd متراژ کابل بالایی میخواد در جاهایی با مسافت زیاد پیشنهاد شما ahd یا ip است؟بنده در اجرای یک پروژه نمیتونم درست تصمیم بگیرم و نیاز به مشاوره دارم سپاس

    ثبت شده در 1395/10/03
  • مجتبی:

    سلام دوست عزیز بهترین راه تشخیص دوربین انالوگ ازاچ دی چیه؟

    ثبت شده در 1395/10/13
  • بهاره اسدی:

    سلام.روزتون به خیر. یه سوال داشتم از خدمتتون.میخواستم بپرسم آیا امکان ارسال اطلاعات از دوربین مدار بسته AHD و دستگاه AHD DVR به موبایل وجود داره؟ یعنی منظورم اینه که آیا میشه همزمان یا به فاصله ی چند روز،فیلمی که توسط این مدل دوربین ها گرفته میشه رو توی موبایل هم مشاهده کرد؟ آیا به IP دادن به این دوربین ها ربط داره؟ ممنون میشم جواب بدید.

    ثبت شده در 1396/03/26
  • بهاره اسدی:

    سلام.روزتون به خیر. یه سوال داشتم از خدمتتون.میخواستم بپرسم آیا امکان ارسال اطلاعات از دوربین مدار بسته AHD و دستگاه AHD DVR به موبایل وجود داره؟ یعنی منظورم اینه که آیا میشه همزمان یا به فاصله ی چند روز،فیلمی که توسط این مدل دوربین ها گرفته میشه رو توی موبایل هم مشاهده کرد؟ آیا به IP دادن به این دوربین ها ربط داره؟ ممنون میشم جواب بدید.

    ثبت شده در 1396/03/26
 
نظر خود را ثبت کنید