افزایش دهنده طول کابل شبکه چیست؟

افزایش دهنده طول کابل های شبکه یا POE Extender دستگاهی است که به شما کمک می کند کابل کشی شبکه را برای طول های بیش از 100 متر نیز انجام دهید. در این مطلب با این دستگاه بیشتر آشنا خواهیم شد.

کابل-شبکه-بیش-از-100-متر,,کابل کشی شبکه بیش از 100 متر
افزایش دهنده طول کابل شبکه یا POE Exender وسیله ایست که امکان کابلکشی شبکه برای طول های بیش از 100 متر را برای شما میسر می کند.

محدودیت کابل کشی شبکه

همانطور که احتمالا می دانید کابل کشی شبکه های شبکه CAT6 دارای محدودیت طول تا 100 متر است. این محدودیت طول 100متر برای محیط های استاندارد با درصد نویز محیطی پایین و کابل با کیفیت بالا تعریف شده، در صورتی که کیفیت کابل شما پایین باشد یا نویز الکترومغناطیسی زیادی در محیط وجود داشته باشد ممکن است متراژ مجاز کابل کشی از این مقدار به مراتب کمتر شود.


راه حل ها

راه حل های مختلفی برای افزایش طول کابل کشی در شبکه های کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرد:

  • استفاده از سوئیچ در میانه راه: استفاده از سوئیچ میتواند طول کابل کشی شما را افزایش دهد. این افزایش نهایتا میتواند تا 5 سوئیچ متصل به هم را پوشش دهد که طول کابل کشی شما را در بهترین حال به 500 متر خواهد رساند. استفاده از سوئیچ یک عیب بزرگ دارد و آن هم نیاز به وجود برق در محل نصب سوئیچ خواهد بود. اگر مسیر کابل در یک لوله یا کانال باشد نصب سوئیچ برای تقویت سیگنال بسیار مشکل خواهد بود.
  • استفاده از روش های دیگر انتقال شبکه مانند فیبر یا آنتن: این روش بهترین جایگزین برای مسیرهای طولانی تر از 500 مترخواهد بود. در صورتی که مسیر شما بیش از 500 متر طول داشته باشد تنها راه حل، استفاده از فیبر نوری یا آنتن رادیویی برای انتقال اطلاعات خواهد بود.
  • استفاده از افزایش دهنده کابل: افزایش دهنده های طول کابل تنها در سیستم های POE کار می کنند. این دستگاه ها از طریق تغذیه POE موجود در کابل تغذیه می شوند و اطلاعات را تقویت می کنند. در بهترین حالت می توان از 5 افزایش دهنده استفاده کرد که طول کابل را نهایتا به 500 متر خواهد رساند.

مشخصات افزایش دهنده های طول کابل شبکه

افزایش دهنده های طول کابل تجهیزات بسیار ساده و کوچکی هستند که میتوانند کمک زیادی به شما در طراحی یا اجرای سیستم مداربسته کنند. این دستگاه ها نیازی به تغذیه خارجی ندارد و از طریق برق POE موجود در کابل شبکه تغذیه می شوند، پس توجه داشته باشید که استفاده از آنها در شبکه های غیر POE بی فایده است.


این دستگاه ها معمولا برای محیطهای داخلی طراحی شده اند پس در صورت نیاز به نصب آنها در محیط خارجی از باکس مناسب استفاده کنید تا دستگاه را از خطر نفوذ رطوبت و گرد و غبار در امان دارد.


افزایش-طول-کابل-شبکه,,افزایش طول کابل شبکه
نحوه اتصال کامپیوتر از طریق افزایش دهنده طول کابل


مقالات مرتبط

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (4)
  • حسین ابوسعیدی:

    سلام اقای شهدوست مطالبتان مفید است دستتان درد نکند اگر سوال داشتم یا نیاز مند راهنمایی بودم از همین طریق مزاحم شوم ؟

    ثبت شده در 1395/02/08
  • حسین ابوسعیدی:

    سلام مطالبتون مفید است اجرتان برخدا

    ثبت شده در 1395/02/08
  • حجت الله مکوندی:

    با سلام و خسته نباشید لطفا لیست قیمت دوربین های خود را برایم بفرستید در صورت امکان

    ثبت شده در 1395/05/30
  • محسن:

    سلام وقت بخیر مطالبتون خیلی خوب و جالبه - ممنون فقط توی مقاله " افزایش دهنده طول کابل شبکه چیست؟ یا Poe Extender " قسمت پایین توضیح عکس فکر می کنم اشتباها تایپ شده " نحوه اتصال کامپیوتر از طریق افزایش دهنده طول کابل " در صورتی که تصویر نشون می ده که این افزایش دهنده رو نباید برای لپ تاب یا pc استفاده کرد.

    ثبت شده در 1395/07/10
 
نظر خود را ثبت کنید