عبور از خط line crossing دوربین مداربسته چیست؟

یکی قابلیت های آنالیزی در دوربین های اسمارت قابلیت تشخیص عبور از خط یا همان Line Crossing است که در این مقاله سعی داریم تا به شرح کاملی از کاربرد و نحوه عملکرد آن بپردازیم

عبور-از-خط-line-crossing-دوربین-مداربسته-چیست؟,,
با پیشرفت های صورت گرفته در زمینه تکنولوژی تجزیه و تحلیل ویدئویی امکان استفاده از بسیاری از قابلیت های پردازش تصویری برای مخاطبان سیستم های نظارتی و مداربسته فراهم شده است. این قابلیت ها به سرعت در حال گسترش در میان دوربین های مداربسته هوشمند نسل جدید هستند. طراحی این دوربین ها به گونه ای است که تاثیر زیادی بر کسب و کار ها داشته و مدیریت و نظارت بر محیط های اداری، تجاری و حتی منازل شخصی را تسهیل نموده است.

یکی قابلیت های آنالیزی مورد نظر در دوربین های اسمارت قابلیت تشخیص عبور از خط یا همان Line Crossing است که در این مقاله سعی داریم تا به شرح کاملی از کاربرد و نحوه عملکرد آن بپردازیم این قابلیت زیر مجموعه ی سیستم پردازش تصویری VCA و یا (Video Content Analytics) است.


نحوه عملکرد

مواقعی پیش می آید که در مکان هایی مجهز به دوربین مداربسته به خاطر کاربری خاصی که محیط دارد و یا به دلیل وجود تجهیزاتی خاص در نقاطی از محل مورد نظر این نیاز پیش آید که تردد افراد در این مناطق تحت کنترل قرار گیرد. در صورت نبود امکانات و تجهیزات مناسب برای این منظور، ممکن است این کار امری پر هزینه و وقت گیر باشد. اما با استفاده از دوربین های مداربسته جدید تا حدود زیادی این مشکلات برطرف شده اند.


در سیستم عبور از خط کاربر امکان این را دارد که با استفاده از امکانات نرم افزاری موجود در دستگاه ضبط NVR با کشیدن خطوط فرضی در محدوده مکان های مورد نظر برای تردد افراد ممنوعیت یا محدودیت ایجاد نماید.

همچنین این امکان وجود دارد که این خطوط فرضی برای ابتدای درب های ورودی/خروجی نیز تعریف شوند تا برای مثال اتاق هایی از یک بخش از ساختمان مجوز تردد نداشته باشند. برای این منظور کافی است تا دوربین را به NVR متصل نموده و گزینه عبور از خط را فعال سازید.


همچنین می توان با نصب سیستم های آلارم این فرآیند را تکمیل نمود تا در صورت وقوع تخلف و ورود افراد به مناطق مذکور هشدارهای صوتی لازم به صدا در آیند. دوربین های سری اسمارت امکان پشتیبانی از 4 خط فرضی را دارند. و می توان حساسیت آنها را در محدوده دلخواه (بهترین محدوده 60-80) تنظیم نمود.



مطالب مرتبط:





Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید