تکنولوژی Defog مه زدایی در دوربین مداربسته چیست؟

یکی از فاکتور های مهم در یک سیستم مداربسته کیفیت تصاویر دریافتی از دوربین ها است. با پیشرفت تکنولوژی دوربین هایی با ویژگی های...

تکنولوژی-Defog-مه-زدایی-در-دوربین-مداربسته-چیست؟,,
یکی از فاکتور های مهم در یک سیستم مداربسته کیفیت تصاویر ارسالی از دوربین ها است. با پیشرفت تکنولوژی، دوربین های مداربسته با ویژگی های خاصی به بازار آمده اند که نیاز مصرف کنندگان را به خوبی برطرف می سازند. دوربین های دیجیتال و مگاپیکسلی کیفیت تصاویر بسیار مناسبی ارائه می دهند. با این حال در کاربری های خاص این به تنهایی کافی نیست و عوامل دیگری همچون کیفیت نمایش رنگ ها، کنتراست نور و ... نیز بر کیفیت تصاویر تاثیر بسزایی دارند. به ویژه آنکه شرایط جوی و آب و هوایی نیز در مکان های مختلف متفاوت بوده و بر عملکرد دوربین ها تاثیر بسزایی دارد. 

در شرایطی که نور محیط مناسب بوده و شرایط آب و هوایی نیز مساعداست، طبیعتا مشکلی در عملکرد دوربین ها نخواهید داشت. اما شرایط جوی نا مساعد و غیر معمول مانند بارش باران و یا هوای غبار آلود و مه گرفته قطعا بر عملکرد دوربین ها تاثیر گذاشته و اگر فاقد کارایی لازم باشند، شما را با مشکل مواجه خواهند ساخت. ذرات معلقی که در فضا وجود دارند اغلب منجر به کاهش کیفیت تصاویر می گردند و این امر باعث می شود که وضوح و جزئیات تصاویر به خوبی نمایان نباشد. این امر بالاخص برای دوربین هایی که در محیط های خارجی نصب می گردند به نوبه خود مشکل بزرگی محسوب می گردد.


تکنولوژی Defog یا ضد مه چیست؟

تکنولوژی Defog یا ضد گرد غبار و یا ضد مه گرفتگی در دوربین های مداربسته، به جهت حل مشکلات موجود در سیستم های نظارتی به ویژه در محیط های روباز ابداع گردیده است. با استفاده از این تکنولوژی، دوربین ها تصاویری با کیفیت مناسب حتی در هنگام مه گرفتگی یا وجود گرد و غبار ارائه می دهند.
نحوه عملکرد این فناوری بر اساس افزودن الگوریتم تقویت کنتراست قبل از ارسال و فرآیند فشرده سازی در دوربین به سیگنال های ویدئویی است. لازم به ذکر است که میزان بهبود و بازسازی کیفیت تصویر بر اساس چگالی مه صورت می گیرد. این الگوریتم در دو مرحله انجام می گردد:
1. تشخیص میزان چگالی مه یا گرد و غبار در تصاویر
2. نحوه بازسازی و تصحیح سیگنال ویدئویی

این الگوریتم قادر است تا تراکم پیچیدگی های موجود در تصاویر را پیکسل به پیکسل تجزیه و تحلیل کرده و کنتراست و وضوح تصویر را ارتقا دهد. از آنجایی که تنظیمات این الگوریتم تماما در داخل دوربین انجام می شود، در نتیجه هیچ گونه تاخیری در ارسال تصاویر رخ نمی دهد.



کاربردهای تکنولوژی Defog

معمولا وجود این تکنولوژی در دوربین های اسپیددام بسیار مناسب است. زیرا از دسته دوربین های outdoor هستند و بیشتر در محیط های خارجی کاربرد دارند و در نتیجه بیشتر در معرض باد و باران و شرایط جوی نامساعد قرار دارند. از فناوری دیجیتال Defog می توان در بسیاری از پروژه های راه اندازی شده در فضاهای باز مانند بزرگراه ها، راه آهن ها، بنادر، فرودگاه ها و … استفاده نمود.

مطالب مرتبط:






Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید