دوربین مدار بسته‌ مخفی و نحوه تشخیص آن

از دوربین های مخفی معمولا در مواقعی استفاده می گردد که شخص مایل به زیر نظر گرفتن رفتار و حرکات فرد یا افراد مختلف و یا حفاظت از اموال و یا وسایلی خاص است...

دوربین-مدار-بسته-مخفی-و-نحوه-تشخیص-آن,,
از دوربین های مخفی معمولا در مواقعی استفاده می گردد که شخص مایل به زیر نظر گرفتن رفتار و حرکات فرد یا افراد مختلف و یا حفاظت از اموال و یا وسایلی خاص است. دوربین های مدار بسته مخفی در ابعاد و اشکال مختلفی ساخته می شوند که معمولا ساختاری شبیه به یک دوربین را نداشته و همین دلیل آنچنان منجر به جلب توجه نمی شوند.

از کجا بفهمیم مکانی دارای دوربین مخفی است؟


این مسئله که آیا در اتاق پرو فروشگاه پوشاکی که از آن خرید می کنید و یا اتاق و یا مطب پزشکی که مراجعه می کنید، دوربین مخفی نصب شده است یا خیر همواره از جمله موارد بحث برانگیز و نگران کننده برای برخی از افراد بوده است. پاسخی که مطرح می گردد این است که دوربینی با عنوان دوربین مخفی با خصوصیات عجیب و غریب وجود ندارد.


دوربین هایی که با عنوان دوربین مخفی شناخته می شوند در واقع همان دوربین های مداربسته پینهول یا نام دیگر آن مینیاتوری هستند که به دلیل سایز و ابعاد کوچکی که دارند به عنوان دوربین مخفی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از دوربین ها معمولا سایز های مختلفی داشته که کوچکترین سایز آن ابعادی برابر با یک مکعب کوچک باندازه یک حبه قند دارد.
به همین دلیل می توان آن را در اشیا دلخواه جاسازی نمود. البته لازم به ذکر است که استفاده و نصب این نوع از دوربین های مداربسته نیاز به دریافت مجوزهای قانونی دارد.

نحوه تشخیص دوربین مخفی در محل


حال این سوال مطرح می گردد که اگر سوء ظن های موجود دلالت بر وجود دوربین در مکان داشته و بر فرض وجود دوربین مخفی در یک مکان چه باید کرد. یکی از راهکارهای موجود برای کشف محل نصب دوربین مخفی در محل، این است که اصولا برای نصب دوربین می بایست سیم کشی هایی نیز صورت گرفته باشد پس می توان با دنبال نمودن رد سیم کشی ها در محل به مکان نصب ان پی برد. البته ممکن است دوربین از نوع بی سیم بوده و سیم کشی هم در محل وجود نداشته باشد. در این صورت چه باید کرد؟


یکی از راهکار های ابداعی این است که چراغ اتاق مذکور را خاموش نموده و در تاریکی با استفاده از یک مقوای لوله شده و یک چراغ قوه محل دوربین را تشخیص دهید. طرز کار آن بدین صورت است که لوله را بر روی یک چشم نهاده و چشم دیگر خود را ببندید مانند زمانی که از یک دوربین دوچشمی استفاده می کنید. حال با استفاده از چراغ قوه یا نور گوشی به بررسی محیط بپردازید زمانی که از طریق لوله محیط را میبینید در صورت مشاهده یک نور ریز درخشان در محل این احتمال وجود دارد که مکان مورد نظر دارای دوربین مخفی است.



آیا تجهیزاتی وجود دارند که وجود دوربین مخفی را تشخیص دهند؟


در حالت کلی خیر دستگاه مخصوص به این کار وجود ندارد. البته دستگاه های بسیار پیشرفته ای وجود دارند که معمولا کاربرد غیر عمومی داشته و برای مقاصد خاص مورد استفاده قرار می گیرند. به غیر از موارد ذکر شده تنها موارد موجود استفاده از راهکارهای زیر است :


1. جستجوی محیطی: که همانطور که ذکر گردید می توان از طریق ردیابی سیم کشی ها باشد و یا اینکه به صورت فیزیکی با جستجو در اشیا یا دیوار های محل، مکان نصب دوربین را کشف کرد.
2. استفاده از اپلیکیشن: با استفاده از برخی از نرم‌ افزارهای ساده و رایگان می توانید وجود دوربین‌ مداربسته را با استفاده از گوشی موبایلتان ردیابی کنید:


کاربرد دوربین های مخفی


• نظارت بر عملکرد رفتاری و کاری پرسنل در مشاغل خاص مانند پرستار بچه و یا مربی مهد کودک


• کنترل و نظارت بر اموال و دارایی های مهم زیرا در صورت استفاده از دوربین های معمولی سارقین متوجه شده و اتصال آن را قطع می کنند پس بهتر است از دوربین مخفی استفاده شود


• در موارد جزائی یا قانونی مانند فعالیت های مربوط به پلیس




مطالب مرتبط:


Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید