چه عواملی بر قیمت دستگاه DVR تاثیر گذار است؟

اولین عامل تاثیر گذار بر روی قیمت دستگاه های DVR برند آنهاست. اینکه کدام تولید کننده این محصول را ساخته است تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت محصول خواهد داشت. در این مطلب اطلاعاتی را در رابطه با عوامل موثر بر قیمت دستگاه DVR به دست می اورید.

dvr_price_affecting_factors,,

دوربین های مداربسته یکی از پرکاربردترین راهکار برای نظارت تصویری بر محیط است. اهمیت و ضرورت نصب و راه اندازی این سیستم هر روز بیشتر از گذشته احساس می شود. یکی از اجزای اصلی و مهم در سیستم نظارتی دوربین های مداربسته براساس نوع تکنولوژی دستگاه DVR و NVR است. انتخاب و خرید دستگاه DVR براساس معیارهای مختلفی صورت می گیرد. یکی از این معیارها قیمت دستگاه دی وی ار است. در این مقاله می خواهیم بدانیم چه عواملی بر قیمت دستگاه DVR تاثیرگذار است. همچنین ضمن بررسی عوامل موثر بر قیمت DVR شما در انتخاب این کالا با معیارهای مهمی آشنا خواهید شد.


عوامل موثر بر قیمت DVR چیست؟

چه چیزی می تواند قیمت دی وی ار را افزایش و یا کاهش دهد. در واقع قیمت دستگاه DVR به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله:

1. نام تجاری یا برند

2. تعداد کانال

3. کیفیت ضبط

4. عملکرد و ویژگی ها

5. سخت افزار

6. نرم افزار

7. خروجی های تصویر

8. تکنولوژی و فن آوری دستگاه

9. گارانتی و ضمانتنامه


1. برند دستگاه عامل موثر بر قیمت DVR

نام تجاری یا برند دستگاه دی وی ار اولین عامل موثر بر قیمت است. همانطور که همه می دانیم دنیای دوربین مداربسته مملو از انواع برندهای مختلف است که هر کدام با قیمت متفاوتی به فروش می رسند. هر چه برند مشهورتر باشد، قیمت محصول نیز بالاتر است. برندهای معتبر اغلب برای طراحی و تولید محصولات خود پول زیادی را خرج می کنند. بنابراین برند یکی از عوامل موثر بر قیمت دستگاه دی وی آر است.

2. تعداد کانال دومین عامل موثر در قیمت DVR

دستگاه های DVR در انواع 4، 8، 16، 32 و گاهی 64 کانال موجود هستند. هر چه تعداد کانال ها بیشتر باشد قیمت این محصولات بیشتر می شود. تعداد کانال تعیین می کند که دستگاه چه تعداد دوربین مداربسته را می تواند پشتیبانی کند. در سری های Quadruple نوع دوربین نیز محدود به یک نوع از تکنولوژی های آنالوگ نمی شود بلکه انواع دوربین های HD پشتیبانی می شوند. نوعی از دستگاه دی وی ار نیز تولید می شود که می توانید تعدادی دوربین IP یا تحت شبکه را به آن متصل کنید. DVR های ترکیبی نیز به علت این قابلیت و ایجاد انعطاف در سیستم مداربسته در انتخاب دوربین، از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

این نوع از DVR ها یا XVR براساس تعداد دوربین های آنالوگ HD دسته بندی می شوند. به عنوان مثال دی وی ار 4 کانال هایک ویژن مدل DS-7204HUHI-K1 که در گروه دستگاه های 4 کانال قرار دارد. اما علاوه بر این 4 کانال از 2 دوربین IP نیز پشتیبانی می کند.

3. کیفیت ضبط

یکی دیگر از ویژگی هایی که بر قیمت دستگاه های ذخیره سازی تاثیر می گذارد، امکان رمزگشایی و ارائه تصاویر در رزولوشن ها و فریم های مختلف است. هر چه کیفیت ضبط تصاویر بیشتر باشد قیمت DVR بیشتر است. کیفیت ضبط دی وی ار عامل مهمی است که تصاویر واضحی از سیستم نظارتی و امنیتی خود بدست آورید. اگر کیفیت ضبط دستگاه با کیفیت دوربین مداربسته همخوانی نداشته باشد و پایین تر باشد شما تصاویر با وضوح بالای دوربین نخواهید داشت. با وجود ارسال تصاویر با کیفیت از سمت دوربین، تصاویر با کیفیت پایین تری در دستگاه ضبط می شود زیرا دی وی ار نمی تواند آن را رمزگشای و ذخیره کند.

4. عملکرد و ویژگی ها

در صنعت نظارت تصویری، هر چه یک محصول دارای ویژگی های بیشتری باشد، قیمت بالاتری نیز دارد. بنابراین می تواند علاوه بر رزولوشن و تعداد کانال‌ها، تعداد هارددیسک ها، پشتیبانی از ورودی و خروجی صدا، آلارم‌ها، پشتیبانی از قابلیت‌های هوشمند، تشخیص چهره، خواندن رکوردها و موارد دیگر را شامل شود. حتی می توان یکی دیگر از عواملی که بر قیمت DVR تأثیر می گذارد را سهولت استفاده از آن دانست.

5. سخت افزار

یکی از مهم ترین بخش های تجهیزات الکترونیکی، سخت افزار بسیار محکم است. مهندسان و کارشناسان در هنگام طراحی سخت افزار محصولات و برندهای حرفه ای همواره سعی می کنند اصول استاندارد را رعایت کنند تا ولتاژ و نوسانات قطعات، کمترین آسیب را به دستگاه ذخیره ساز یا دوربین وارد کند. بنابراین طراحی سخت افزار بر قیمت DVR تاثیر می گذارد.

6. نرم افزار

نرم افزار دستگاه ذخیره سازی نقش مهمی در ارائه قابلیت های آن دارد. شرکت های دوربین مداربسته همواره در تلاش هستند تا با انتشار نسخه های به روز شده جدید و همچنین سهولت استفاده از منوی دستگاه، ویژگی های جدیدی را در اختیار کاربران قرار دهند.

7. پشتیبانی از خروجی های تصویر

یک دستگاه DVR شامل خروجی های ویدئویی مختلفی است که می توان به AVI، VGA و HDMI اشاره کرد. دستگاه های قدیمی فقط خروجی های AVI و VGA داشتند. با پیشرفت تکنولوژی و طراحی های جدید دستگاه های جدیدی با قابلیت HDMI طراحی شدند که بر قیمت آن ها تاثیر گذاشت. تصاویر خروجی HDMI از کیفیت و وضوح بالاتری نسبت به VGA برخوردار هستند که باعث محبوبیت بسیار بیشتر در بین کاربران و مصرف کنندگان شده است. بنابراین یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت DVR، خروجی تصویر است.

8. فن آوری و تکنولوژی دی وی ار

از دیگر عواملی که بر قیمت دوربین های مدار بسته و DVR تأثیر می گذارد، فناوری است. صنعت نظارت تصویری مطابق با انتظارات و نیازهای کاربران رشد و تکامل می یابد. اولین فناوری نظارت تصویری آنالوگ بود. تصاویر دوربین های آنالوگ کیفیت تصویر خوبی ندارند. با گذشت زمان، فناوری های AHD، CVI، TVI و IP وارد عرصه شدند.

این فناوری های جدید توانایی بیشتری دارند و تصاویری با وضوح و کیفیت بالاتری را ارائه می دهند. محصولات با این 4 فناوری جدید با قیمت های بسیار بالاتری نسبت به محصولات آنالوگ به فروش می رسند. محصولات AHD همچنین قیمت کمتری نسبت به CVI، TVI و IP دارند، در حالی که هزینه فناوری IP بیشتر از سایرین است.

9. ضمانتنامه

یکی از شاخص های اصلی که بر قیمت دستگاه DVR تاثیر می گذارد، گارانتی محصول است. محصولات اصلی با خدمات گارانتی اغلب با قیمت بالاتر فروخته می شوند. بنابراین، هنگام خرید، ارزان بودن را تنها معیار ارزیابی قرار ندهید و همیشه گارانتی از عوامل اصلی در فرآیند خرید شما باشد. زیرا بسیاری از شرکت ها محصولات تقلبی و یا خدمات ناامن را به کاربران ارائه می دهند. در صورتی که پس از خرید خطایی در عملکرد این محصولات رخ دهد، هیچ شرکتی مسئولیت رفع ایراد را ندارد و کاربران باید هزینه زیادی را برای رفع مشکل صرف کنند. تپیشنهاد می کنیم محصول مورد نظر را از شرکت های معتبر ارائه دهنده خدمات گارانتی خریداری نمائید.



مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (2)
  • عبداله:

    سلام مطالب بسیار آموزنده بود. دستتون دزتونرد نکنه. اگه امکان داشته باشه اطلاعاتی درمورد روش های مقایسه کیفیت دوربین ها.تنظیمات خاص dvrها مطالبی بذارین ممنون ا

    ثبت شده در 1393/12/12
  • R.A:

    خیلی ممنون. بابت مطالب خوبتون. همه ی مقالات مربوط به dvr رو خوندم. و ازش خیلی استفاده کردم. موفق باشید.

    ثبت شده در 1396/02/17
 
نظر خود را ثبت کنید