تاثیر دما بر عملکرد سیستم مداربسته

دما به صورت کلی تاثیرات زیادی را بر روی عملکرد تجهیزات الکترونیکی می گذارد. در این مقاله در رابطه با تاثیر دما و تغییر دما بر روی تجهیزات مداربسته صحبت می کنیم.

دما_دوربین_مداربسته,,تصویری از هوای گرم
در رابطه با تاثیر دما بر روی عملکرد چیپ تصویر دوربین ها تحقیقات نشان میدهد که این امر در بازه معمول دمایی تاثیر زیادی بر روی عملکرد این حسگرها ندارد.

با این حال عوامل دیگری هستند که میتوانند تحت تاثیر تغییرات دمایی کیفیت تصویر شما را تحت تاثیر قرار دهند. مهمترین این عوامل مقاومت کابلهای تصویر دوربین هاست. احتمالا میدانید که با بالا رفتن دما مقاومت الکتریکی اکثر هادی ها افزایش می یابد. این افزایش مقاومت میتواند به کاهش سیگنال و تضعیف کیفیت تصویر منجر شود.


عامل دیگر تغییر در کیفیت تصویر لنز دوربین ها هستند. لنزهای با کیفیت پایین تر معمولا به شدت متاثر از حرارت محیط اطراف خود هستند و باید به صورت دوره ای مورد تنظیم قرار گیرند. دلیل تغییر فوکوس لنزها تغییر جرمی لنزها با توجه به انبساط و انقباض انها با توجه به حرارت محیط است.


توجه داشته باشید که گذر دما از بازه حرارتی نرمال تجهیزات الکتریکی میتواند تاثیر زیادی بر روی طول امر انها داشته باشد.


Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید