back light compensation) BLC) چیست؟

اختلاف سطح نور در محیطهای مختلف یکی از مشکلات اصلی دوربین ها است. این مشکل زمانی ایجاد می شود که یک منبع نور قوی (مانند نور خورشید) در یک محیط نسبتا تاریک وجود دارد. وجود منبع نور باعث خواهد شد دیافراگم دوربین بسته شود و قسمت های کم نور تر به صورت کاملا تاریک به نمایش در خواهند امد. در این مطلب به بیان مکانیزم BLC برای رفع این مشکل می پردازیم.

BLC_WDR,مقالات تخصصی,مقایسه مکانیزم BLC و WDR
اختلاف سطح نور در محیطهای مختلف یکی از مشکلات اصلی دوربین ها است. این مشکل زمانی ایجاد می شود که یک منبع نور قوی (مانند نور خورشید) در یک محیط نسبتا تاریک وجود دارد. وجود منبع نور باعث خواهد شد دیافراگم دوربین بسته شود و قسمت های کم نور تر به صورت کاملا تاریک به نمایش در خواهند امد.
مکانیزم BLC یکی از مکانیزم های اصلاح کننده این مشکل است. در این مکانیزم قسمت های پر نور تصویر نادیده گرفته میشوند. و از این طریق امکان گرفتن تصویر در قسمت های کم نور تر تصویر به وجود خواهد امد. مشکل این روش نسبت به WDR این است که گرچه تصویر در قسمت های کم نور کمی بهتر خواهد شد اما تفاوتی را در قسمت های پرنور تصویر ایجاد نخواهد کرد و شما همچنان ضد نور موجود در تصویر را خواهید دید. با این حال به علت ساده و ارزان بودن این روش استفاده از آن بسیار رایجتر از WDR است.

HBLC یا HSBLC چیست؟

HBLC مکانیزمی مشابه BLC است که در آن قسمت های پر نور در تصویر به صورت دیجیتال پوشانده می شوند تا از تاثیر آنها بر روی بقیه تصویر جلوگیری شود. این مکانیزم معمولا برای دوربین های پلاک خوان مورد استفاده قرار می گیرد.

مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (1)
  • امیر پازکی:

    سلام علی جان سال نو مبارک .... خوشحالم که دوستانی با افکاری به رنگ افکار خودم تو جامعه مون پیدا میکنم منم برقی و فعال در این زمینه هستم. از مطالب خواندنی و مفید تشکر میکنم یا حق

    ثبت شده در 1394/01/08
 
نظر خود را ثبت کنید