راهنمای انتخاب دستگاه دی وی آر (DVR)

انتخاب دستگاه DVR مناسب کار سختی نیست تنها کافیست اطلاعات مشخصی از نیاز خود و بازار داشته باشید تا بتوانید یک DVR مناسب برای کاربردی خود استفاده کنید. در این مطلب با طریقه انتخاب درست دستگاه DVR اشنا خواهید شد.

DVR_هایک_ویژن,DVR,دستگاه  دی وی آر هایک ویژن
انتخاب دستگاه DVR مناسب کار سختی نیست تنها کافیست اطلاعات مشخصی از نیاز خود و بازار داشته باشید تا بتوانید یک DVR مناسب برای کاربردی خود استفاده کنید.

برند دستگاه

مبحث انتخاب برند، مبحثی طولانی است که در این مقاله به صورت کامل به آن پرداخته شده است.

تعداد کانال

دومین نکته در انتخاب دستگاه DVR مشخص کردن تعداد کانالهای دستگاه است.

دستگاه های DVR معمولا با تعداد کانالهای 4، 8 و 16 ساخته میشوند. استفاده از دی وی آرهای بیش از 16 کانال به دلایل فنی خیلی کمتر صورت میگیرد. در موقع انتخاب تعداد کانال دستگاه حتما به امکان افزایش تعداد دوربین های نیز توجه داشته باشید. چراکه در صورت کم بودن تعداد کانالهای دوربین در آینده برای افزایش دوربین ها مجبور خواهید بود دستگاه دی وی آر خود را تعویض کنید.

رزولوشن ضبط

نکته بعدی در انتخاب DVR رزولوشن ضبط آن است. هرچه کیفیت ضبط و تعداد فریم دستگاه بالاتر باشد قیمت ان نیز بیشتر خواهد بود. (برای اطلاع بیشتر مقاله روزولشن های ضبط دستگاه DVR را بخوانید.) تعداد هاردهای قابل پشتیبانی نیز از عوامل موثر در انتخاب DVR است. در صورتی که نیاز به ضبط برای یک مدت بسیار طولانی را داشته باشید باید حتما از دستگاهی استفاده کنید که از نظر تعداد و ظرفیت هارد دیسک های قابل پشتیبانی این امکان را به شما بدهد.

نرم افزار انتقال تصویر

(برای اطلاعات در مورد انتقال تصویر مقاله انتقال تصویر دوربین مداربسته چیست را بخوانید.)

وضعیت نرم افزار انتقال تصویر دوربین نیز یکی دیگر از نکات مهم هنگام انتخاب دستگاه DVR است. دستگاه های متفاوت از نرم افراز انتقال تصویر مختلفی پشیبانی میکنند. قابلیت ها و توانایی های این نرم افزارها با هم متفاوت است. معمولا برندهای متفرقه ضعف زیادی در این قسمت نشان میدهند.

تعداد هاردهای قابل پشتیبانی

تعداد هاردهای قابل پشتیبانی هر دستگاه معمولا مقداری ثابت است. اما گاهی ممکن است دستگاهی از دستگاه های مشابه تعداد بیشتری هارد را پشتیبانی کند. در صورتی که نیاز به ضبط بیشتر داشته باشید این خصوصیت اهمیت زیادی پیدا می کند.

در صورت نیاز به زمان ضبط بسیار بالا از دستگاه های با پورت E-SATA استفاده کنید.


مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (8)
  • اسدي:

    از نحوه ي اطلاع رساني و توضيحات كامل نهايت تشكر را دارم

    ثبت شده در 1393/10/24
  • جواد‏ ‏عباسیان:

    سلام‏ ‏ممنون‏ ‏مهندس‏ ‏خیلی‏ ‏عالی‏ ‏بود‏ ‏منم‏ ‏به‏ ‏کارای‏ ‏تحقیاتی‏ ‏علاقه‏ ‏مندم

    ثبت شده در 1394/02/03
  • حسین:

    سلام.وقت شما بخیر. ممنون.مفید بود. موفق باشید.

    ثبت شده در 1394/05/12
  • وحید:

    ممنون از مطالب مفیدتون یه سوال داشتم از حضورتون: چطوری میشه یه هندی کم 11ولت رو به دی وی آر وصل کرد که پرش تصویر نداشته باشیم من وصل کردم تصویر سیاهو سفید به همراه پرش هستش

    ثبت شده در 1394/05/21
  • عایرضا:

    ممنون مندس از مطالب مفیدتون یه سوالی از درگاه حضورتون داشتم اگه دزد ها صورتشون رو پوشیده باشند پلیس ها میتونن شخص روشناسایی کنند یا خیر

    ثبت شده در 1394/07/01
  • بهزاد:

    با سلام ممنون از توضیحات شما فقط اگر امکان دارد بگویید که برای خرید dvr چه دستگاهی با چه تعداد فریم خوبه باتشکر

    ثبت شده در 1394/08/25
  • وحید:

    بسیار عالی اگه امکانش هسن در مورد تنظیمات دوربین هم اطلاعاتی بدین ممنون میشم

    ثبت شده در 1394/09/26
  • ماندانا مودت:

    با تشکر از اطلاعات مفیدتان سوالی دارم که اگر جواب آن را بدهید ممنون میشوم ، آیا به دستگاهی که دوربینها به آن وصل هستند و قابلیت ظبط ندارند میشود dvr دیجیتال وصل کرد تا در صورت تعویض دوربینهای آنالوگ با دیجیتال هم قابل استفاده باشد؟

    ثبت شده در 1395/07/22
 
نظر خود را ثبت کنید