دستگاه ان وی آر (NVR) چیست؟

nvr چیست از سوالات رایج مشتریان است که در این مقاله به طور مفصل به آن پاسخ می دهیم. ان وی ار دستگاه ضبط برای سیستم های تحت شبکه است. با توجه به تعداد کانال، از تعداد مشخصی دوربین IP پشتیبانی می کند و تصاویر آنها را دریافت و در هارددیسک ذخیره می کند.

nvr_pic,,

دستگاه NVR را به ساده ترین نحو میتوان معادل سرور در سیستم مداربسته شبکه قلمداد کرد. NVR تمامی وظایف DVR را در سیستم مداربسته شبکه بر عهده خواهد گرفت. در کنار آن می توان در صورت POE بودن از این دستگاه به عنوان منبع تغذیه دوربین ها نیز استفاده کرد.


وظایف NVR


وظایف NVR در سیستم شبکه عبارتند از:

• ضبط تصاویر دوربین های متصل به NVR

• ایجاد امکان مشاهده تصاویر به صورت یکپارچه

• ایجاد امکان تنظیم تصاویر و خصوصیات ضبط تصاویر

• تغذیه دوربین ها (در صورت POE بودن NVR و دوربین ها)

• ایجاد امکانات مرتبط با پردازش تصویر


انواع دستگاه ان وی آر (NVR):


دستگاه های NVR را معمولا از جنبه های مختلف طبقه بندی می کنند. مهترین این جنبه ها تعداد کانال و پهنای باند ورودی دستگاه NVR است.

تعداد کانال های رایج برای دستگاه های NVR عبارتند از:

• دستگاه NVR 4 کانال: قابلیت نصب تا 4 دوربین شبکه

• دستگاه NVR 8 کانال: قابلیت نصب تا 8 دوربین شبکه

• دستگاه NVR 16 کانال: قابلیت نصب تا 16 دوربین شبکه

• دستگاه NVR 32 کانال: قابلیت نصب تا 32 دوربین شبکه

اما مقدار پهنای باند ورودی دستگاه مشخص می کند دستگاه امکان پردازش چه حجمی از اطلاعات را خواهد داشت. این خصوصیت زمانی اهمیت پیدا می کند که شما بخواهید دوربین های با کیفیت تصویر خیلی بالا را به دستگاه وصل کنید. در این صورت نیاز است ترافیک شبکه را محاسبه کرده و سپس NVR مناسب را انتخاب کنید. برای انتخاب بهتر، راهنمای خرید NVR را بخوانید.

مشخصات دستگاه nvr تحت شبکه


تا به اینجا دانستیم دستگاه ان وی ار یک دستگاه ضبط کننده تصاویر دوربین مداربسته است که در سیستم های تحت شبکه کار می کند. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه مشخصات دستگاه nvr تحت شبکه به طور مختصر در زیر آمده است:


رزولوشن دستگاه و کیفیت ضبط


رزولوشنی که دستگاه پشتیبانی می کند برای اتصال دوربین و پخش تصاویر دوربین های مداربسته است. به عنوان مثال دستگاه تا 8 مگاپیکسل پشتیبانی می کند اما کیفیت ضبط تا 5 مگاپیکسل را دارد. به این معناست که می توانید دوربین 8مگاپیکسل به NVR متصل کنید اما به همان وضوح نمی توانید تصاویر را ذخیره کنید و از کیفیت تصویر تا 5 مگاپیکسل کاسته می شود. رزولوشن ضبط تصاویر یکی از مشخصات مهم دستگاه های ضبط در دوربین مدار بسته است. اگر دستگاه ضبط شما وضوح دوربین های شما را پشتیبانی نکند خرید و استفاده از دوربین های مداربسته با وضوح بالا کار بیهوده ای است. زیرا دستگاه تا رزولوشنی که می تواند برای ضبط پشتیبانی کند، تصاویر را ذخیره خواهد کرد.


ظرفیت ذخیره سازی دستگاه


دستگاه NVR مانند دیگر دستگاه های ضبط دوربین مداربسته برای ذخیره اطلاعات و تصاویر دریافتی از دوربین ها نیاز به هارد دارد. هارددیسک ها با ظرفیت های مختلفی تولید می شوند. اینکه دستگاه ضبط شما از چه ظرفیتی پشتیبانی می کند مشخص کننده تعداد هارد و ظرفیت آن برای نصب روی دستگاه است. به عنوان مثال یک دستگاه ان وی ار 8 کاناله ممکن است از 1 عدد هارد 6 ترابایتی پشتیبانی کند اما دستگاه دیگری که همان هم 8 کانال است از 1 عدد هارد 10 ترابایتی پشتیبانی کند. تعداد هارد و حداکثر ظرفیتی که دستگاه ضبط پشتیبانی می کند در دیتا شیت دستگاه درج شده است.


پهنای باند NVR


از مشخصه های مهم دستگاه ضبط است که تا حدودی با آن در بخش بالا آشنا شدید. می توان به طور ساده تر پهنای باند را جاده ای تصور کرد که اگر به اندازه کافی نباشد حجم کمی از اطلاعات و با سرعت پایین تری عبور خواهند کرد. اطلاعات پهنای باند NVR به صورت ورودی و خروجی در دیتاشیت درج شده است.


پورت خروجی


پورت های خروجی و کیفیت تصاویری که می توانید از دستگاه از طریق این پورت ها دریافت کنید نیز از مشخصه های دستگاه ضبط است. شما از این درگاه ها برای اتصال مانیتور یا صفحه نمایش به دستگاه استفاده می کنید. در نتیجه کیفیت تصویر نمایش داده شده به این پورت ها نیز بستگی دارد. خروجی HDMI کیفیت تصویر بالاتری از خروجی VGA ارائه می کند. برای اتصال دستگاه به شبکه نیز از پورت LAN موجود در پنل پشتی دستگاه استفاده کنید.

در صورتی که دستگاه ان وی ار شما مجهز به پورت ESATA در پنل پشتی دستگاه باشد، شما می توانید هاردیسک های اکسترنال (خارجی) را به دستگاه برای بک آپ گیری متصل کنید. پورت USB از پورت هایی است که در تمام مدل های NVR وجود دارد. از این پورت برای اتصال ماوس و فلش می توانید استفاده کنید.


قابلیت POE


از مشخصات دیگر دستگاه nvr تحت شبکه می توان به قابلیت POE اشاره کرد. این قابلیت موجب می شود تا شما به طور مستقل برای دوربین های مداربسته خود به منبع تغذیه و یا آداپتور نیاز نداشته باشید. برق آنها از طریق کابل شبکه و دستگاه ان وی ار POE تامین می شود.


|alt=nvr-systems.jpg,|nvr-systems.jpg
  1. پورت های POE برای اتصال دوربین
  2. پورت ESATA برای اتصال هارددیسک خارجی
  3. پورت VGA و HDMI خروجی های تصویر
  4. پورت LAN برای اتصال به شبکه (مودم)

دستگاه ان وی آر (POE):


برخی از مدل های دستگاه ان وی آر (NVR) در تعدادی از کانال های خود دارای قابلیت POE هستند. قابلیت POE در دوربین مداربسته این امکان را فرآهم می کند تا جریان برق همزمان با اطلاعات تصویر توسط کابل شبکه به تجهیزات برسد. به این ترتیب دیگر نیازی به کابل کشی جداگانه برای دوربین ها نخواهد بود و دوربین ها از طریق پورت POE دستگاه ان وی ار تغذیه می شوند.


تفاوت ان وی آر (NVR) و دی وی آر (DVR)


دستگاه NVR و DVR هر دو دستگاه های ضبط تصاویر در سیستم های مداربسته هستند. دستگاه DVR اغلب در سیستم مداربسته آنالوگ HD استفاده می شود با این حال امکان پشتیبانی از دوربین های IP را نیز دارد. دستگاه NVR دارای قابلیت های پردازش تصویر VCA پیشرفته تری نسبت به دستگاه DVR است. این قابلیت ها شامل تشخیص چهره، تشخیص پلاک و ... می باشد.


مطالب پیشنهادی:




Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (5)
  • محسن :

    با سلام من يك سوْال دارم و اينكه من ميخوام ٨ دوربين اي پي دار بخرم ، مدل تي ٦٨٣٥ دبلبو ميخوام بدونم ، براي استفاده از اين دوربينها همزمان حتما ان وي أر لازم دارم يا خير ؟ و ايا با فقط كامپيوتر هم ميشه ٨ عدد از اين دوربينها رو هم تصلويرشون رو ديد هم ضبط كرد ؟ ايا دوربينهاي اي پي دار ، مستقيما به تي وي متصل ميشوند يا خير ؟ ممنون از شما

    ثبت شده در 1393/08/02
  • حسین:

    با سلام آیا شما آموزشگاهی برای این کار دارید

    ثبت شده در 1393/12/11
  • شعیب هوشمندی:

    سلام مهندس عزیز و گرامی از اینکه با تمام وجود و بدون هیچ چشم داشتی این مطالب مهم ومفید رو برای استفاده عموم گذاشتید تشکر وقدر دانی میکنم. این گونه حرکت ها علا رغم بار علمی وتخصصی جنبه انسان دوستی وفرهنگ و تربیت سالم شما رادر یک خانواده فرهیخته بازگو میکند. از صمیم فلب از خداوند متعال روزگاری سرشار از عزت و‍‍‍پیروزی را برای شما خواستارم. ارادتمند شما شعیب هوشمندی

    ثبت شده در 1395/02/29
  • سپهر گ:

    سلام می خواستم بدونم آیا می شود میکروفون روی دوربین با دستگاه nvr نصب کرد یا حتما باید dvr باشد؟

    ثبت شده در 1395/05/19
  • محمد:

    سلام ما 4تا دوربین آی پی نصب کردیم دوربینامون میکروفون دار نیستن ان وی ارمونم وردی میکروفون نداره راهنمایی کنید ما چه جوری میتونیم روی سیسیتممون میکروفون نصب کنیم؟؟؟

    ثبت شده در 1396/04/10
 
نظر خود را ثبت کنید