دوربین مداربسته حافظه دار چیست؟

دوربین های مداربسته حافظه خور یا رم خور در واقع دسته ای از دوربین های شبکه هستند که قابلیت نصب کارت SD برای دوربین را دارند. در این مطلب بیشتر با این دوربین ها اشنا می شویم.

دوربین_مداربسته_شبکه_کیوب,دوربین مداربسته شبکه,نمای کنار از دوربین مداربسته شبکه برند D-link
دوربین های مداربسته حافظه دار دسته ای از دوربین های مداربسته شبکه هستند که امکان اتصال یک حافظه SD کارت بر روی انها قرار داده شده است. این دوربین ها را میتوان از روی قابلیت SD Card Slot بر روی کاتالوگ آنها شناسایی کرد.

خصوصیات

دوربین های حافظه دار این امکان را دارند که از طریق حافظه نصب شده در دوربین مدار بسته تصاویر را بدون نیاز به NVR یا سرور مرکزی در خود ذخیره کنند. این قابلیت باعث خواهد شد ضرورت نصب تجهیزات ضبط برای دوربین از بین برود. البته این کار تنها در صورت اجرا در پروژه های کوچک توصیه می شود.

SD کارت نصب شده در بیشتر دوربین ها قابلیت ضبط بیش از 32گیگا بایت را ندارد که نسبت به حجم فایل های تصویری دوربین حجم کمی محسوب می شود و بیش از چند روز از فیلم دوربین را در خود جای نمی دهد.


مزایا و معایب

مزایا

مزیت اصلی استفاده از دوربین های حافظه دار استقلال انهاست. این دروبین ها این قابلیت را به شما می دهند که بدون اتصال به شبکه تصاویر را ضبط شده داشته باشید. در صورتی که دوربین از تغذیه مناسب و با ثباتی هم برخوردار باشد شما میتوانید در تمامی شرایط تصاویر دوربین ها داشته باشید.


در برخی از پروژه های با حساسیت بالاتر به جز ضبط دوربین در سرور مرکزی از حافظه SD در دوربین ها هم استفاده می شود تا در صورت قطع شبکه دوربین ها به صورت مستقل نیز ضبط تصاویر را داشته باشند.


معایب

بزرگترین عیب حافظه دار بودن دوربین ها خلل امنیتی انهاست. در صورتی که به هر دلیل دوربین مورد سرقت یا اسیب جدی قرار گیرد امکان دسترسی به تصاویر دوربین پیش از وقوع حادثه قابل انجام نخواهد بود.


عیب دیگر حفاظه داخلی دوربین ها حجم بسیار کم انهاست. این حجم به سختی امکان ضبط چند روز را به شما خواهد داد و استفاده از آن برای سیستم های امنیتی یا نظارتی کاربردی نخواهد بود.



مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (1)
  • مهدي نقدي:

    با تشكر از راهنماييتون،ممنكه توضيح بدين كه آيا بعد از پر شدن حافظه داخلي دوربين،مجددا دوربين حافظه رو پاك ميكنه و دوباره عمل ضبط رو انجام ميده يا بايد حافظه رو كاربر خودش پاك كنه و دوباره داخل دوربين جهت ضبط بزاره؟

    ثبت شده در 1394/02/06
 
نظر خود را ثبت کنید