دوربین مداربسته ضد نور چیست؟

دوربین مداربسته ضد نور در واقع اصطلاحی عامیانه برای دوربین هایی است که دارای مکانیزهای جبران سازی اختلاف نور هستند. در این مطلب با این دوربین ها بیشتر اشنا میشویم.

BLC_WDR,مقالات تخصصی,مقایسه مکانیزم BLC و WDR
وربین مداربسته ضد نور در واقع اصطلاحی عامیانه برای دوربین هایی است که دارای مکانیزهای جبران سازی اختلاف نور هستند. این مکانیزم ها به دوربین مدار بسته کمک می کنند در شرایط نامناسب نوری تصویری بهتر به شما تحویل دهد.

مکانیزم های بهینه سازی تصویر

مکانیزم های متفاوتی برای رفع مشکل ضد نور در دوربین های مداربسته وجود دارند. در اینجا چند مکانیزم بسیار رایج را به صورت خلاصه بررسی میکنیم:

  • مکانیزم WDR: موثر ترین مکانیزم رفع ضد نور در دروبین های مداربسته است. این مکانیزم از طریق دو حسگر متفاوت تصویر میزان اختلاف نور را در مناطق کم نور و پر نور تا حد زیادی کاهش می دهد. وجود این قابلیت در دوربین ها نقش زیادی در هزینه و قیمت آنها دارد.

  • مکانیزم BLC: این مکانیزم با حذف پشت زمینه روشن در تصویر امکان روشن تر شدن قسمت های کم نور را به وجود می اورد. وجود این مکانیزم در دوربین ها نقش کمی در هزینه و قیمت آنها دارد.

  • مکانیزم DWDR: در واقع نوع دیجیتال از مکانیزم WDR است که البته به مراتب غیر موثرتر از WDR عمل می کند. تاکید بر روی وجود این مکانیزم بیشتر با اهداف تبلیغاتی صورت می گیرد.

دیگر راه حل ها

ساده ترین راه حل برای رفع مشکل ضد نور دوربین های مداربسته نصب دوربین به صورتی است که نور شدید به صورت مستقیم به ان نخورد. اما در صورت عدم امکان جابجایی دوربین بهتر است از دوربین هایی با قابلیت WDR استفاده کنید تا تاثیر ضد نور در تصویر شما کمتر شود.



مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید