آموزش انتقال تصویر DVR بدون آی پی استاتیک

انتقال تصویر بدون آی پی استاتیک (IP Static) یکی از سوالات و کنجکاوی های بسیاری از نصب های دوربین های مداربسته است. در این مطلب به نحوه انجام این انتقال تصویر اشاره می کنیم.

انتقال-تصویر-دوربین-مداربسته,انتقال تصویر دوربین مداربسته,انتقال تصویر اینترنتی دوربین مداربسته
بیشتر کابران سیستم های مداربسته علاقه مند هستند که تصاویر دوربین های مدار بسته خود را از راه دور و از طریق اینترنت ببینند. برای انجام چنین کاری شما نیاز به یک اینترنت با سرعت مناسب هم در محل نصب دوربین ها و هم در محل مشاهده آنها دارید. شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی (ISP) با توجه به نیاز و سفارش شما ممکن است آی پی داینامیک یا استاتیک برای شما فراهم کنند. البته معمولا برای کاربری ها عادی اینترنتی به شما ای پی داینامیک ارائه خواهد شد.
(در صورتی که به اطلاعات اولیه در مورد انتقال تصویر نیاز دارید مقاله انتقال تصویر دوربین مداربسته چیست و در صورتی که به آموزش انتقال تصویر اینترنتی نیاز دارید مقاله آموزش انتقال تصویر اینترنتی را مطالعه کنید.)

تفاوت آی پی داینامیک و استاتیک

  • ای پی داینامیک (Dynamic IP): زمانی که IP شما داینامیک است هر بار پس از وصل شدن شما به اینترنت ISP شما یک IP متفاوت به شما میدهد.
  • ای پی استاتیک (Static IP): در صورت داشتن IP Static شرکت ISP شما یک آدرس IP مشخص به شما می دهد. این ادرس هنواره ثابت خواهد ماند.

کدام نوع IP برای انتقال تصویر مناسب است؟

برای انتقال تصویر شما نیاز به یک آدرس ثابت در محل نصب DVR یا NVR خواهید داشت تا از طریق این آدرس بتوانید DVR یا NVR خود را در محیط اینترنت پیدا کنید. برای داشتن چنین ادرسی طبیعتا استفاده از IP Static بسیار مناسب تر است.

در صورت داشتن ای پی استاتیک شما میتوانید به سادگی این ادرس ای پی را وارد کرده و به دستگاه خود وصل شوید. اما سوال اینجاست که در صورت داشتن آی پی داینامیک چطور می توان دستگاه را پیدا کرد.

انتقال تصویر بر روی آی پی داینامیک

(برای آموزش گام به گام به مطلب آموزش انتقال تصویر بدون IP Static از طریق سایت no-IP مراجعه کنید.)

در صورتی که شما آی پی داینامیک داشته باشید مسائل به مراتب پیچیده تر خواهد بود چون شما نمی دانید چه زمانی آدرس آی پی شما تغییر خواهد کرد. بهترین روش برای دنبال کردن این تغییرات در ادرس آی پی ساختن یک سرویس داینامیک DNS یا DDNS است. بهترین سرویس دهنده چنین امکانی وبسایت dyndns.com است که البته خوشبختانه رایگان هم هست.


زمانی که شما یک حساب در dyndns.com ساختید می توانید یک نام هاست خاص دریافت کنید مثلا “mydvr.ddns.org” این نام دقیقا مانند نام یک وبسایت است. شما سپس این نام هاست را آی پی داینامیک فعلی خود پیوند می دهید (در قسمت نام نویسی آی پی فعلی شما خودکار شناسایی می شود).

پس از نام نویسی اطلاعاتی در رابطه با حساب DDNS شما به شما توسط سایت داده می شود. حال نوبت به تنظیم روتر شما می رسد. توجه داشته باشید که مودم شما حتما باید DDNS را پشتیبانی کند (بیشتر مودم های امروزی این قابلیت را دارند). در تنظیمات مودم خود اطلاعات DDNS را وارد می کنید. دسترسی به قسمت DDNS در مودم های مختلف متفاوت است. (در صورت امکان در آینده مطلبی اموزشی در رابطه با تنظیمات DDNS در مودم های متفاوت آماده خواهم کرد.)


پس از وارد کردن نام کاربری، کلمه عبور و دیگر اطلاعات حساب مودم شما این امکان را پیدا می کند که هر بار آی پی داینامیک شما تغییر مکان داد آدرس آن را پیدا کند و در واقع شما بدون نیاز به آی پی استاتیک امکان انتقال تصویر را دریافت کرده اید.

نقاط ضعف و قوت این روش

بزرگترین نقطه قوت این روش عدم نیاز به آی پی استاتیک و کاهش هزینه های شماست. اما توجه داشته باشید که این روش نسبت به دریافت آی پی استاتیک بی ثابت تر است و پیچیدگی و دردسر بیشتری دارد. سعی کنید این کار را تنها در صورتی انجام دهید که امکان دریافت آی پی استاتیک برای شما وجود ندارد.


DVRهایی که بدون IP استاتیک انتقال تصویر می دهند دقیقا از عمکرد مشابهی استفاده می کنند. برخی از شرکتهای تولید کننده DVR سرویس DDNS را برای دستگاه های خود ایجاد کرده اند که شما میتوانید از این طریق بدون نیاز به IP استاتیک انتقال تصویر را بر روی DVR خود داشته باشید.



مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (22)
  • حمید:

    سلام اطلاعات مفیدی را بیان نمودید با تشکر

    ثبت شده در 1393/08/03
  • حامد:

    با سلام خداقوت بده به شما واقعا مطالب این سایت بسیار عالیه من سایت شما رو در همه جا تبلیغ می کنم با تشکر

    ثبت شده در 1393/08/21
  • ava:

    باسلام وارزوى موفقيت روزافزون ,مطالب بسيارارزنده هستند,درصورت امکان درموردHD SDI مطلب بزاريد.ممنون

    ثبت شده در 1393/09/15
  • عدنان امینی:

    با سلام وخسته نباشی برای سایت خوبتون دی وی ار من چینیه هیچ چراغ یا نشونه برای وصل پورت شبکه ندارد چند بار تلاش کردم برای انتقال تصویر لطفا راهنمای کنید مشکل چراغ پورت دی وی ارم

    ثبت شده در 1393/09/23
  • احسان دَه مَرده:

    سلام تشکر از راهنمایی ها ومطالب آموزندتون

    ثبت شده در 1393/11/02
    • پاسخ سید محمد

      با سلام من از مطالب شما استفاده کردم . بسیار متشکرم

      ثبت شده در 1395/07/14
  • سارا:

    سلام مرسی از مطالب خوب شما یه سوال دارم . برای خونه ام میخوامستم مداربسته وصل کنم . حالا یه دستگاه dvr بدون ای پی خریدم که نمیدونم چطوری باید از اینترنت تصاویر را در جایی دیگه ببینم میشه راهنمایی کنید ممنون

    ثبت شده در 1394/01/09
  • صادق:

    سلام خسته نباشید عالی بود. ایا سخت افزاری هم سراغ دارید با اتصال به همین شبکه بتوان کارهای کنترلی کرد . ایا هر دو هم میشه یعنی انتقال تصویرو کنترل سیستمها با هم

    ثبت شده در 1394/01/18
  • محسن:

    سلام علی اقا من در سایت no ipواردشدم وهاست موردنظرم را ساختم ونیز تنظیمات مودم راان طورکه گفته بودید انجام دادم ولی انتقال تصویر صورت نگرفت من کارم دوربین مدار بسته است اگر کمکم کنید ظمن اینکه لطف کرده اید من نیز جبران می کنم.

    ثبت شده در 1394/02/02
  • حمید:

    ممنون از لطفتون

    ثبت شده در 1394/05/17
  • حسن:

    سلام می خواستم ببینم بدون اینترنت میشود تصاویر دوربین مدار بسته را روی گوشی دید؟من شنیدم امکان داردراهنمایی فرمایید

    ثبت شده در 1394/06/06
  • ساسان:

    سلام علی آقا منم تحصیلاتم برق بوده والعان 6ماه با دوربین مدار بسته آشنا شدم و دارم کار نصب رو انجام میدم خوشحال میشم که در این زمینه با شما همکاری کنم البته در حد توانم . بابت مطالب تون ممنونم

    ثبت شده در 1394/06/26
  • reza:

    انتقال به وسيله سيم كارت امكان دارد توضيح دهيد لطفا

    ثبت شده در 1394/07/24
  • کاظم :

    دستت درد نکنه واقعا جامع و کامل و بی نظیر هست !برای من که مفید هست همون چیزی بود که می خواستم!

    ثبت شده در 1394/08/25
  • وحید:

    با سلام و احترام از راهنمایی های شما کمال قدردانی به عمل می آوریم.

    ثبت شده در 1394/08/26
  • sumitvats:

    خیر عزیز مگر اینکه شما یک مودم جیبی بگیرید که لن بخوره (فکر نمبکنم اصلا توی بازار باشه) و بعد با سرویس p2p یا ddns انتقال بگیرید.

    ثبت شده در 1394/11/30
  • بابک:

    سلام عالی بود . دستم درد نکنه . هزارتا لایک

    ثبت شده در 1395/01/03
  • سيامك ش:

    با درود فراوان جناب مهندس عزيز بنده بيشتر مطالب شما كه البته مفيد هم هستند رو دنبال ميكنم

    ثبت شده در 1395/02/03
  • حسين :

    با سلام پروژه اي دارم ميخوام با دوربين هايك ويژن تجهيزش كنم مدل 2020 طول سوله 50 متره چندتا دوربين لازم ميشه

    ثبت شده در 1395/04/27
  • علیرضا:

    داداش عالی بود.

    ثبت شده در 1395/06/13
  • کامران ن:

    سلام مهندس عزیز ... یک دستگاه dvr جدید نصب کرده ایم و ip static هم داریم ... ولی نمیدانم برای جهت دیدن تصویر در گوشی موبایل باید wifi مودمی که به dvr وصل است روشن باشد؟

    ثبت شده در 1395/12/07
  • حمید:

    سلام, در nvr میتوان از روشP2Pاستفاده کرد؟

    ثبت شده در 1396/01/06
  • عیسی:

    سلام با تشکر از مطلب خوب و عالیتان. لطفاً اگر ممکنه چندتا از برندهایی که DVR بدون نیاز به آی پی استاتیک را تولید میکنند و امتحانشون رو پس داده اند به همراه مدل ؛ معرفی بفرمایید .

    ثبت شده در 1396/06/25
 
نظر خود را ثبت کنید