دوربین مداربسته چی بخرم؟

سوال ساده و همیشگی مشتریان دوربین مداربسته، "دوربین مداربسته چی بخرم؟". پاسخ دادن به این سوال برای متخصصان این زمینه کار سختی نیست اما پیش از پاسخ دادن به آن باید کمی در رابطه با شرایط و نیاز خود تحقیق کنید.

دوربین-مداربسته-چی-بخرم,فکر کردن,دوربین مداربسته چی بخرم

سوال ساده و همیشگی مشتریان دوربین مداربسته، "دوربین مداربسته چی بخرم؟". پاسخ دادن به این سوال برای متخصصان این زمینه کار سختی نیست اما پیش از پاسخ دادن به آن باید کمی در رابطه با شرایط و نیاز خود تحقیق کنید.


چه چیزهایی را باید در مورد نیاز خودم مشخص کنم؟

شما باید پیش از مطرح کردن این سوال چند پارامتر اساسی را برای خودتان مشخص کنید. پس از مشخص شدن این پارامتر ها خواهیم توانست به سادگی به این سوال پاسخ دهیم. برای مشخص شدن این پارامترها سوالات زیر را مطرح می کنیم:

  • چقدر میخواهید هزینه کنید؟
  • به چه کیفیت تصویری نیاز دارید؟
  • دوربین های مداربسته در محل شما، برایتان چقدر حساسیت دارند؟

حال به بررسی پاسخ های شما به هر سوال می پردازیم. اگر نمیتوانید به یک یا چند سوال با دقت پاسخ دهید در ادامه شما را راهنمایی می کنیم.


چقدر میخواهید هزینه کنید؟

حداقل از یک شرکت لیست قیمت محصولات مداربسته یا پیش فاکتور دریافت کنید (دریافت لیست توصیه می شود). میزان هزینه برآورد شده خود را با میزان هزینه دوربین ها مقایسه کنید. در صورتی که هزینه دوربین ها با تعداد و برآورد هزینه شما تطابق ندارد میتوانید برندی ارزان قیمت تر را انتخاب کنید یا حتی سراغ دوربین های بدون برند بروید.

به چه کیفیت تصویری نیاز دارید؟

کیفیت تصویر دوربین مدار بسته به عوامل مهمی وابسته است اما مهمترین عامل شناخته شده تفکیک پذیری یا رزولوشن تصویر شماست. دوربین های مداربسته آنالوگ دارای محدودیتی نسبی در رزولوشن تصویر هستند که بزرگترین نقطه ضعف این دوربین ها محسوب می شود.
در صورتی که به رزولوشن تصویری بیش از 0.5مگا پیکسل نیاز داشته باشید باید از دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP استفاده کنید، که البته هزینه ها نصب شما را به نسبت بالا میبرند. طبیعتا کیفیت و رزولوشن تصویر دوربین ها رابطه مستقیمی با قیمت آنها دارند و در زمان انتخاب کیفیت تصویر مورد نظر خود حتما باید محدودیت های مالی خود را نیز در نظر داشته باشید. (برای مقایسه تخصصی دوربین های آنالوگ و شبکه به مقاله تفاوت دوربین آنالوگ و شبکه مراجعه کنید.)

دوربین های مداربسته در محل شما، برایتان چقدر حساسیت دارند؟

میزان حساسیت شما بر روی عملکرد درست تجهیزات مشخص کننده برند دوربین مداربسته است. هرچه شما از برند معتبر تری استفاده کنید میزان اطمینان شما از عملکرد درست تجهیزات بیشتر خواهد بود و البته باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. برندهای معتبرتر همچنین دارای محصولات پیشرفته تری هم هستند که ممکن است تا حدی بر روی کیفیت تصویر دوربین ها هم موثر باشد اما الزاما استفاده از یک برند بسیار معتبر کیفیت تصویر شما را تضمین نخواهد کرد.


(برای اطلاعات بیشتر در این رابطه مقاله راهنمای انتخاب برند دوربین مداربسته را مطالعه کنید)

مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید