طریقه ریست کردن رمز یا پسوورد دستگاه DVR

در صورتی که شما هم رمز دستگاه DVR خود را فراموش کرده اید، در این مطلب به روشهای رایج برای ریست کردن رمز دستگاه های DVR می پردازیم.

ریست-کردن-پسورد-DVR,,آموزش ریست کردن پسوورد دستگاه DVR
فراموش کردن پسوورد یا رمز دستگاه DVR یا NVR یکی از رایج ترین مشکلات مصرف کنندگان تجهیزات حفاظتی است. در این مطلب به صورت مشروح به روشهای ریست کردن یا بازیابی رمز دستگاه های ضبط کننده دوربین مداربسته می پردازیم.

تفاوت در روشهای بازیابی رمز دستگاه

هر یک از برندهای دوربین مداربسته روشی متفاوت برای ریست کردن رمز دارند بنابراین روشهای مختلف برای برندهای متفاوت معرفی خواهد شد. مشکل اصلی برای دستگاه های متفرقه به وجود می آید که برای برگرداندن پسوورد آنها روش مشخصی وجود ندارد. با این حال برخی از روشهای رایج برای این دستگاه ها را نیز بررسی خواهیم کرد.
ریست کردن پسوورد دستگاه های هایک ویژن
از سال 2015 به بعد و پس از بروز پاره ای مشکلات امنیتی، دوربین هایک ویژن امنیت سیستم های مداربسته خود را به شدت بالا برده. رمز پیش فرض در دستگاه های قدیمی هایک ویژن 12345 بود اما در حال حاضر دستگاه های هایک ویژن فاقد رمز پیش فرض هستند و باید رمزی پیچیده برای آنها انتخاب کرد.

برای ریست کردن رمز دستگاه های هایک ویژن نرم افزار SADP را از سایت Hikvision.com دانلود کرده و دستگاه را به کامپیوتری که نرم افزار بر روی آن نصب شده از طریق کابل LAN متصل کنید. سپس در قسمت Forget Password وارد شوید. این قسمت فایلی با پسوند xml به شما خواهد داد که باید آن را برای نمایندگی هایک ویژن ارسال کنید تا رمز جدید برای شما ایجاد شده و ارسال شود.


ریست کردن پسوورد دستگاه های سامسونگ

رمز پیش فرض دستگاه های سامسونگ 4321 است. در گذشته این دستگاه ها روش های ساده تری برای ریست کردن پسورد یا ریست کردن دستگاه داشتند برای مثال برای بسیاری از مدل های قدیمی با نگه داشتن کلید های Mode و PTZ به صورت همزمان برای 5 ثانیه دستگاه به صورت کامل ریست می شد و دوباره می توانستید با رمز پیشفرض وارد دستگاه شوید.


در صورتی که دستگاه سامسونگ شما دچار مشکل شده بود بهترین کار ارسال دستگاه برای ریست کردن به نمایندگی است.


ریست کردن پسوورد دستگاه های داهوآ

دستگاه های DVR داهوآ در گذشته دارای یک پسوورد مادر بسیار ساده بودند که بر روی همه آنها کار می کرد. به دلایل امنیتی از اشاره به این پسوورد در وبسایت خودداری می کنیم.


در حال حاضر برای ریست کردن پسوورد دستگاه های داهوآ باید به صورت مستقیم با نمایندگی آنها تماس بگیرید.



ریست کردن پسوورد در دستگاه های متفرقه

برخی از برندهای متفرقه مانند Raster، Maxron و ... در واقع محصولات شرکت هایی مانند Hikvision, Dahua و ... را به نام های دیگر می فروشند. برای ریست کردن پسوورد در این برندها از روش برند اصلی استفاده کنید.


در دیگر دستگاه های متفرقه روش های متفاوتی برای ریست کردن پسوورد وجود دارد:

  • در آوردن باتری داخلی دستگاه: باتری روی برد دستگاه را برای چند ثانیه بردارید و مجدد در جای خود بگذارید. تنظیمات دستگاه به حالت کارخانه برخواهد گشت.
  • تنظیم پین های سوزنی روی مادربرد دستگاه: با اتصال پین ها در حالتی خاص برای برخی DVR ها امکان ریست کردن آنها فراهم می شود.
  • نگه داشتن یک دکمه ریست: در برخی دستگاه ها با نگه داشتن یک دکمه ریست بر روی مادربرد دستگاه، دستگاه ریست می شود.

بهتر است در صورتی که اطلاعات فنی کافی برای این کار ندارد حتما دستگاه را برای ریست شدن به یک تعمیر کار معتبر ارائه کنید.


مطالب مرتبط



لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (17)
  • ابراهیم:

    سلام از مطالب اموزشی بسیار خوبتان متشکرم اگر برام ایمیل کنی ممنون میشم

    ثبت شده در 1395/04/13
  • ایمان:

    سلام مطالب جالی بود ممنون

    ثبت شده در 1395/07/19
  • خسته دل:

    سلام یه dvrسامسونگ برام اوردن.فریمورش قدیمیه .بجای یوزر 543210 داره.پسوردش 6 کارکتره و فقط عدد با سوپر پسورد و... نتونستم بازش کنم.راهنمایی کنید ممنونم

    ثبت شده در 1395/07/25
  • Moslem :

    سلام دستگاه 16ch _960p panamx خروجی تصویر کلا قطع شده دوستان لطفا راهنمایی؟؟؟ قبلاً همین حالت پیش آمد فرستادم نماینده گی درست شد ولی هیچ قطعه عوض نشده بود احتمال ميدم ريست دستی زده بودند اگه داشته باشه لطفا اگه راجع به مشکل فوق و ريست دستی راهنمایی بفرمایید

    ثبت شده در 1395/10/01
  • Shahrokh dastani:

    سلام یه دستگاه ahd pro tech دارم رمزش یادم رفته چیکار باید بکنم

    ثبت شده در 1395/11/03
  • مهران اسدی:

    سلام خسته نباشید آیا امکان اتصال دزدگیر و چشمی و آژیر به دی وی آر وجود داره؟ میشه از طریق ریموت‌ کنترل (فعال یا غیر فعال) کرد؟

    ثبت شده در 1395/11/15
  • farhad firoozy:

    سلام دستگاه DVRمارک ZEDIXرمزش فراموش کردم لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون

    ثبت شده در 1395/11/30
  • صلاح الدین هوشیار:

    یک دی وی ار هایک ویژن داریم که پسوردش یادمان رفته ممنون میشم که راهنمایم کنید

    ثبت شده در 1395/12/10
  • پویا ایرانی :

    دوستانی که dvr انها دارای پسورد هست میتوانند فایل فلش و یک عکس از برد dvr را به ایمیل من بفرستن تا پسورد ان را ریست و به تنظیم کارخانه برگردد

    ثبت شده در 1395/12/24
  • mohammad:

    سلام ... من یه دی وی آر itcam دارم رمزشو یادم رفته....ممنون میشم کمکم کنید...مرسی

    ثبت شده در 1396/01/05
  • sasha:

    سلام یه dvr h264 دارم فریمورش قدیمیه بجای یوزر 123456داره پسوردش 6 کارکتره و فقط عدد داره با سوپر پسورد و... نتونستم بازش کنم.راهنمایی کنید ممنونم

    ثبت شده در 1396/01/20
  • ehsan:

    سلام رمزدی وی ارBESTاگرمیدونیدکمکم کنید لطفآتمام رمزهاروزدم موفق نشدم

    ثبت شده در 1396/02/12
  • امید:

    سلام یک دی وی ار مدل 15-dvr082sa-wd cop security پسووردشو ندارم کار کردید این برند میتونید کمک کنید؟ ممنون

    ثبت شده در 1396/02/18
  • رمضانی:

    سلام دستگاه دی وی آر با مشخصات Eye-7104 دارم رمزش را فراموش کرده ام امکانش هست راهنمایی بفرمایید.

    ثبت شده در 1396/04/10
  • رضا:

    سلام یک عدد دی وی آر نونیم دارم که پسوردش رو فراموش کردم برای ریست کردنش باید چیکارکنم ؟ باتری رو برداشتم ریست نشد آیا راهی برای پیداکردن کدش هست؟ متاسفانه تاریخش هم میلادی نیست شمسی هست

    ثبت شده در 1396/05/25
  • دانیال:

    سلام... وقتتون بخیر. بنده نزدیک دوازده سال نصاب سیستم های حفاظتی هستم. در رابطه با آنلوک دستگاه هشت کانال مولتی استار مدل ۹۳۰۸ اطلاعاتی رو میخواستم و اگه فایل آفلاین داره ممنون میشم بهم بدین. هر دستگاه رو تا میاد از شهرستان بفرستم اصفهان به دست همکار برسه و آنلوک کنن غیر از هزینه ی ارسال و برگشت ، حداقل یک هفته تا دوهفته ک الافی داره و هیچ استفاده ای نداره و گرفتن هزینه مازاد از دست مشتری واقعا مشکله. بنده هم کار نصب دوربینم تمام شده و باید دستگاه رو آنلاک کنم و ببندم روی کار و کار رو تحویل بدم. ممنون میشم کمکم کنید.

    ثبت شده در 1396/07/25
  • عادل علیزاده:

    سلام مهندس لطفا ادرس ایمیلتون رو لطف کنین برام

    ثبت شده در 1396/10/17
 
نظر خود را ثبت کنید