توان مصرفی دوربین مداربسته چقدر است؟

هر کدام از انواع تجهیزات مداربسته دارای یک توان مصرفی مختص به خود هستند. در ادامه به ذکر نکاتی در خصوص تامین برق دوربین های مداربسته می پردازیم...

توان-مصرفی-دوربین-مداربسته,,
در حال حاضر انواع مختلفی از دوربین های مداربسته در منازل، بانک ها، ادارات و مکان های پر تردد استفاده می گردند. اما مسئله مهمی که مطرح می شود این است که هر کدام از این تجهیزات چه مقدار انرژی برق مصرف می کنند و توان مصرفی هر کدام چقدر است. لازم به ذکر است که اگر میزان مناسبی از انرژی برق به دوربین ها نرسد ممکن است منجر به از دست رفتن سیگنال و افت کیفیت تصاویر و یا در مواردی منجر به خرابی دوربین ها گردد.

دو مورد اساسی که باید در هر وسیله الکترونیکی که با برق کار می کند مد نظر داشت میزان آمپر و ولتاژ است که معمولا این اطلاعات را می توانید از روی کاتالوگ آنها پیدا کنید.


اهمیت آگاهی از توان مصرفی یک دوربین مدار بسته زمانی افزایش می یابد که بخواهید برای دوربین مداربسته و تجهیزات نظارتی خود منبع تغذیه، دستگاه UPS یا باتری مناسب انتخاب کنید. میزان مصرف برق دوربین مداربسته است. این امر شالاید در پروژه های کوچک با سیم شی های کم اهمیت چندای نداشته باشد اما در پروژه های بزرگ که به دلیل مسافت های طولانی کابل کشی احتمال افت ولتاژ وجود دارد اهمیت زیادی دارد.

نحوه محاسبه میزان مصرف برق دوربین مداربسته


میزان برق مصرفی هر دوربین با واحد وات در کاتالوگ آن قید شده است. پیشنهاد می شود برای محاسبه دقیق تر و ایمنی بیشتر به این اطلاعات دقت فرمائید.


میزان آمپر مورد نیاز دوربین مداربسته


دوربین های ثابت معمولا با ولتاژ 12 کار می کنند و با توجه به آنکه توان مصرفی آنها در ماکزیمم حالت آن بین 5 تا 10 وات است میزان آمپر آنها بین 0.5 تا 1 آمپر خواهد بود. دوربین های گردان نیز معمولا با ولتاژ 24 کار می کنند و جریان مورد نیاز آنها نیز بیشتر از 2 آمپر نخواهد بود.

توان مصرفی دوربین تحت شبکه IP


نکته مهم در برق رسانی به دوربین های تحت شبکه این است که دقیقا مشابه با میزان آمپر مورد نیازشان تغذیه شوند. زیرا در صورتی که کمتر از میزان مورد نیازشان باشد با قطعی لحظه ای تصاویر مواجه می شوید. البته اگر از نوع POE آن استفاده شود نیازمند محاسبات مربوط به توان مصرفی POE دارد.

میزان مصرف برق دوربین مداربسته به عوامل متعددی بستگی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:


عوامل موثر بر مصرف برق دوربین مدار بسته


  • چیپ تصویر دوربین:

نوع چیپ موجود در دوربین ارتباط مستقیم با مصرف برق آن دارد. برای مثال چیپ های تصویر CCD ساختار پیچیده تری داشته در نتیجه مصرف برقی به مراتب بالاتر از چیپ های CMOS دارند.
  • قدرت دید در شب:

انواع مختلفی از LED های دید در شب وجود دارند که هر کدام توان مصرفی متفاوتی دارند. ولی به صورت کلی آن دسته که برد دید در شب بیشتری دارند به نسبت مصرف برق بالاتری نیز دارند. LED های IR موجود در ساختار دوربین های مدار بسته با توجه به قدرت و نوع شان نیاز به انرژی برق دارند.
  • نوع دوربین (از نظر چرخشی یا ثابت بودن):

دوربین های گردان علاوه بر برق مصرفی جهت کارکردشان برای چرخش در زوایای مختلف نیز نیازمندانرژی الکتریکی هستند.

مقادیر مصرف برق در دوربین های گردان با توجه به مدار مکانیکی آنها و همچنین نوع و سرعت موتور می تواند بین 10 تا 40 وات باشد. لازم به ذکر است که مصرف برق این دوربین ها در حالت ثابت تفاوت زیادی با سایر دوربین ها ندارد.


  • متراژ کابل کشی:

در هنگام کابل کشی برای مسافت های طولانی باید به سطح مقطع کابل مصرفی نیز توجه کنید. زیرا اگر سطح مقطع کابل کم باشد منجر به افت ولتاژ در طول سیم می شود و ولتاژ کافی به دوربین ها و تجهیزات نمی رسد. همچنین از کابل هایی با کیفیت مناسب استفاده نمایید که جنس آنها معمولا تمام مس یا آلیاژی از مس و آلومینیوم یا...است. همچنین استفاده از آداپتورهای با کیفیت را نیز فراموش نکنید و از نوع ارزان قیمت آن استفاده ننمایید زیرا معمولا ولتاژ و آمپر درج شده بر روی آنان واقعی نیست.

آیا می توان میزان مصرف برق در هر دوربین را مشخص نمود؟

میزان مصرف برق دوربین های مداربسته با قابلیت دید در شب تا مسافت 30 متر و چیپ تصویر از نوع CMOS معمولا کمتر از 5 وات است. حال اگر همان دوربین مداربسته را با خصوصیات مشابه در نظر بگیریم و فقط چیپ تصویر آن را از نوع چیپ CCD قرار دهیم میزان مصرف به حداکثر 7.5 وات خواهد رسید.
شایان ذکر است معمولا دستگاه های ضبط DVR و NVR پرمصرف تر از دوربین ها هستند. برای مثال یک DVR هایک ویژن در ماکزیمم حالت کارکرد خود 6.3 آمپر مصرف دارد، در حالیکه این عدد در دوربین به کمتر از 1 آمپر می رسد.

مطالب مرتبط:

محافظ برق در دوربین مداربسته چیست؟
کابل برق دوربین مداربسته چیست؟


Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید