انواع دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته انواع مختلفی دارند. طراحی و تولید انواع دوربین مداربسته به منظور کاربرد آنها در کاربری و سناریوهای مختلف است. با شناخت و آشنایی با ویژگی ها و قابلیت هر کدام، بهتر می توانید دوربین مناسب کاربری خود را انتخاب کنید. دوربین ها از نظر شکل ظاهری، تکنولوژی، قابلیت، لنز، کیفیت تصویر قابل تقسیم بندی هستند. طبقه بندی دوربین ها شناخت انواع دوربین مداربسته را راحت تر می کند.

cctv-types,,

طبقه بندی های متفاوتی برای انواع دوربین های مداربسته وجود دارد. در این مطلب انواع دوربین مدار بسته با رایج ترین طبقه بندی ها مورد بررسی قرار می گیرد.


انواع دوربین مدار بسته با طبقه بندی انتقال اطلاعات

در انواع دوربین مدار بسته انتقال اطلاعات به دو صورت با سیم و بدون سیم انجام می شود. دوربین های مداربسته ای که بیسیم هستند به دو صورت کلی آنالوگ و تحت شبکه اطلاعات را ارسال خواهند کرد. دوربین بیسیم آنالوگ از طریق تبدیل سیگنال های تصویر به امواج رادیویی امکان انتقال اطلاعات را فراهم آورده است. دوربین های بیسیم تحت شبکه با فناوری WIFI اطلاعات و تصاویر را ارسال می کنند. سرعت انتقال اطلاعات در دوربین های بیسیم تحت شبکه به مراتب بیشتر از دوربین های بیسیم آنالوگ است.


شکل انواع دوربین مدار بسته

نوع دیگری از طبقه بندی برای انواع دوربین مداربسته شکل و ظاهر دوربین هاست. براساس این نوع طبقه بندی دوربین های موجود در بازار شامل:

1. دوربین‌های دام (Dome Cameras):

این مدل از دوربین مداربسته با شکل گرد و کروی خود انعطاف پذیری بالایی را برای کاربران ایجاد می کند. به راحتی در محیط‌های مختلف نصب می شوند. این دوربین‌ها به دلیل شکل خاص خود به راحتی می‌توانند محوطه های مورد نظارت گوناگونی را پوشش داده و توسط افراد مختلف برای کاربری های متفاوت انتخاب شوند. دوربین های تورت نیز نوع دیگری از دوربین دام است. کمی از جهت ظاهری تفاوت دارد. در انواع دوربین های مدار بسته دوربین دام از بهترین انتخاب ها برای محیط داخلی است.

2. دوربین‌های بولت (Bullet Cameras):

شکل دیگر در انواع دوربین مدار بسته دوربین بولت است. این دوربین‌ها با شکل گلوله ای و استوانه‌ای خود قابلیت نصب سریع و راحت در محیط‌های خارجی را دارند. این دوربین‌ها برای پوشش فضای باز مثل پارکینگ‌ها، محوطه‌های بزرگ، خیابان‌ها و محیط‌های بدون سقف به کار می‌روند. انواع دوربین مداربسته بولت برای کاربری های مختلف طراحی و تولید می شوند. معمولاً دوربین های بولت با ابعد بزرگتر از دید در شب های قوی تری برخوردارند. البته مشخصات هر دوربین را براساس دیتاشیت آن مطالعه و بعد دوربین را انتخاب کنید. تنها ظاهر دوربین نمی تواند ملاکی برای انتخاب دوربین مداربسته مناسب باشد.

3. دوربین‌های PTZ (Pan-Tilt-Zoom Cameras):

از انواع دوربین مداربسته می توان به دوربین اسپیددان یا PTZ اشاره کرد. این نوع از دوربین مدار بسته قابلیت حرکت در دو جهت (افقی و عمودی) را دارند. همین امر موجب شده است تا به آنها دوربین های گردان نیز گفته شود. از دیگر ویژگی های دوربین PTZ تنظیم زوم و فوکوس تصویر است. برای پوشش محیط‌های بزرگی که نیازمند تحرکات زیاد دوربین است، مورد استفاده قرار بگیرند. مانند فرودگاه ها، بنادر، ایستگاه های قطار و....


|alt=cctv-type.jpg,|cctv-type.jpg
4. دوربین چشم ماهی (Fisheye):

در بررسی شکل انواع دوربین مداربسته به دوربین ها چشم ماهی برمی خوریم که دوربین های 360 درجه نیز نامیده می شوند. البته این نوع از دوربین های مداربسته تنها دوربین 360 درجه نیستند. شکل ظاهری این نوع از دوربین مداربسته به چشم ماهی علت نامگذاری آن است. لنز به کار رفت در این مدل دوربین تصاویر پانوراما و 360 درجه ارائه می دهد. از دوربین فیش آی برای محیط با سقف های بلند و یا انبار و فروشگاه های دارای قفسه استفاده می شود. تصاویر یکباره از کل محیط در این دوربین از ویژگی های جذاب آن است که شما می توانید این تصاویر را در 2 یا 4 بخش نیز مشاهده کنید.

5. دوربین کیوب (Qube):

شکل دیگری از دوربین مداربسته کیوب است. در انواع دوربین مداربسته مناسب برای محیط داخلی قرار می گیرید. شکل مکعبی دارد و از مقاومت بدنی نه چندان بالایی برخوردار است. در نتیجه برای نصب در محیط های خارجی مناسب نیست. با این حال از ویژگی های جذابی برای نصب در محیط های داخلی برخوردار است مانند ارتباط صدای دو طرفه و پشتیبانی از SD کارت یا کارت حافظه.

6. دوربین باکس یا صنعتی (Box):

نوع دیگری از دوربین مداربسته دوربین صنعتی یا باکس است. این مدل از دوربین های مداربسته کاربرد صنعتی دارد و لنز آنها به طور جداگانه تهیه و نصب می شود. با توجه به اهداف نظارتی شما می توانید لنزهای مختلفی را برای این دوربین انتخاب کنید. شکل ظاهری دوربین باکس به صورت مکعب مستطیل است.

7. دوربین مینیاتوری:

در طبقه بندی دوربین براساس شکل دوربین مداربسته دوربین های وجود دارند که بسیار کوچک هستند و به دوربین های مینیاتوری شناخته می شوند. این دوربین ها خود انواع مختلفی دارند که دوربین پین هول یکی از انواع این دوربین مداربسته است. به علت ابعاد کوچک این گروه نصب آنها به صورت مخفی امکان پذیر است.


انواع دوربین های مداربسته با توجه به فناوری

تکنولوژی به کار رفته در دوربین های مداربسته دو گروه آنالوگ و تحت شبکه یک طبقه بندی دیگری را ایجاد می کنند. به عبارت دیگر شما می توانید نوع دوربین مداربسته خود را از نظر فناوری آنالوگ یا تحت شبکه انتخاب کنید.

دوربین آنالوگ: دوربین های مداربسته ای که در مقایسه با دوربین های تحت شبکه ارزان تر هستند اما کیفیت تصویر پایینی نیز ارائه می دهند. نصب ساده تری نیز دارند. دوربین های آنالوگ HD نسل جدید از دوربین های آنالوگ هستند که کیفیت تصویر را بسیار بهبود داده اند. ضمن اینکه قابلیت های جالب توجهی را نیز ارائه می کنند. نکته جالب تر این است که قیمت در این دوربین ها به اندازه دوربین های تحت شبکه بالا نیست. در حال حاضر دوربین های آنالوگ جای خود را به دوربین های آنالوگ HD داده اند. دوربین IP یا تحت شبکه: دوربین های IP تصاویری به مراتب با کیفیت تر از دوربین های آنالوگ ارائه می دهند. امکانات بیشتری در اختیار کاربر قرار داده و قبلیت های حرفه ای جذابی را نیز دارند. با این وجود از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند. برای نصب این گروه از دوربین های نیاز به دانش سیستم های شبکه احساس می شود.

انواع دوربین براساس قابلیت دید در شب

دوربین مداربسته دید در شب سیاه و سفید: دسته ای از دوربین های مداربسته که از LEDهای مادون قرمز یا IR برای ایجاد نور نامرئی و ایجاد تصویر استفاده می کنند. این دوربین ها در مدل های مختلفی تولی می شوند. دید در شب اکسیر نیز از نوع دید در شب سیاه و سفید است که فناوری پیشرفته تری از دید در شب IR دارد. البته EXIR همان IR توسعه یافته است و خیلی از هم دور نیستند بلکه نواقصی که در دید در شب های IR وجود داشت در اکسیر رفع شده است.

دوربین مداربسته دیددر شب رنگی: در این نوع از دوربین ها تصاویر در شب و شرایط کم نور یا بی نور به صورت رنگی ثبت می شوند. جزئیات در تصاویر رنگی بیشتر است در نتیجه اطلاعات بیشتری را می توانید از تصاویر این نوع دوربین های کسب کنید. فناوری های مختلفی برای ثبت تصاویر رنگی در شب در دوربین های مداربسته به کار رفته است. همین موضوع موجب شده است تا با انواع دوربین مدار بسته دید در شب رنگی در بازار مواجه شوید.

دوربین مداربسته بدون دید در شب:

دسته ای از دوربین های مداربسته که امکان ایجاد تصویر در نور کم یا تاریکی مطلق را ندارند. البته در حال حاضر دورین های مداربسته موجود در بازار به قابلیت دید در شب مجهز هستند. تنها لازم است شما با توجه به نیاز نوع دید در شب را برای دوربین انتخابی خود در نظر بگیرید.


انواع دوربین بر اساس شرایط محیطی

• دوربین های ضد آب:

انواع دوربین مداربسته را براساس ضد آب بودن و نبودن نیز می توانید بررسی کنید. دسته ای از دوربین های مداربسته که بدنه آنها که در برابر نفوذ آب مقاوم هستند.



• دوربین مداربسته حرارتی:

دسته ای از دوربین های مداربسته که تصویر را از طریق تششعات حرارتی موجود در محیط ایجاد می کنند.



• دوربین های ضد انفجار:

دسته ای از دوربین های مداربسته که از مقاومت نسبی بسیار بالا نسبت به حرارت و فشارهای ناگهانی ناشی از انفجار یا آتش سوزی دارند.



• دوربین های ضد ضربه:

دسته ای از دوربین های مداربسته که از مقاومت بالایی در مقابل ضربات فیزیکی مستقیم برخوردارند.



•دوربین های معمولی:

دسته از دوربین های مداربسته که فاقد هر یک از خصوصیات بالا باشند.


قیمت انواع دوربین مدار بسته


دوربین های مدار بسته را می توان از جهت قیمت نیز تقسیم بندی کرد. قیمت انواع دوربین مدار بسته براساس برند، قابلیت و ویژگی هایی که دارند مشخص می شود. به عنوان مثال دو دوربین با مشخصات یکسان از دو برند متفاوت معمولاً دوربین با برند شناخته شده تر گران تر است. مرغوبیت و محبوبیت کالا از عوامل موثر بر قیمت انواع دوربین مدار بسته است. در گذشته به تعداد کمی برند شناخته شده وجود داشت و همان ها سهم حداکثری بازار را از آن خود کرده بودند. اگرچه تمام سطوح مشتریان را نمی توانستند پاسخگو باشند. برخی از مشتریان توان پرداخت هززینه بالا را نداشتند و یا برایشان نصب دوربین مدار بسته کار مقرون به صرفه ای نبود.

در حال حاضر برندهای پرفروش با قیمت های مناسب و کیفیت مطلوب به بازار آمده اند. محبوبیت آنها در تمام سطوح مشتریان موجب شده است جایگاه برندهای لاکچری قبل را بگیرند و به رتبه های برتری فروش در سراسر جهان برسند. دوربین هایک ویژن، هایلوک، دوربین داهوا، تیاندی از جمله برندهای دوربین مداربسته هستند که علاوه بر کیفیت، فناوری های مدرن و جذابی را به مشتریان ارائه می کنند. ضمن اینکه شما محصولات این برندها را با قیمت مناسب می توانید خریداری کنید. وجود دفاتر نمایندگی داهوا، هایک ویژن و نمایندگی تیاندی در ایران از مزیت های خرید این برندهای پرآوازه است. شما علاوه بر خرید کالای اصلی نسبت به دریافت خدمات پس از فروش نیز دغدغه ای نخواهید داشت. پشتیبانی و خدمات پس از فروش از معیارهای مهم در انتخاب یک محصول است.


دریافت لیست قیمت انواع دوربین مداربسته


برای مشاهده انواع شکل دوربین مدار بسته و دریافت قیمت انواع دوربین مداربسته هایک ویژن به فروشگاه هایک ویژن مراجعه کنید. همچنین می توانید برای برای دریافت قیمت انواع دوربین مداربسته داهوا به صفحه لیست قیمت داهوا در سایت نمایندگی داهوا مراجعه کنید. برای مشاهده محصولات و اطلاع از قیمت انواع دوربین مداربسته تیاندی را نیز از طریق سایت نمایندگی تیاندی می توانید اقدام نمایید.


لینک های مفید:



Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (5)
  • سیروس حمیدی:

    آقای شهدوست باسلام لطفآ نظر خود را در رابطه با استفاده از دوربین بی سیم و دستگاه دی وی آر برای نصب در پارکینگ و همچنین پیشنهاد خودتون رو در اینباره ارسال فرمایید.

    ثبت شده در 1393/09/02
    • پاسخ علی شهدوست

      با سلام در رابطه با دوربین های مداربسته بی سیم به صورت عمومی محدودیت های زیادی وجود دارد. بهتر است پیش از هر کار اطلاعات دقیقی در رابطه با نیاز خود در اختیار ما قرار دهید تا بتوانم شما را بیشتر راهنمایی کنم.

      ثبت شده در 1393/09/03
    • پاسخ مجید

      سلام مهندس منم میخام یاد بگیریم چکار کنم از کجا شروع کنم؟

      ثبت شده در 1394/02/27
  • امیر:

    با تشکر از راهنمایی های شما به نظر شما CNB برند بهتری است یا hikevison?

    ثبت شده در 1393/12/15
    • پاسخ علی شهدوست

      هر دو از برندهای معتبر و باکیفیت هستند. نمی تونم به طور مطلق بگم یکی از دیگری بهتر است. در صورت امکان بعدها مقایسه ای بین برندهای متفاوت در سایت ایجاد می کنیم.

      ثبت شده در 1393/12/15
  • احسان :

    با سلام خدمت دوست عزیز با تشکر از محبت شما دوست و سرور گرامی که وقت شریف خود را برای دیگران میگدارید و اطلاعات کامل و بروی در اختیار ما میگدارید بی نهایت متشکرم من تاز شروع به انجام این کار را کرده ام و خیلی مطالب شما اگاهی من را بالا برد دوست دار شما احسان همیشه موفق باشید.

    ثبت شده در 1394/06/20
  • محسن:

    سلام خسته نباشید میخام یاد بگیرم لطفا راهنمایی کنید از کجا و چطور ,,, ممنون

    ثبت شده در 1394/10/02
  • masoud:

    باسلام اول بابت اطلاعات کاملی که در وبلاگ گذاشتین تشکر میکنم. میخواستم بپرسم برای اعطای نمایندگی در شهرستان ها کلاس و یا آموزش دارین؟ جهت نصب و فروش و اطلاعات دیگه. ممنون میشم در صورت امکان به ایمیلم پاسخ بدین یا حق...

    ثبت شده در 1394/11/13
 
نظر خود را ثبت کنید