قابلیت ضبط Edge Recording دوربین مداربسته چیست؟

ذخیره سازی تصاویر دوربین مداربسته همواره یکی از چالش های پیشروی سیستم های امنیتی به شمار می رود. تجهیز و جمع آووری یک سیستم با کارایی بالا که در عین حال مقرون به صرفه نیز باشد نیازمند دقت در انتخاب نوع سیستم مدار بسته است...

قابلیت-ضبط-Edge-Recording-دوربین-مداربسته-چیست-؟,,
ذخیره سازی تصاویر دوربین مداربسته همواره یکی از چالش های پیشروی سیستم های امنیتی به شمار می رود. تجهیز و جمع آوری یک سیستم با کارایی بالا که در عین حال مقرون به صرفه نیز باشد، نیازمند دقت در انتخاب نوع سیستم مدار بسته است.
برای مثال گاهی بودجه شما این اجازه را نمی دهد که هزینه زیادی را صرف خرید هارد دیسک های متعدد و یا دستگاه های ضبط بزرگ کنید. همچنین شاید گستره کاری تان نیز آنطور ها هم وسیع نباشد و تنها نیازمند ثبت و ضبط اطلاعات کمی باشید. روش های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد که یکی از آنها استفاده از سیستم ضبط Edge recording است.

قابلیت Edge recording


Edge recording که ذخیره سازی محلی(local) یا ضبط (on-board) نیز نامیده می شود، حالتی است که تصاویر ارسالی از یک دوربین مدار بسته به جای دستگاه ضبط NVR، مستقیما بر روی SD کارت یا کارت حافظه ذخیره می گردد. Edge recording دارای انعطاف پذیری و قابلیت های بیشتری در ضبط تصاویر است.
قابلیت و حجم ذخیره سازی در دوربین های مداربسته رم خور یا مجهز به SD کارت در مقایسه با هارد های با فضای ذخیره سازی بالا و یا دستگاه های ضبط NVR ها بسیار محدود است، و به همین دلیل می توانند یک گزینه مناسب برای زمانی باشند که می خواهید اطلاعات کم و محدودی را ذخیره نمایید. برای مثال در هنگام استفاده از قابلیت تشخیص حرکت(motion detection) که تنها زمانی ضبط تصاویر انجام می شود که دوربین حرکتی را در محیط تشخیص دهد برای Edge recording مناسب است.

مزایای Edge recording

  • در صورت قطع ارتباط با دستگاه ضبط NVR اطلاعات را می توان بر روی کارت حافظه ذخیره نمود.
  • صرفه جویی در استفاده از پهنای باند زیرا دیگر فایل های پر حجم از تصاویر ویدئویی برای ذخیره در دستگاه ضبط NVR بر روی شبکه ارسال نمی گردند.

کاربرد ها

در برخی از مکان ها نیز می توان از Edge recording به عنوان روش اصلی ذخیره سازی برای اطلاعات کم حجم و یا به عنوان بخشی از یک سیستم بزرگ تر برای ذخیره سازی و بازیابی فایل های ویدیویی استفاده نمود. در زیر به چند نمونه اشاره می کنیم:


  • در مواقع استفاده از قابلیت ضبط تشخیص حرکت، ضبط در هنگام شب و یا در مواقع تعطیلی دفتر کار می توان از Edge recording استفاده نمود.
  • برای استفاده در منازل شخصی هنگامی که ضبط تنها در صورتی انجام می شود که فرد داخل منزل نیست.
  • برای استفاده در سیستم های حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس ها و یا واگن های قطار که در هنگام حرکت به یک NVR مرکزی دسترسی ندارند.

مطالب مرتبط:



Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید