چگونه فیلم های ضبط شده دوربین مداربسته را پاک کنیم

از سوالات مشتریان دوربین مداربسته می توان به یکی از پر تکرارترین آنها اشاره کرد و آن چگونه فیلم های ضبط شده دوربین مداربسته را پاک کنیم؟ در این مقاله روش های مختلف حذف فیلم دوربین مداربسته را بررسی خواهیم کرد. همچنین چگونه می توان بخشی از تصویر را از فیلم دوربین مداربسته پک کرد و یا آن بخش ها به صورت مات ضبط شود.

delete_cctv_footage,,

علی رغم اهمیتی که تصاویر دوربین های مداربسته دارند، اما گاهی لازم می شود که فیلم دوربین مداربسته را پاک کنیم. مثلا ممکن است ظرفیت هارددیسک پر شود و یا تصاویری ضبط شده باشند که فاقد اهمیت هستند. درچنین شرایطی می توان فیلم ها را پاک کرده و مجددا از هارددیسک برای ضبط تصاویر جدید استفاده کرد. سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که چگونه فیلم های ضبط شده دوربین مدار بسته را پاک کنیم. برای انجام این کار چند روش وجود دارد. شما می توانید با انجام چند مرحله ساده فیلم دوربین مدار بسته را حذف کنید. به این ترتیب می توانید از هارددیسک دوربین مدار بسته نیز استفاده بهینه داشته باشید. اگر مایل هستید با نحوه پاک کردن فیلم دوربین مدار بسته آشنا شوید در ادامه این مقاله همراه ما باشید:


حذف فیلم دوربین مداربسته از طریق کامپیوتر


یکی از ساده ترین روش های پاک کردن فیلم دوربین مدار بسته، حذف آن ها از روی کامپیوتر است. برخی افراد تصاویر و اطلاعات دوربین های مداربسته IP را بر روی کامپیوتر شخصی و یا لپ تاپ ذخیره و نگهداری می کنند. اگر شما هم از این روش برای نگهداری دیتا و فیلم های سیستم نظارتی خود استفاده می کند، با انجام چند مرحله می توانید فیلم های ضبط شده دوربین مدار بسته را پاک کنید. برای انجام این کار ابتدا دوربین مداربسته را به کامپیوتر وصل کنید. سپس فایل تصاویر را بر روی آدرسی که ذخیره شده است پیدا کنید. سپس فایل اطلاعات مورد نظر خود را انتخاب و پاک نمایید.


پاک کردن فیلم دوربین مداربسته از طریق هارددیسک


دوربین مدار بسته مدام در حال ارسال تصاویر به دستگاه ضبط DVR/NVR است. دستگاه های ضبط نیز تصاویر دریافتی را بر روی هارددیسک دوربین مدار بسته ذخیره می کنند. اگر تصمیم دارید فیلم های ثبت شده بر روی دستگاه DVR/NVR را حذف کنید مراحلی که در ادامه توضیح می دهیم را طی نمایید. قدمخ اول این است که دوربین مدار بسته را خاموش نمایید. سپس هارد دیسک را از دستگاه دی وی آر و یا ان وی جدا کنید. حالا از طریق کامپیوتر خود وارد قسمت This PCو یا My Computer شوید. قسمت هارددیسک را باز کرده و فایل تصاویر دوربین مداربسته را پیدا کرده و حذف نمایید. برای پاک کردن فیلم دوربین مدار بسته به صورت کلی نیز برای روی بخش هارد دیسک راست کلیک کرده و بر روی گزینه فرمت کلیک کنید.



حذف تصاویر دوربین مداربسته از طریق DVR/NVR


برای پاک کردن فیلم دوربین مدار بسته از طریق DVR/NVR کافی است که ابتدا به منوی این دستگاه ها بروید. در قدم بعدی گزینه HDD را پیدا کنید. HDD به معنای هارددیسک دوربین مدار بسته است. حالا گزینه چک باکس به شما نمایش داده می شود. بر روی آن کلیک کنید. حالا روی گزینه Init کلیک کرده و OK کنید. بعد از انجام این مراحل هارددیسک د.ربین مدار بسته شروع به فرمت و حذف فیلم دوربین مدار بسته می کند.


|alt=پاک کردن فیلم دوربین مدار بسته.jpg,|پاک کردن فیلم دوربین مدار بسته.jpg

پاک کردن فیلم دوربین مداربسته از کارت حافظه


اگر فیلم های مورد نظر شما در کارت حافظه یا همان SD کارت ذخیره شده اند، می توانید از طریق کامپیوتر و یا لپ تاپ آن ها را پاک کنید. برای پاک کردن فیلم دوربین مدار بسته از این طریق، ابتدا دوربین را خاموش کنید. سپس کارت حافظه را خارج نمایید. بعد SD کارت را در رم ریدر قرار دهید. در این مرحله رم ریدر را به یک کامپیوتر وصل کنید. حالا از طریق کامپیوتر وارد رم شوید و فایل مدنظر خود را پاک کنید.


|alt=پاک کردن فیلم دوربین مداربسته.jpg,|پاک کردن فیلم دوربین مداربسته.jpg

تعیین زمان بندی برای ضبط فیلم


یک ویژگی دوربین مداربسته که می تواند برای شما مفید و کارآمد باشد استفاده از جدول زمان بندی است. شما می توانید با تنظیم بازه زمانی خاص، فقط تصاویر آن دوره را توسط سیستم مداربسته دریافت کنید. به عنوان مثال دوربین مداربسته را به گونه ای تنظیم کنید که هنگام شب شروع به ثبت تصاویر کنید. یا می توانید برای زمانی که در منزل نیستید دوربین مداربسته را تنظیم کنید. این امکان برای شما فراهم است که هم روز و هم ساعت را مشخص کنی تا دوربین شروع به فعالیت کند. این ویژگی یک مزیت دیگر هم دارد و آن دستیابی راحت به تصاویر است. به این ترتیب با داشتن یک تاریخ و یا ساعت خاص، مستقیم به سراغ آرشیو آن بازه زمانی می روید. این ویژگی جلوی ضبط شدن تصاویر اضافی را گرفته و نیازی به پاک کردن فیلم دوربین مدار بسته در بازه های زمانی کوتاه ندارید.


ماسک کردن تصاویر مداربسته هنگام ضبط


دوربین های مداربسته قادر هستند تا بخشی از تصویر را بپوشانند و یا به اصطلاح ماسک کنند. به عنوان مثال وقتی مشغول کار با دستگاه خودپرداز هستید رمز شما توسط دوربین مداربسته ماسک می شود. به این ترتیب کسی نمی تواند این بخش از تصویر را مشاهده و یا ضبط نماید. این مدل سانسور که توسط دوربین مداربسته انجام می شود به بالا بردن امنیت شما کمک می کند. اگر این کار توسط سیستم امنیتی مداربسته انجام نگیرد خودتان مجبور به پاک کردن فیلم دوربین مداربسته و حذف این بخش از تصاویر خواهید شد.


پاک کردن فیلم دوربین مداربسته، بهترین راه برای استفاده بهینه از هارددیسک


همانطور که گفته شد با پر شدن هارددیسک دوربین مداربسته نیاز به پاک کردن فیلم دوربین داشته باشید. گاهی هم تصاویری که توسط سیستم نظارتی ثبت و ضبط می شوند اهمیتی برای کاربر ندارد. به این ترتیب با پاک کردن فیلم دوربین مداربسته می توان از فضای هارددیسک مجدد استفاده کرد. برای این انجام این کار چند راه وجود دارد. شما می توانید از طریق دستگاه دی وی آر و ان وی آر فیلم را حذف کنید. یا از طریق کامپیوتر فیلم را پاک کنید. حتی می توانید مستقیم توسط هارددیسک این تصاویر را حذف کنید. اگر قصد دارید تصاویر را از روی SDکارت پاک کنید، نیاز به یک رم ریدر دارید. تعیین زمانبندی برای ثبت و ذخیره فیلم ها نیز یکی از راه هایی است که می توانید با استفاده از آن جلوی ضبط تصاویر بی اهمیت را بگیرید.

اگر قصد خرید سیستم امنیتی و نظارتی دارید همکاران ما در تیم مجرب تارتن دژ آریانا آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. شما می توانید از طریق شماره 02188500020 با کارشناسان ما در ارتباط باشید. پس از کسب مشاوره رایگان، در صورت تمایل سیستم مداربسته موردنظر خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین هزینه خریداری فرمایید.


لینک های مفید:




Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید