نقشه نصب دوربین مدار بسته چگونه است؟

قبل از نصب دوربین مداربسته لازم است یک پلان و نقشه طراحی شود تا موقعیت دوربین ها و مسیر کابل کشی مشخص شود. بر همین اساس می توان براوردی از هزینه های راه اندازی سیستم مداربسته بدست آورد. در این مقاله می خواهیم به این سوال که نقشه نصب دوربین مدار بسته چگونه است بپردازیم.

CCTV_plan,,

یکی از مهم ترین مراحل نصب دوربین مدار بسته، نقشه کشی و پیدا کردن بهترین مسیر برای کابل کشی و سیم کشی است. انجام این مراحل با توجه به نوع دوربین می تواند متفاوت باشد. نکته ای که حتما باید به آن توجه کنید این است که، کیفیت بالای کابل دوربین مداربسته و نحوه انجام کابل کشی تاثیر بالایی در کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته دارد. بنابراین باید نقشه نصب دوربین مدار بسته به دقت تهیه شود و مورد استفاده قرار بگیرد. رعایت نکات مهم در نقشه کشی و نصب دوربین مداربسته، باعث می شود در آینده کمتر دچار مشکل شوید. به این ترتیب نیاز کمتری هم به انجام تعمیرات و مواردی از این دست خواهید داشت.

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات ضروری کشیدن نقشه دوربین مدار بسته و مراحل نصب آن بپردازیم. اگر مایل هستید بدانید نقشه نصب دوربین مدار بسته چگونه است و چه کمکی به راه اندازی سیستم نظارتی می کند، در ادامه همراه ما باشید:


تعیین محل نصب دوربین ‌های مدار بسته در نقشه


نکته مهمی که برای نصب سیستم مداربسته باید در نظر داشته باشید این است که بر محیط مدنظر خود اشراف داشته باشید. شما باید به خوبی با نقاط حساس آشنا باشید تا با دوربین مداربسته پوشش دهید. با در نظر گرفتن این مورد می توانید مهم ترین قدم را برای کشیدن نقشه نصب دوربین مدار بسته بردارید. درهای پشتی و ورودی ساختمان و پنجره های بدون حفاظ از جمله مورارد مهمی هستند که حتما باید در نقشه مشخص شوند. پشت بام، انبار و پارکینگ را نیز فراموش نکنید که حتما با نصب دوربین مداربسته امن نگه دارید. فضاهایی که ممکن است جلوی لنز دوربین گرفته شود مناسب نصب سیستم مداربسته نیستند. مثلا جایی که شاخه و برگ درخت و یا منبع نور باعث ناواضح شدن تصاویر می شود، مناسب تعبیه کردن دوربین مداربسته نیست. بهتر است در نقشه نصب دوربین مداربسته به پریز برق، نور محیط و ارتفاع فضای موردنظر توجه کنید.


|alt=نقشه نصب دوربین مداربسته.jpg,|نقشه نصب دوربین مداربسته.jpg

انتخاب نوع و تعداد دوربین مدار بسته


بعد از اینکه محل نصب دوربین مداربسته بر روی نقشه مشخص شد، می توانید تعداد و نوع دوربین مداربسته را جهت خرید مشخص کنید. شما می توانید با توجه به نیاز کاربری خود، از بین 3 دسته دوربین مداربسته انتخاب و اقدام به خرید کنید. این 3 دسته عبارتند از:

• دوربین مداربسته آنالوگ

• دوربین تحت شبکه IP

• دوربین های بی سیم

اگر از سیستم مداربسته آنالوگ استفاده می کنید فراموش نکنید که به تعداد کانال های دستگاه DVR و مطابقت آن با تعداد دوربین ها توجه کنید. اگر در محیط کم نور دوربین مداربسته نصب می کنید دقت کنید که دوربین مداربسته دارای قابلیت دید در شب باشد. بهتر است برای درهای ورودی و پارکینگ از دوربین با قابلیت تشخیص چهره و پلاک خوان استفاده کنید.


تهیه پلان دوربین مدار بسته


برای تهیه نقشه نصب دوربین مدار بسته، لازم است تا محل دوربین ها را بر روی نقشه نیز مشخص کنید. تهیه پلان دوربین مداربسته یکی از ضروریات انجام مراحل نصب و راه اندازی سیستم نظارتی است. مشخص نمودن جا و زاویه دید دوربین مداربسته همچنین محل قرارگیری دستگاه DVR/NVR کمک زیادی به نصب دوربین مداربسته و قرار دادن هر دوربین در جای مناسب می کند. به این ترتیب هم کیفیت کار پروژه بالا می رود و هم کار نصب و راه اندازی با سرعت بیشتری انجام می شود. فراموش نکنید که اگر کابل کشی به صورت توکار انجام شود، هیچ سیم و کابلی بر روی دیوار و ظاهر کار قابل مشاهده نخواهد بود. در این صورت مسیر کابل کشی تنها از طریق نقشه نصب دوربین مدار بسته قابل رویت است. پس از تهیه پلان و نقشه نصب دوربین مدار بسته، این نقشه باید در اختیار تیم نصاب دوربین مداربسته قرار بگیرد.


مسیر کابل کشی دوربین مدار بسته


هنگام تهیه پلان دوربین مداربسته در نظر داشته باشید که مسیر انتخابی شما فاقد مانع باشد. یا کمترین موانع بر سر راه کابل کشی قرار بگیرد. همچنین سعی کنید از فضایی مسیر کابل کشی را رسم کنید که کمترین میزان نویز را داشته باشد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که سیم کشی دوربین مداربسته در معرض تابش نور خورشید و یا شرایط نامساعد جوی و بیرونی قرار نگیرد و آسیب نبیند. معمولا مسیر سیم کشی بر روی نقشه نصب دوربین مدار بسته به شکل خطوط نمایش داده می شود. اگر هم پروژه نصب سیستم مداربسته وسیع و بزرگ باشد، مسیر کابل کشی دوربین مداربسته به شکل کد نشان داده خواهد شد. در هر صورت نکته ای که حتما باید هنگام تعیین مسیر کابل کشی رعایت شود این است که کابل ها از کنار کابل برق، تجهیزاتی که در محیط پیرامون نویز ارسالل می کنند، استابلایزر، UPS و ... قرار نگیرد. تجهیزاتی که نویز ایجاد می کنند باعث ایجاد اختلال در ارسال و دریافت دیتا و اطلاعات می شوند. همچنین بهتر است کابل شبکه و کواکسیال را با فاصله از کابل برق نصب کنید. اما اگر ایجاد این فاصله برای شما مقدور نبود نگران نباشید؛ شما می توانید از کابل های روکش دار FTP استفاده کنید.


|alt=نقشه نصب دوربین های مداربسته+.jpg,|نقشه نصب دوربین های مداربسته+.jpg

نقشه نصب انواع دوربین مدار بسته


نکاتی که در بالا ذکر شد، برای تهیه نقشه نصب دوربین مدار بسته از هر نوع، مشترک هستند. اما برخی نکات ممکن است مختص یک نوع دوربین مداربسته باشد که باید به صورت اختصاصی رعایت شود. در ادامه نحوه تهیه نقشه نصب انواع دوربین مدار بسته را به اختصار شرح می دهیم:


1. نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته توربو اچ دی

2. نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته تحت شبکه



نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته توربو اچ دی


برای نصب سیستم مداربسته آنالوگ ابتدا باید دوربین مداربسته را با توجه به نقشه نصب دوربین مدار بسته، در محل خود قرار داده و نصب کنید. سپس به همان تعداد دوربین مداربسته، کابل کواکسیال را تا دستگاه بکشید. برای اینکه کابل تصویر کواکسیال مدل RG58 و RG59 و سایر مدل های کابل کواکسیال را به دستگاه DVR و دوربین مداربسته وصل کنید، باید از کانکتور BNC استفاده کنید. ممکن است برای تامین برق مورد نیاز، از یک منبع تغذیه مرکزی استفاده شود. یا در کنار هر دوربین مداربسته از آداپتور و منبع تغذیه مجزا استفاده شود. در هر صورت باید از هر دوربین مداربسته یک کابل به منبع تغذیه متصل شود. این کابل ها با فیش نری و مادگی به منبع تغذیه و دوربین وصل می شوند.


نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته تحت شبکه


مرحله اول راه اندازی سیستم تحت شبکه نیز بررسی نقشه نصب دوربین مدار بسته، مسیر کابل کشی و محل نصب دوربین مداربسته است. راه اندازی سیستم تحت شبکه نیاز به دستگاه nvr و دوربین مداربسته دارد. این تجهیزات توسط کابل شبکه به یکدیگر متصل می شوند. اگر تعداد دوربین های مداربسته شما کم است، می توانید با وصل کردن آن ها به وسیله کابل به ان وی آر تصویر را دریافت کنید. اما در پروژه های بزرگ تر که تعداد دوربین ها زیاد است، بهتر است هر دوربین مداربسته به یک سوییچ شبکه وصل شود، و تمامی سوییچ ها به یک سوییچ مرکزی (CORE) متصل شوند. در انتها سوییچ مرکزی به دستگاه NVR وصل می شود.


نقشه نصب دوربین مدار بسته؛ راهنمای شما در راه اندازی سیستم نظارتی

همانطور که پیشتر ذکر شد، نقشه نصب دوربین مدار بسته به شما کمک می کند تا بهترین مسیر را برای انجام کابل کشی پیدا کنید. همچنین محل نصب دوربین ها را نیز مشخص کنید تا هنگام راه اندازی سیستم نظارتی با مشکل مواجه نشوید. این نقشه کمک می کند تا هنگام انجام مراحل نصب، همه چیز با سهولت پیش برود. یکی از مزایای تهیه پلان دوربین مداربسته این است که اگر کابل کشی به صورت توکار انجام شود، می توانید مسیر رد شدن سیم ها را روی نقشه پیدا کنید. نکته مهمی که باید در ذهن داشته باشید، مراقبت از تجهیزات نصب دوربین مداربسته و کابل های دوربین است. دقت کنید که این تجهیزات در معرض تابش نور خورشید و رطوبت قرار نگیرند تا دچار پوسیدگی و آسیب نشوند. فراموش نکنید که انجام درست مراحل کابل کشی و نصب دوربین مداربسته تاثیر بسیار زیادی در کیفیت تصاویر دریافتی دارد.

اگر قصد خرید دوربین مداربسته و سیستم امنیتی و نظارتی دارید تارتن دژ آریانا با ده سال سابقه درخشان به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. شما می توانید از طریق شماره 02188500020 با کارشناسان مجرب ما در ارتباط باشید و به رایگان مشورت کنید.



Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید