برنامه کنترل دوربین از راه دور

کنترل از راه دور دوربین مداربسته یکی از سریع ترین راهکارهایی است که می تواند ما را از وقایع و رویدادهای محیطی مطلع کند. معمولاً اطلاع رسانی از طریق آلارم و صدای هشدار، ارسال پیام در نرم افزار انتقال تصویر و یا ارسال ایمیل از راه دور صورت می گیرد. بنابراین در سریع ترین حالت ممکن، می توانید سرقت و وقایع مشکوک را به نیروهای امنیتی و پلیس اطلاع دهید.

Remote_CCTV,,

اکثر کاربران سیستم های نظارتی تمایل دارند که از راه دور تصاویر دوربین مداربسته را مشاهده و بررسی نمایند. برای انجام چنین کاری نیز نصب برنامه کنترل دوربین از راه دور ضروری و لازم است. به این ترتیب می توان از هر مکان و در هر زمان به تصاویر دوربین مداربسته دسترسی داشت و آن را کنترل کرد. این قابلیت زمانی که قصد مسافرت و یا ترک محل کار را دارید بیشتر کاربرد دارد. با کمک این ویژگی می توانید بر عملکرد کارمندان و امور محل کار همچنین اوضاع منزل تسلط داشته باشید. مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته از راه دور هم بر روی گوشی موبایل امکان پذیر است هم روی کامپیوتر. در این مقاله به بررسی این روش ها و معرفی برنامه دوربین از راه دور می پردازیم:


کنترل دوربین مدار بسته از راه دور


مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته از طریق اینترنت، یکی از محبوب ترین قابلیت های سیستم های نظارتی است. شما می توانید تصاویر را بنا بر نیاز و امکانات خود، هم بر روی گوشی موبایل و هم بر روی کامپیوتر، تبلت و لپ تاپ مشاهده کنید. برای انجام این کار نیاز به نصب نرم افزار دارید تا بتوانید تصاویر را از راه دور و از طریق اینترنت دریافت کنید. این نرم افزار با توجه به سیستم عامل دیوایس شما انتخاب و نصب می شوند. البته اگر دستگاه شما برنامه دوربین از راه دور را دارد، همان نرم افزار را بر روی دستگاه نصب کنید. نصب این نرم افزارها کار چندان سختی نیست. اما می توانید برای انجام این کار از یک متخصص هم کمک بگیرید.


برنامه وصل شدن به دوربین مدار بسته از راه دور


اگر قصد مشاهده تصاویر دوربین مداربسته بر روی کامپیوتر را دارید، می توانید پس از نصب دستگاه ضبط کننده، نرم افزار مخصوص را نیز نصب کنید. به عنوان مثال برندهای مطرحی مانند داهوا و هایک ویژن دارای برنامه اختصاصی هستند و می توانید به صورت رایگان از روی سایت این برندها دانلود کنید. برای بررسی تصاویر سیستم نظارتی با موبایل نیز می توانید از انواع برنامه دوربین از راه دور استفاده کنید. تعداد زیادی از این نرم افزارها به صورت رایگان در دسترس قرار دارند. در هر صورت چه از برنامه های ساخت کمپانی دوربین مداربسته استفاده می کنید چه از برنامه های متفرقه و مشترک برای انواع برندها، فراموش نکنید که حتما نرم افزارهای استاندارد و مطمئن را نصب کنید. برخی از انواع پرکاربرد برنامه دوربین از راه دور را در ادامه نام می بریم:

• MCam View

• SuperLive Pro

• CCTV Viewer

• EverFocus EPRO NVR

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که اگر پس از نصب برنامه دوربین از راه دور تصاویر را دریافت نکردید، به این معنی است که تنظیمات به درستی انجام نشده است.


|alt=برنامه دوربین مداربسته از راه دور.jpg,|برنامه دوربین مداربسته از راه دور.jpg

تجهیزات مشاهده تصاویر از طریق برنامه دوربین از راه دور


مهم ترین قدم برای استفاده از برنامه دوربین از راه دور، تامین اینترنت مورد نیاز است. مکانی که شما قصد دارید در آنجا تصاویر را مشاهده کنید باید بتواند از طریق اینترنت به سیستم مداربسته متصل شود. مرحله بعد نیز انجام تنظیمات بر روی دستگاه ذخیره ساز و یا دوربین مداربسته است. هنگامی که نرم افزار را دانلود و نصب کردید، می توانید تنظیمات مربوط به برنامه دوربین از راه دور را نیز انجام دهید.


مزایای نصب نرم افزار دوربین مداربسته روی موبایل


نصب نرم افزار بر روی گوشی موبایل مزایایی دارد که می تواند برای زمان دور بودن شما از محل مورد نظر کارآمد و مفید باشند. به عنوان مثال برنامه دوربین از راه دور این قابلیت را دارد که درصورت رخ دادن حادثه، بر روی گوشی شما آلارم و هشدار ارسال کند. به این ترتیب می توانید هرچه سریع تر اقدامات لازم را انجام دهید و یا خود را به محل حادثه برسانید. حتی امکان بررسی هشدار و تشخیص هشدار اشتباه و کاذب نیز برای شما فراهم است. مرور تصاویر ضبط شده و بازبینی آن ها کمک بسیاری به بررسی جزییات می کند. همچنین چک کردن افرادی که در محل حضور دارند و بررسی عبور و مرور آن ها نیز از دیگر مزایای پرطرفدار دوربین مدار بسته است.

|alt=کنترل دوربین مداربسته از راه دور.jpg,|کنترل دوربین مداربسته از راه دور.jpg

کنترل دوربین از راه دور به چند روش انجام می شود


برای مشاهده تصاویر از راه دور می توانید از روش های مختلفی کمک بگیرید. دو روش مطرح برای این کار عبارتند از:

• روش IP Static

• روش p2p

در روش آی پی استاتیک نیاز به خرید یک IP اختصاصی دارید. آی پی اختصاصی را می توانید از شرکت ارائه دهنده اینترنت دریافت کنید. پس از دریافت IP باید تنظیمات لازم را برای کنترل دوربین از راه دور انجام دهید. شما می توانید تصاویر را بر روی گوشی موبایل، کامپیوتر، لپ تاپ و تبلت مشاهده کنید.

در روش p2p برای سیستم های جدید دوربین مداربسته می توانید از روش p2p استفاده کنید. دوربین های مداربسته قدیمی نمی توانند با این روش انتقال تصویر را انجام دهند. تفاوت روش قبلی با این روش در این است که دیگر نیاز به دریافت ip اختصاصی ندارید. در این روش با اسکن کردن QR Code می توانید کد p2p دستگاه را به دست بیاورید و به صورت دستی وارد کنید.


حفظ امنیت در کنترل دوربین مداربسته از راه دور


اگر تصمیم گرفتید تصاویر دوربین مدار بسته را از راه دور کنترل کنید، فراموش نکنید که نکات مهمی امنیتی را رعایت کنید تا با مشکل مواجه نشوید. به عنوان مثال هرگز رمز عبر را در اختیار دیگران قرار ندهید. از انتخاب پسورد ساده و قابل حدس خودداری کنید. رمز پیش فرض را در اولین فرصت تغییر دهید. رمز عبور را در جایی یادداشت نکنید. رعایت نکردن هر یک از موارد فوق می تواند فرصت را در اختیار هکرها قرار دهید تا به تصاویر و اطلاعات دوربین مداربسته دست پیدا کنند.


با نصب برنامه دوربین از راه دور، بر منزل و محل کار خود نظارت کنید


همانطور که ذکر شد اکثر کاربران تمایل دارند که تصاویر دوربین مدار بسته را از راه دور مشاهده و کنترل کنند. این قابلیت کمک می کند تا حتی در هنگام مسافرت نیز بر اوضاع محل کار و منزل خود مسلط باشید. تصاویر دوربین مداربسته بر روی کامپیوتر، موبایل، تبلت و لپ تاپ قابل دیدن هستند. بستگی دارد که شما به کدام یک از این دیوایس ها دسترسی داشته باشید. برای اینکه بتوانید فیلم دوربین مداربسته را از را دور مشاهده کنید، نیاز به نصب برنامه دوربین از راه دور دارید. شما باید با توجه به سیستم عامل خود، برنامه را تهیه و نصب نمایید. با نصب برنامه کنترل دوربین مداربسته از راه دور، امنیت آرشیو تصاویر را تا حد چشمگیری افزایش می دهید. همچنین می توانید در اولین لحظات وقوع حادثه، با دریافت آلارم از اتفاق باخبر شوید.

اگر قصد خرید دوربین مداربسته دارید همکاران ما در تیم مجرب تارتن آریانا آماده همکاری با شما عزیزان هستند. شما می توانید از طریق شماره 02188500020 با کارشناسان ما در ارتباط باشید و به رایگان مشورت کنید.


مطالب پیشنهادی:


Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید