چگونه مانع نوسان برق در دوربین مدار بسته شویم؟

نوسان برق یکی از علت های سوختن دوربین مداربسته و تجهیزات الکترونیکی است. در برخی مواقع ممکن است دوربین نسوزد اما دچار اختلال در عملکرد بوده وتصاویر درستی را ارائه ندهد. در هر صورت نوسان برق موجب خساراتی می شود که در سیستم های امنیتی این موضوع بسیار مورد توجه است. می خواهیم بدانیم چگونه مانع نوسان برق در دوربین مدار بسته شویم.

power_surges,,

نوسان برق دوربین مداربسته را مانند سایر دستگاه هایی که با برق کار می کنند تهدید می کند. عوامل مختلفی در ایجاد نوسان برق موثر هستند. مثلا گاهی ممکن است رعد و برق باعث به وجود آمدن نوسانات برق شود و یا عوامل الکتریکی. اما در هر صورت نوسان برق روی عملکرد دوربین مداربسته تاثیر گذاشته و می تواند آن را با اختلال مواجه کند. اما راهکارهایی وجود دارند که می توانید با به کارگیری آن ها مانع از ایجاد نوسان برق در دوربین مداربسته بشوید. به این ترتیب احتمال سوختن و یا خراب شدن دوربین مداربسته را به میزان زیادی کاهش می دهید. اگر مایل هستید با روش های برطرف کردن نوسانات برق در دوربین مداربسته آشنا شوید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید:


روش های جلوگیری از نوسان برق در دوربین مدار بسته


با توجه به اینکه احتمال ایجاد نوسان برق در تمام دستگاه های برقی خصوصا دوربین مداربسته وجود دارد، کار عقلانی این است که از ابتدا به فکر کاهش سطح نوسانات باشید. برای جلوگیری از بروز این مشکلات چند راهکار وجود دارد. با انجام دادن این راهکارها می توانید احتمال بروز نوسان برق در دوربین ها را کاهش دهید و آنها را از آسیب های جدی حفظ کنید. در ادامه به این روش های کارآمد و مفید اشاره می کنیم:


دستگاه محافظ برق یو پی اس ups


یکی از روش های ساده و مفید برای جلوگیری از ایجاد نوسان برق، خرید یک دستگاه محافظ برق UPS است. این دستگاه بسیار پرکاربرد و کارآمد است. هنگام ایجاد نوسان برق، میزان اضافی برق را دریافت و ذخیره می کند. به این ترتیب اجازه نمی دهد که این میزان انرژی و برق اضافه روی سیستم نظارتی تاثیر منفی بگذارد. دستگاه محافظ برق ظاهری شبیه به خازن دارد و می توانید با خرید آن دوربین مداربسته خود را از آسیب تغییر ولتاژ برق حفظ کنید.


محافظ برق دوربین تحت شبکه Ip


اگر از دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده می کنید باید محافظ مخصوص آن را بخرید. این محافظ که در دو نوع تک پورت و چند پورت تولید و عرضه می شود، مانع از ایجاد نوسان برق در دوربین IP می شود.


|alt=محافظ-برق-دوربین-تحت-شبکه.jpg,|محافظ-برق-دوربین-تحت-شبکه.jpg

محافظ برق اتصال دیتا


دوربین مداربسته PTZ نیز محافظ مخصوص دارد. شما می توانید با خرید این محافظ از نوسان برق در دوربین گردان یا همان اسپیددام جلوگیری کنید. دلیل خرید این مدل محافظ استفاده از پورت RS485 در دوربین PTZ برای دستورات کنترلی است. به همین دلیل نیاز به یک محافظ دیتا دارید. با خرید این مدل محافظ می توانید از ایجاد نوسان برق در دوربین مداربسته گردان جلوگیری کنید.


محافظ نوسان برق کابل تصویر کواکسیال


محافظ نوسان برق کابل کواکسیال به دستگاه DVR وصل می شود. این دستگاه هنگامی که ولتاژ اضافه برق را تشخیص بدهد، میزان اضافه آن را به زمین انتقال می دهد. این محافظ در دو نوع تک پورت و چند پورت تولید و به بازار عرضه می شود.


|alt=محافظ-برق-کابل-کواکسیال.jpg,|محافظ-برق-کابل-کواکسیال.jpg

دستگاه محافظ برق استابلایزر


دستگاه استابلایزر برای حفاظت از دوربین مداربسته در برابر نوسانات برق از یک باتری داخلی کمک می گیرد. در واقع استابلایزر با تشخیص نوسان برق افت فشار را حذف می کند و یک جریان برق ثابت را برای دوربین مدار بسته به وجود می آورد. بعد از ایجاد نوسان برق در دوربین مدار بسته، استابلایزر جریان برق را قطع کرده و با کمک باتری داخلی استابلایزر دوربین مداربسته به فعالیت خود ادامه می دهد.

خنثی کردن خطر نوسان برق دوربین مداربسته هنگام رعد و برق

رعد و برق یکی از علل طبیعی ایجاد نوسان برق در دوربین مداربسته است. به دلیل تخلیه الکتریکی ابرها با ایجاد رعد و برق، ولتاژ برق ممکن است بالا رفته و باعث ایجاد نوسانات جریان برق شود. بهتر است با به کارگیری راهکارهای جلوگیری از ایجاد نوسان های برق در دوربین مداربسته، از بروز خسارت و سوختگی دوربین هنگام ایجاد صاعقه جلوگیری کنید.


نصب اصولی سیستم مداربسته و اتصال آن به زمین


یکی از روش های تخلیه انرژی برق و صاعقه، اتصال لوازم برقی به زمین است. زمین با دریافت برق و صاعقه آن را دفع و خنثی می کند. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که هنگام اتصال سیستم مداربسته از اتصال آن به زمین نیز اطمینان حاصل کنید.


اجتناب از نصب دوربین مداربسته روی سطح فلزی


برعکس زمین، فلزات می توانند نیروی برق را انتقال دهند. حتما می دانید که فلزات رسانا هستند. بنابراین جریان برق می تواند به راحتی از آن عبور کند. به همین دلیل از نصب دوربین مداربسته بر روی سطوح فلزی خودداری کرده و برای خنثی کردن برق، از یک عایق کمک بگیرید. عایق را میان سطح فلزی و دوربین مداربسته قرار دهید. این عایق اجازه ورود ولتاژ اضافه برق به دوربین مداربسته نمی دهد.


استفاده از منبع تغذیه بدون وقفه


گاهی ممکن است قدرت رعد و برق بالا باشد و با برخورد آن به ساختمان تغییراتی در ولتاژ برق رخ بدهد. این تغییر ولتاژ می تواند روی دستگاه DVR و NVR تاثیر بگذارد. برای اینکه از بروز چنین اتفاقی جلوگیری کنید بهتر است یک منبع تغذیه بی وقفه تهیه کرده و همیشه از آن استفاده کنید. این نوع منبع تغذیه کمک می کند تا در چنین شرایطی باز هم یک جریان ثابت برق را در دستگاه های دیجیتال داشته باشید. یعنی ثبات ولتاژ برق در اثر رعد و برق از بین نمی رود. به این ترتیب از نوسان برق در دوربین مداربسته نیز جلوگیری خواهید کرد.


استفاده از محافظ برای جلوگیری از نوسان برق دوربین مداربسته


محافظ برق می تواند یک روش کارآمد و امن برای جلوگیری از ایجاد برق در دوربین مداربسته باشد. با داشتن یک محافظ برق می توانید اطمینان خاطر داشته باشید که ولتاژ برق دوربین مداربسته از حد مجاز بالاتر نخواهد رفت.


سایر عوامل آسیب زا به دوربین مداربسته


گاهی ممکن است هیچ یک از دلایل ذکر شده مانند رعد و برق و صاعقه و یا تغییر ولتاژ برق باعث ایجاد نوسان برق در دوربین مداربسته نشوند. مثلا عواملی مثلا کابل کشی غیراصولی و یا تجهیزات بی کیفیت باعث بروز نوسانات برق بشوند. فراموش نکنید که کابل دوربین مداربسته یکی از اصلی ترین تجهیزات دوربین مداربسته است که تاثیر بسیاری بر عملکرد سیستم نظارتی دارد. به همین دلیل توصیه ما این است که از ابتدا کابل باکیفیت خریداری کنید و نصب آن را به افراد متخصص بسپارید. تعیین مسیر کابل کشی و اتصالات آن از اهمیت بالایی برخوردار هستند.


با حفاظت دوربین مداربسته از نوسان برق، آسیب های احتمالی را خنثی کنید


نوسان برق در دوربین های مداربسته یکی از عوامل آسیب زا در سیستم های امنیتی است. این مشکل می تواند باعث سوختن و از کار افتادن دوربین مداربسته و در نهایت ایجاد هزینه های جبران ناپذیری شود. از دست دادن تصاویر دوربین های امنیتی و مداربسته با سوختن دوربین اتفاق ناگواری است. عوامل مختلفی در بروز این اختلال نقش دارند. به عنوان مثال رعد و برق و یا تغییر ولتاژ برق از دلایل عمده نوسانات برق هستند. برای اینکه از بروز مشکل در دوربین مدار بسته جلوگیری کنید می توانید یک سری راهکار را عملی کنید.

از جمله این راهکارها می توان به استفاده از محافظ برق ups و یا دستگاه استابلایزر اشاره کرد. فراموش نکنید که یکی از مهم ترین نکات برای حفاظت از دوربین مداربسته در برابر نوسان برق، نصب اصولی و استفاده از تجهیزات باکیفیت است.

اگر قصد خرید دوربین مداربسته دارید، تارتن دژ آریانا با ده سال سابقه درخشان به شما کمک می کند تا بهترین سیستم نظارتی را تهیه کنید. شما می توانید از طریق شماره 02188500020 با کارشناسان مجرب ما در ارتباط باشید و به رایگان مشورت کنید.


مطالب پیشنهادی:



Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید