دوربین مداربسته چراغ دار چیست و انواع آن کدام است؟

دوربین چراغ دار یا دوربین مداربسته چراغ دار چیست و در چه مکان هایی نصب می شود؟ این نوع از دوربین های مداربسته دارای چراغ هستند که در چند گروه می توان آنها را تقسیم بندی کرد. وجود چراغ در دوربین های مداربسته غالباً برای دید در شب و ثبت تصویر در تاریکی است. فناوری های مختلفی در دوربین مداربسته با استفاده از چراغ راه حل های جدیدی را به مشتریان ارائه کرده است.

cctv_with_lights,,

دوربین مداربسته چراغ دار گروه از دوربین های مداربسته را شامل می شود که دارای چراغ یا LED با نور مرئی هستند. یکی از اجزای دوربین مداربسته LED های آن است. در برخی از دوربین ها LEDها نور نامرئی دارند و از طریق چشم انسان قابل مشاهده نیست. اما برخی دیگر دارای نور سفید یا مرئی هستند که بسیاری به آنها دوربین چراغ دار می گویند. دوربین های مداربسته با نور مرئی برای ثبت تصاویر در تاریکی شب و محیط های کم نور مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب سعی داریم دوربین مدار بسته چراغ دار را به شما معرفی کنیم.


انواع دوربین مداربسته چراغ دار


همانطور که گفته شد، بعضی از انواع دوربین مداربسته از خود نور سفید ساطع می کنند. در حقیقت این دوربین ها دارای نورافکن هستند. به این ترتیب دوربین مداربسته هنگام شب و در نور کم، روشنایی مورد نیاز خود را برای ثبت تصاویر تامین می کند. این دوربین قابلیت نصب در هر مکانی را دارد. ولی عموما آن را در فضاهایی که در تاریکی مطلق قرار می گیرند نصب می کنند. فضاهایی مانند اطراف کارخانه و سوله ها که هنگام شب به کلی تاریک هستند. در ادامه شما را با انواع دوربین مدار بسته چراغ دار آشنا می کنیم و به بررسی آن ها می پردازیم:


دوربین مداربسته Spotlight


دوربین مداربسته اسپات لایت با چراغ های متحرک در نور کم و تاریکی مطلق نیز می تواند تصاویر را به صورت رنگی به شما ارائه دهد. چراغ های دوربین مدار بسته اسپات لایت در طول روز و هنگامی که نور اطراف کافی است خاموش هستند. این چراغ ها با تاریک شدن هوا روشن می شوند و میدان دید دوربین مداربسته را روشن می کنند. این مدل دوربین مداربسته چراغ دار، با توجه به لنز و نوع LED زاویه دید مختلفی می تواند داشته باشد. حتی نوعی از آنها دارای زاویه دید 140 درجه است و با تشخیص حرکت و یا تغییر دما فعال می شود. بعد از فعال شدن دوربین، شروع به ثبت تصاویر می کند. همچنین مدلی از دوربین اسپات لایت مجهز به سنسوری با برد تشخیص 270 درجه است و برد دید آن حدود ده متر است.

نکته جالب توجه این است که نورافکن دوربین مداربسته Spotlight قابل تنظیم است. شما می توانید آن را به صورت دستی manual تنظیم کنید. همچنین می توانید با دادن برنامه مشخص کنید که چراغ های متحرک دوربین اسپات لایت در چه ساعت هایی روشن و یا خاموش شوند. دوربین مداربسته مجهز به نورافکن به شما این امکان را می دهد که به صورت صوتی نیز دستور قطع ضبط تصاویر را بدهید.


|alt=اسپات لایت دوربین مداربسته چراغ دار.jpg,|اسپات لایت دوربین مداربسته چراغ دار.jpg

باتری دوربین مداربسته چراغ دار اسپات لایت نیز حدود شش تا دوازده ماه دوام دارد. بهتر است یک باتری زاپاس هم تهیه کنید که با تمام شدن یک باتری کار دوربین مداربسته با مشکل مواجه نشود.


دوربین مداربسته ColorVu


دوربین مداربسته Color Vu یک فناوری در دوربین مداربسته است که کمک می کند تصاویر به صورت رنگی و باکیفیت در تمام طول شبانه روز ثبت شود. دوربین مداربسته چراغ دار کالرویو دارای سنسورهای قوی و پیشرفته ای است. الگوریتم هایی که در این دوربین به کار رفته است قادرند تا میزان نویز را کاهش داده و کیفیت تصاویر را ارتقا دهند. این دوربین برای ثبت تصاویر رنگی در شب از سنسورهای قوی و لنز پیشرفته با حساسیت بالا استفاده می کند. تکنولوژی به کار رفته در دوربین کالرویو به شما این امکان را می دهد که بتوانید هنگام تاریکی مطلق نیز تصاویر واضحی دریافت کنید. فراموش نکنید که اگر قصد خرید دوربین مداربسته چراغ دار کالر ویو از تکنولوژی آنالوگ HD را دارید، حتما DVR توربو AcuSense خریداری کنید تا آن را پشتیبانی کند.


|alt=کالرویو دوربین مداربسته چراغ دار.jpg,|کالرویو دوربین مداربسته چراغ دار.jpg

دوربین مداربسته Warmlight


دوربین مداربسته وارم لایت با استفاده از چراغ های LED و نور مرئی، نوری مشابه نور طبیعی را به میدان دید خود ساطع می کند. پس از آن با کمک سنسوری که در دوربین قرار دارد، نور محیط تنظیم شده و بدون نیاز به فیلتر IR-Cut تصاویر باکیفیت و رنگی ارائه می دهد. دوربین مداربسته چراغ دار Warmlight دارای چراغ ال ای دی Ultra-Bright Array است. ممکن است هنگام شب این دوربین مداربسته را ببینید که مانند یک شی نورانی به نظر می رسد. بنابراین اگر نمی خواهید سیستم نظارتی شما تا این حد جلب توجه کند، از خرید دوربین مدار بسته وارم لایت صرف نظر کنید.


|alt=دوربین مداربسته چراغدار وارملایت.jpg,|دوربین مداربسته چراغدار وارملایت.jpg

روش نگهداری از دوربین چراغ دار مجهز به نورافکن


دوربین مداربسته چراغ دار مجهز به نورافکن عموما در فضای باز نصب می شود. کارکرد این نورافکن جبران کمبود نور محیط است. نورافکن دوربین مداربسته با تاباندن نور در میدان دید خود، کمک می کند تا تصاویر با وضوح بالا و رنگی ثبت شوند. در حقیقت این نورافکن نوری مانند نور طبیعی در محیط ایجاد می کند. نورافکن دوربین چراغ دار با قرار گرفتن در فضای باز در معرض بارش باران و برف همچنین آلودگی های محیط قرار گیرد. به همین منظور بهتر است برای نگهداری از این تجهیزات از جعبه های محافظ استفاده کنید. به این ترتیب آب و هوای سرد و یا غبارآلود نیز باعث خراب شدن و یا از کار افتادن دوربین مداربسته چراغ دار و نورافکن نخواهد شد.


با دوربین مداربسته چراغ دار، تصاویر شب را رنگی ببینید


همانطور که ذکر شد، دوربین مداربسته چراغ دار مجهز به نورافکن است و می تواند در تاریکی شب نیز تصاویر رنگی و باکیفیتی را ارائه دهد. این مدل از دوربین مداربسته بیشتر در فضای باز تعبیه می شود تا کمبود نور محیط را با کمک نورافکن جبران کند. دوربین های مداربسته چراغ دار با تابش نور مرئی به میدان دید خود، روشنایی مورد نیاز برای ثبت تصاویر را تامین می کند. شما می توانید با در نظر گرفتن بودجه و نیاز خود، یکی از انواع دوربین چراغ دار که در این مقاله ذکر شد را تهیه کنید.

اگر قصد خرید دوربین مدار بسته ددارید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید. تارتن دژ آریانا با ده سال سابقه درخشان به شما کمک می کند تا بهترین دوربین نظارتی را خریداری کنید. شما می توانید از طریق شماره 02188500020 با کارشناسان مجرب ما در ارتباط باشید و به رایگان مشورت کنید.


مقالات پیشنهادی:

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید