ویدئو سرور (Video Server) چیست؟

ویدئو سرور یک نوع مبدل ویدئویی است که سیگنال های انالوگ خروجی دوربین های آنالوگ را به صورت دیجیتال در می آورد. از طریق نصب ویدئو سرور شما خواهید توانست یک دوربین مداربسته آنالوگ را در یک سیستم شبکه وارد کنید و تصاویر آن را ببنید. در این مطلب بیشتر با این وسیله اشنا خواهیم شد.

ویدئو_سرور,سیستم مداربسته انالوگ,سیستم مداربسته شبکه,تصویر یک ویدئو سرور تک کانال
ویدئو سرور یک نوع مبدل ویدئویی است که سیگنال های انالوگ خروجی دوربین های آنالوگ را به صورت دیجیتال در می آورد. از طریق نصب ویدئو سرور شما خواهید توانست یک دوربین مداربسته آنالوگ را در یک سیستم شبکه وارد کنید و تصاویر آن را ببنید.

مهمترین خصوصیت کیفی ویدئو سرورها رزولشن تصویر خروجی آنهاست. در صورتی که رزولوشن دوربین شما بالا باشد اما از مبدل ضعیفی استفاده کنید کیفیت تصویر دوربین به هدر خواهد رفت.


رزولوشن تصویر خروجی ویدئو سرورها را با استندارد کیفیتی DVRها نشان میدهند. ویدئو سرورهای مناسب معمولا کیفیت تصویر خروجی 4CIF) D1) یا بالاتر دارند.


عامل بعدی تفکیک کننده ویدئو سرورها تعداد کانالهای ورودی آنهاست. این دستگاه ها معمولا به صورت 1،2 یا 4 کانال ساخته می شوند.


در زمان انتخاب ویدئو سرور به این نکته توجه داشته باشید که پروتکل ویدئو سرور شما باید با دوربین های و سرور ضبط شما همخوانی داشته باشد.

کاربردهای ویدئو سرور

ویدئو سرورها کاربرد های متفاوتی دارند. یکی از رایج ترین کاربرد های آنها برای انتقال بی سیم و دیجیتال تصاویر است. از آنجایی که بیشتر انتقال دهنده های بی سیم برد بالا، دیجیتال هستند امکان انتقال مستقیم دوربین های آنالوگ از طریق این آنتن ها وجود نخواهد داشت. بنابراین نیاز خواهید داشت پیش از انتقال تصاویر دوربین آنها را به صورت دیجیتال در آورید و این کار به وسیله ویدئو سرور ها صورت خواهد گرفت.


یکی دیگر از کاربردهای ویدئو سرورها استفاده از آنها در سیستم های هایبرید است. سیستم های هایبرید سیستم هایی هستند که به صورت همزمان از دوربین های مداربسته آنالوگ و شبکه بهره می گیرند. از آنجایی که دستگاه های DVR هایبرید تنوع خیلی کمی دارند معمولا استفاده از آنها مشکلات زیادی ایجاد می کند از این رو در سیستم های مداربسته از طریق استفاده از ویدئو سرور دوربین های آنالوگ را با پروتکل های شبکه منطبق کرده و همه آنها را در یک سیستم یکپارچه شبکه دریافت و ضبط می کنند.

آیا میتوان از DVR به جای Video Server استفاده کرد؟

بله این کار امکان پذیر است. البته توجه داشته باشید که در انتقال تصویر کامپیوتری DVRها تصاویر به صورت Sub stream انتقال پیدا می کنند. رزولوشن Sub stream همه DVRها از روزولشن اصلی آنها (Main stream) کمتر است و با استفاده از DVR به جای Video Server شما شاهد کاهش شدید رزولوشن یا نرخ فریم تصویر خواهید بود.

مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (2)
  • سید حسن حسینی نسب:

    با سلام من دو عدد دستگاه رادیویی نانو استیشن 5 دارم که ظاهرا یکی از آنها دچار مششکل شده یک بار آن را ریسیت کردم و حال می خواهم بدانم آیا نیاز به تنظیمات خاصی برای این دستگاه هست یا نه به صورت اتومات در رنج و فرکانس دیگر دستگاه قرار می گیرد

    ثبت شده در 1393/08/21
    • پاسخ علی شهدوست

      بله، برای نصب نانو استیشن ها نیاز به تنظیم انهاست. البته تنظیم این تجهیزات زیاد پیچیده نیست. در صورت امکان در یک مقاله به صورت کامل طریقه نصب این تجهیزات را شرح خواهیم داد.

      ثبت شده در 1393/08/21
  • rafie:

    salam.man b ye borde niaz daram k signale analoge durbino baram digital kone ba ye porotokole moshkhas.agar etele darid begid

    ثبت شده در 1394/08/30
 
نظر خود را ثبت کنید