قابلیت تشخیص دستکاری در دوربین مداربسته چیست؟

قابلیت Tamper detection یکی از آپشن های موجود در داخل دوربین های تحت شبکه است که این امکان را فرآهم می کند که در زمانی که دوربین مورد دستکاری و تخریب قرار می گیرد بوسیله آلارم به شما اطلاع دهد.

قابلیت-تشخیص-دستکاری-در-دوربین-مداربسته-چیست-؟,,
قابلیت Tamper detection یکی از آپشن های موجود در دوربین های تحت شبکه است که این امکان را فرآهم می کند که در زمانی که دوربین مورد دستکاری و تخریب قرار می گیرد بوسیله آلارم به شما اطلاع دهد.

زمانی که این مسئله رخ می دهد و شخصی سعی بر صدمه زدن به دوربین داشته و یا به هر نحوی بخواهد جلوی کار آن را بگیرد و تصویر آن را بپوشاند، آلارم ها به صدا در آمده و شما پس از اطلاع می توانید به سراغ تصاویر رفته و مسئله را بررسی نمایید.


کاربرد

زمانی که دوربین مداربسته مورد دستکاری قرار گیرد و در عملکرد صحیح آن اختلالی ایجاد گردد قابلیت Tamper detection می تواند کمک کننده باشد. هشدارهای خودکار این قابلیت شما را همواره به سیستم متصل نگاه داشته و این امکان را برایتان فرآهم می کند که حتی در زمانی که در محل حضور فیزیکی ندارید بتوانید بر اوضاع کنترل داشته باشید.

از جمله کاربردهای این قابلیت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در زمانی که دوربین ضربه فیزیکی خورده یا حرکت کند
  • زمانی که فردی سعی کند تا برق دوربین را قطع کند
  • فردی با اسپری رنگ لنز دوربین مداربسته را بپوشاند تا مانع از ثبت تصاویر آن شود.
  • فردی با قرار دادن شیئی روبروی دوربین، دید آن را بپوشاند یا به هر نحوی تصویر تار گردد.
  • برای جلوگیری از هشدار های کاذب، قابلیت Tamper detection می تواند برای ارسال هشدارها بر اساس مدت زمان وقوع اختلال تنظیم شود، به طوری که برای مثال افتادن یک برگ درخت و رد شدن آن از روی لنز منجر به فعال شدن آلارم ها نشود.

مزایا

زمانی که شما وقت این را ندارید که 24 ساعته بتوانید بر سیستم مداربسته خود نظارت داشته باشید، Tamper Detection دوربین مداربسته به کمک شما می آید. و می توانید از راه دور و با استفاده از موبایل، لپ تاپ ...بر اوضاع نظارت داشته باشید. وجود قابلیت Tamper detection در بسیاری از اماکن و سازمان ها می تواند بسیار مفید باشد. برای مثال:
  • در مکان هایی که احتمال وقوع جرم در آنها بالا است و ممکن است مجرمین سعی در آسیب رساندن به دوربین مدار بسته را داشته باشند می تواند سریعا به مامورین و نگهبانان هشدارهای لازم را بدهد.

  • یا در مدارسی که از دوربین مداربسته استفاده می کنند برای مثال هنگامی که یک توپ بازی یا سایر ادوات ورزشی به دوربین برخورد می کند و آن را از کار می اندازد.

  • یا در زمان هایی که دوربین در محلی نصب شده که درختان زیادی در آن وجود دارد و شاخه ها و برگ های بر اثر باد و طوفان در کار دوربین ها اختلال ایجاد می کنند.

نحوه تنظیم


در زمان تنظیم قابلیت تشخیص خرابکاری برای دوربین مداربسته IP باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که تنظیمات این سیستم را چگونه انجام دهید که مطابق با نیازهای نظارتی سیستم مداربسته شما باشد :


  • باید ببینید که می خواهید فعالیت آلارم ها را برای کدام یک از قابلیت های تجزیه و تحلیل تصویری VCA قرار دهید برای مثال آیا می خواهید سییتم آلارم ها را برای قابلیت تشخیص حرکت (Motion Detection) تنظیم نمایید یا برای قابلیت تشخیص خرابکاری (Tamper Detection) ؟ زیرا این دو قابلیت، تصاویر را برای اهداف مختلفی جستجو می نمایند و با یکدیگر متفاوت اند.
  • تنظیمات این قابلیت را می توانید برای ارسال هشدارها به چندین شخص مختلف انجام دهید زیرا زمان هایی پیش می آید که یک نفر در دسترس نیست و باید شخص جایگزین وجود داشته باشد.
  • اگر حتی در محل خود اشخاصی را به عنوان نگبان استخدام کرده اید، بهتر است باز هم از این قابلیت استفاده نمایید زیرا ممکن است نگهبان، اتاق مانیتورینگ را برای مدتی ترک نماید.

مطالب مرتبط:


Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید