بهترین دوربین دید در شب رنگی

دوربین مداربسته با قابلیت دید در شب رنگی با فناوری‌های گوناگون و در مدل‌های مختلف در بازاروجود دارند. برای انتخاب بهترین دوربین دید در شب رنگی باید با انواع آنها آشنا شوید. سپس براساس بودجه و کاربری مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب کنید.

دید_در_شب_رنگی,,

چند سالی است که تصاویر رنگی در شب توسط دوربین‌های مداربسته امکان‌پذیر شده است. در مکان‌هایی با حساسیت بالا معمولا به دنبال بهترین دوربین مداربسته دید در شب رنگی هستند تا بتوانند جزئیات بیشتری را ثبت کنند. در این مقاله به بررسی انواع دوربین دید در شب رنگی می‌پردازیم تا بتوانید بهترین را متناسب با کاربری خود انتخاب کنید.


آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • راهنمای خرید دوربین دید در شب رنگی
  • انواع فناوری‌های دید در شب رنگی

راهنمای خرید دوربین دید در شب رنگی


خرید دوربین مداربسته با قابلیت دید در شب رنگی همانند همه دوربین‌ها باید از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد. تنها مورد قابل توجه برای خریداران این نوع دوربین علاوه بر جنبه‌های کلی، نوع فناوری دید در شب است. چگونه می‌توانیم دوربین مداربسته با دید در شب رنگی انتخاب کنیم؟

  • برند دوربین مداربسته: ابتدا برند دوربین را انتخاب کنید. اگر برند دوربین شما معتبر باشد خاطر شما از کیفیت محصولی که خریداری کرده‌اید تا حد زیادی آسوده می‌شود.
  • تکنولوژی: اگر تولید کننده و برندی انتخابی شما از هر دو تکنولوژی برای تولیدات خود استفاده می‌کند به تناسب کاربری یک تکنولوژی را انتخاب کنید. آنالوگ HD و تحت شبکه بودن سیستم نظارتی شما کاملا به کاربری و محل نصب ارتباط دارد. اگر تشخیص این مورد برای شما مشکل است می‌توانید از کارشناسان این حوزه کمک بگیرید.

  • نوع دوربین: اگر دوربین مداربسته شما قرار است در فضایی باز و بدون سقف نصب شود از نوع بیرونی که غالباً بولت هستند انتخاب کنید. دوربین‌های بیرونی باید دارای استاندارد محافظتی مناسب برای نصب در محیط بیرون باشند. دوربین دام نیز قابل نصب در فضای بیرونی است به شرط آنکه دارای استاندارد محافظتی مناسب باشد.
  • لنز دوربین: لنز دوربین از موضوعات دیگریست که در هنگام دوربین مداربسته باید به آن دقت کنید. فضایی که باید تحت پوشش دوربین قرار گیرد را با لنزی انتخاب می‌کنید متناسب باشد. اگر فضا وسیع است از دوربین با لنز واید استفاده کنید.
  • وضوح دوربین: کیفیت تصویر و وضوح برای ثبت جزئیات مهم است. در نتیجه دوربینی را انتخاب کنید که از رزولیشن مناسب برای کاربری شما برخوردار باشد.
  • دید در شب: تمامی موارد بالا را باید در مجموعه دوربین‌هایی که دارای دید در شب رنگی هستند تعیین کنید. اما در این مرحله نوع فناوری دید درشب رنگی را باید انتخاب کنید.

انواع فناوری‌های دید در شب رنگی


تصاویر با بازتاب نور ایجاد می‌شوند و زمانی که نور نباشد تصویری نداریم. دوربین‌های دید در شب در ابتدا با کمک نور مادون قرمز که نور نامرئی است تصاویر را ثبت می‌کردند. تصاویر به صورت سیاه و سفید ارائه می‌شدند. با وجود رنگ، جزئیات بیشتری قابل مشاهده و دسترس است برای همین امر فناوری‌هایی از جمله استفاده از نور مرئی برای دید در شب رنگی بوجود آمد. در ادامه انواع دوربین دید در شب رنگی را معرفی می‌کنیم.


دوربین استارلایت Starlight

شرکت تیاندی برای اولین بار فناوری دید در شب رنگی را به دنیا معرفی کرد. از این فناوری در ابتدا تنها در تعداد و مدل‌های محدودی در برند تیاندی به کار رفت. به مرور با وجود موفقیت این فناوری و استقبالی که از این دوربین‌ها شد تنوع مدل‌ها و تعداد دوربین‌های استارلایت بیشتر شد. برندهای دیگر نیز از این فناوری در تولیدات خود بهره بردند.


|alt=starlight-cctv.jpg,|starlight-cctv.jpg

در این فناوری از نور مرئی کمک گرفته نشده است بلکه طراحی و ساختار داخلی دوربین را به نحوی که بیشترین نور را از محیط دریافت کند تغییر یافت. دیافراگم بازتر برای دریافت نور بیشتر در شب و رسیدن آن به سنسور تصویر خلاقیتی بود که به کار گرفته شد. هدف ایجاد تصویر با کمترین نور مانند نور ماه و ستاره در شب. این فناوری به شکل قابل توجهی توسعه یافت و با نام سوپر استارلایت وارد بازار شد. این دوربین‌ها در محیط‌های بسیار تاریک و نزدیک به تاریکی مطلق نیز تصاویر رنگی ارائه می‌دهند. از این فناوری در محصولات برندهای تیاندی، هایک ویژن و داهوا استفاده شده است.


دوربین وارم لایت Warmlight


این نوع فناوری دید در شب نیز تصاویر را به صورت رنگی ارائه می‌دهد. با این تفاوت که نور مرئی در ساختار دوربین مداربسته به کار گرفته شده است. وجود نور سفید یا مرئی موجب می‌شود تصاویر خوبی را از دوربین دریافت کنید. رنگ‌ها موجب می‌شوند تا اطلاعات زیادی از تصویر استخراج شود. نکته قابل توجه در این فناوری جلب توجه کردن این دوربین‌هاست. دوربین‌های وارم لایت به علت داشتن LED نور سفید، در شب نظر افرادی که تردد می‌کنند را به خود جلب می‌کند. این موضوع هم می‌تواند خوب باشد و هم خیر. از مزیت آن می‌توان گفت افراد متوجه وجود دوربین بوده و تا حدودی مانع از خرابکاری و سرقت می‌شود. از طرف دیگر اگر دوربین در دسترس باشد ممکن است توسط افراد مجرم آسیب ببیند و از کار بیفتد.

این نوع از دید در شب در انوع برندهای دوربین مداربسته مورد استفاده قرار گرفته است. برای آنکه بدانید دوربین انتخابی شما چنین فناوری دارد یا خیر کافیست ظاهر آن را مشاهده کنید زیرا LED های آنها کاملاً قابل رویت هستند. همچنین از فروشنده بخواهید در مورد برد و عملکرد آن توضیح دهد. مطالعه دیتاشیت نیز اطلاعات دقیق‌تری از دوربین را در اختیار شما می گذارد. هایک ویژن و داهوا از برندهای مطرح دوربین مداربسته هستند که از این فناوری‌ها در تولید دوربین دید در شب رنگی بهره برده‌اند.


دوربین کالرویو ColorVu

فناوری ColorVu از دیگر فناوری‌های دید در شب است که در دوربین‌های مداربسته به کار گرفته می‌شود. این فناوری از جانب شرکت هایک ویژن به صنعت دوربین مداربسته معرفی شد. در انواع دوربین‌های مداربسته بولت و دام از این تکنولوژی استفاده شده است. متناسب با کاربری خود می‌توانید نوع دوربین را انتخاب کنید. این فناوری نیز همانند وارم لایت از نور مرئی استفاده می‌کند. البته تغییر در ساختار دوربین نیز توانسته بر کیفیت تصاویر ارائه شده تاثیر مثبتی بگذارد. هایک ویژن مدتی است در تولید دوربین دید درشب رنگی فناوری‌های مختلفی را توسعه داده است.


|alt=colorVu-cctv.jpg,|colorVu-cctv.jpg

از آنجایی که این برند یک برند مطرح و معتبر در جهان است، بهره بردن از فناوری‌های روز کمک می‌کند تا همچنان رتبه برتری خود را حفظ کند. کیفیت محصولات مداربسته به علت امنیتی بودن بسیار اهمیت دارد. علاوه براین عمر مفید و عملکرد درست دوربین‌های مداربسته برای ارائه تصاویر دقیق در کاربری‌های حساس نیز مورد اهمیت است.


دوربین دارک فایتر Darkfighter


فناوری دیگری که برای ثبت تصاویر رنگی در شب معرفی شد دارک فایتر است. این فناوری نیز توسط شرکت هایک ویژن ایجاد و در دوربین‌ها تعبیه شد. این فناوری نیز در ساختار داخلی دوربین تغییراتی ایجاد کرد و موجب دریافت تصویر با کیفیت بالا در تاریکی و شب شد. همچنین هایک ویژن این فناوری را پس از مدتی توسعه داد و نسخه دارک فایترX را به جهان معرفی کرد. در حال حاضر برند هایک ویژن از این فناوری در تولیدات خود بهره برده است. دوربین های Darkfighter به دلیل حساسیت استثنایی خود به نور کم شناخته می‌شوند. به این معنی که آنها می‌توانند تصاویر واضح و دقیقی را در محیط هایی با حداقل روشنایی (مانند در طول شب یا در مناطقی با نور ضعیف) ثبت کنند.


لینکهای مفید:





Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید