HDMI چیست؟

HDMI مخفف اصطلاح High-Definition Multimedia Interface به معنای رابط چند رسانه ایه کیفیت بالاست. این رابط به نوعی یک رابط نسل جدید ویدئویی-صوتی محسوب میشوند که استفاده از آن در تجهیزات صوتی و تصویری به شدت رایج شده است. در این مطلب بیشتر با این رابط اشنا می شویم.

HDMI_کابل,نمایش تصویر,تجهیزات جانبی,تصویری از یک رابط HDMI
HDMI مخفف اصطلاح High-Definition Multimedia Interface به معنای رابط چند رسانه ایه کیفیت بالاست. این رابط به نوعی یک رابط نسل جدید ویدئویی-صوتی محسوب میشوند که استفاده از آن در تجهیزات صوتی و تصویری به شدت رایج شده است.
این رابطه دارای دو خصوصیت مثبت نسبت به رابط ویدئویی VGA است. اولین مزیت آن کیفیت انتقال بالاتر تصویری در رابط های نسل جدید HDMI و دومین آن امکان انتقال صدا از طریق همین کابل با کیفیتی مطلوب است.

کابلهای HDMI معمولا دارای محدودیت طول هستند و استفاده از آنها تا طول 5متر بسیار رایج است گرچه این کابلهای با طول تا 20متر نیز تولید می شوند.


رابطهای HDMI دارای چندین ورژن متفاوت هستند. رزولوشن قابل انتقال تصویر در ورژن 1 آن برابر 1920×1200 و در ورژن 2 ان برابر 4096×2160 می باشد. در دستگاه های DVR و NVR معمولا از نسل اول رابط های HDMI استفاده می شود.

مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (2)
  • Hasan Ali:

    سلام آقای شهدوست ، خوبید ؟ عزیز ی سوال داشتم . آیا میشد چهار دوربین مدار بسته را به نمایشگری مثل آیفون تصویری وصل کرد و چهار تصویر همزمان را داشت

    ثبت شده در 1394/11/08
  • مهدی:

    سلام خسته نباشی ببخشید امکان داره با یک کابل HDMA حدود 20 متر از DVR به تلویزدو وصل کرد.

    ثبت شده در 1395/03/23
 
نظر خود را ثبت کنید