راهنمای انتخاب دستگاه NVR

انتخاب دستگاه NVR مناسب با توجه به عدم اشنایی زیاد با سیستم های شبکه تا حد زیادی از انتخاب DVR پیچیده تر است. در این مطلب سعی شده به جزئیات مهم انتخاب این دستگاه اشاره شود. در این مطلب به بیان المانهای انتخاب یک NVR مناسب می پردازیم.

NVR,NVR,یک دستگاه ان وی آر ژئوویژن
انتخاب دستگاه NVR مناسب با توجه به عدم اشنایی زیاد با سیستم های شبکه تا حد زیادی از انتخاب DVR پیچیده تر است. در این مطلب سعی شده به جزئیات مهم انتخاب این دستگاه اشاره شود.

برند دستگاه

(برای اطلاعات بیشتر به راهنمای انتخاب برند دوربین مداربسته مراجعه کنید.)
انتخاب برند مناسب برای NVR به مراتب مهمتر از DVR است. از انجایی که سیستم نرم افزاری NVR از اهمیت بالایی برخوردار است انتخاب برند بسیار حساس است.

در رابطه با برندهای معتبر و نقاط قوت و ضعف هر یک میتوانید در این مقاله اطلاعاتی به دست اوردید.

پروتکل انتقال

در سیستم های شبکه، اطلاعات با زبانی خاص صورت می گیرد که به آن پروتکل انتقال اطلاعات می گویند. در گذشته هر یک از برندهای تولید کننده دوربین های شبکه پروتکل مختص خود را داشت. اما امروزه یک پروتوکل مشترک بین تجهیزات مداربسته به نام ONVIF وجود دارد. تمامی تجهیزات مداربسته ای که پروتکل Onvif را پشتیبانی کنند را میتوان به صورت مشترک در یک سیستم مداربسته شبکه استفاده کرد.


پس توجه داشته باشید، تنها در صورتی می توانید NVR، Video Server و دوربین های شبکه را در یک سیستم وصل کنید که یا هم برند باشند و یا همه Onvif را پشتیانی کنند.

تعداد کانال

تعداد کانال های دستگاه NVR نیز مانند DVR محدود است. دستگاه های NVR معمولا با تعداد 4، 8، 16، 32 و 64 کانال ساخته می شوند. توجه داشته باشید ممکن است تعداد ورودی های مجزای روی دستگاه از تعداد کانالهای مجاز آن کمتر باشد. برای مثال دستگاه 8 کانال شما تنها 4 پورت ورودی داشته باشد. در این صورت می توانید از یک سوئیچ 5 پورت در کنار دستگاه استفاده کنید و آن را به یکی از پورتهای دستگاه متصل کنید.

پهنای باند ورودی و خروجی

هر دستگاه NVR امکان دریافت و پردازش مقدار محدودی از پهنای باند را دارد. با توجه به مقدار پهنای باند دوربین ها باید از دستگاه با پهنای باند مناسب برای سیستم مداربسته خود استفاده کنید. پهنای باند خروجی دستگاه نیز به شما نشان می دهد که چند فرد متفاوت می توانند به صورت هم زمان تصاویر دستگاه را در شبکه ببینند.

(برای اطلاع از روش محاسبه پهنای باند دوربین ها به این صفحه مراجعه کنید)

POE بودن

(برای اطلاعات بیشتر در این رابطه به مقاله دوربین مداربسته POE مراجعه کنید.)

معمولا NVRها با هر تعداد کانال، در دو نوع POE و غیر POE عرضه می شوند. در صورتی که می خواهید سیستم شبکه خود را به صورت POE طراحی کنید انتخاب NVR باید طوری صورت گیرد که دستگاه شما به تعداد دوربین های متصل شده خروجی POE داشته باشد. در صورتی که تعداد کانالی خروجی مجزا از تعداد کانالهای دستگاه کمتر بود (برای مثال دستگاه 8 کانال بود ولی چهار خروجی POE داشت) باید از یک سوئیچ POE در کنار دستگاه NVR استفاده کرده و سوئیچ را به NVR متصل کرد.

تعداد هاردهای قابل پشتیبانی

(جهت محاسبه میزان هارد مورد نیاز برای NVR به صفحه مربوطه مراجعه کنید.)
تعداد هاردهای قابل پشتیبانی هر دستگاه معمولا مقداری ثابت است. اما گاهی ممکن است دستگاهی از دستگاه های مشابه تعداد بیشتری هارد را پشتیبانی کند. در صورتی که نیاز به ضبط بیشتر داشته باشید این خصوصیت اهمیت زیادی پیدا می کند.

در صورت نیاز به زمان ضبط بسیار بالا از دستگاه های با پورت E-SATA استفاده کنید.



مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (4)
  • ahmad:

    ممنون از شما

    ثبت شده در 1393/09/13
  • فرزین:

    من هم برق خوانده ام دانشگاهمم نسبتا معتبر بود در واقع نهمین دانشگاه ایرانه.ولی چیزایی که اینجایاد گرفتم هزار برار به درد بخورتر از اون دانشگاه بوده.ممنون

    ثبت شده در 1394/01/01
  • نيكو:

    سلام جناب شهدوست ازمطالبتون سپاسگزارم راهنمايي ميخواستم دستگاهي خريدم كه اين اطلاعات روش ثبت شده dvr.nvr.hvrبا مارك ديكسون هشت كاناله كه چهاردوربين ١٢٠٠تي وي لاين بولت ودودوربين دام٧٠٠تي وي لاين ودودوربين ٧٠٠تي وي لاين بولت روش نصبه نتونستم تصويرخوبي ازش بگيرم توضيحامتناسب بانكات ايمني هم سيم كشي شده مشكل كجاست؟سپاسگزارم

    ثبت شده در 1394/11/13
  • سعید:

    احسنت و دمت گرم از حسن نیتت خیلی تشکر می کنم

    ثبت شده در 1395/12/09
 
نظر خود را ثبت کنید