مزیت نقشه حرارتی یا Heat Map در دوربین مداربسته

نقشه حرارتی یا heat map تکنولوژی جدید دوربین مداربسته هایک ویژن است. با کمک نقشه حرارتی می توانید نقاط پربازدید و کم بازدید فروشگاهتان را بررسی کنید. دراین مقاله می خوانید چرا نقشه حرارتی برای فروشگاه شما مفید است.

heatmapcctv,,

تکنولوژی نقشه حرارتی یاHeat Map اطلاعات ارزشمندی از نقاط پر رفت و آمد در اختیار کاربر قرار می دهد. این قابلیت مختص دوربین های تحت شبکه (IP) می باشد. با ما همراه باشید تا با طریقه عملکرد Heatmapو مزیت نقشه حرارتی آشنا شوید.



کاربرد Heat Map


کارکرد دوربین هایی با قابلیت نقشه حرارتی به این صورت هست که الگوی حرکت افراد را در یک بازه زمانی ضبط می کند. به این ترتیب، دوربین هایی با قابلیت نقشه حرارتی، نقاط پر رفت و آمد و کم رفت و آمد را به صورت چگالی گرمایی با کمک رنگ های مختلف نشان می دهد. از این طریق کاربر متوجه می شود مکان هایی که به رنگ قرمز هستند اشخاص بیشتری در آنجا تردد کرده اند.


از قابلیت Heat Map می توان برای استفاده در مکان‌هایی مثل فروشگاه ها، سوپر مارکت ها، مغازه ها و… بهره برد.


با کمک این قابلیت صاحبان کسب و کار متوجه خواهند شد که کدام قسمت یا کدام محصولات طرفداران بیشتری دارد. به این ترتیب فروشنده میفهمد، مشتری ها بیشتر به چه چیزی علاقه دارند و از آن بازدید کرده اند. از سوی دیگر مدیریت متوجه می شود محصولات مورد نظر خود را در کدام قسمت قرار دهد تا بیشتر دیده شود.


به این ترتیب نقشه گرمایی می تواند کمک بزرگی در فروش بیشتر محصولات از نظر نحوه چیدمان کالاها بکند. به طوری که محصولات و خدمات راحت تر و بیشتر در معرض دید عموم قرار بگیرد.



مزیت-نقشه-حرارتی-یا-Heatmap,,مزیت و کاربرد دوربین نقشه حرارتی
مزیت و کاربرد دوربین نقشه حرارتی

طریقه عملکرد Heatmap


تکنولوژی به کار رفته در دوربین های حرارتی، مسیر حرکتی و رفتاری مشتریان را در طول زمان ثبت می کنند. اطلاعات به دست آمده از این الگوی رفتاری به صورت نمودار زمانی و آمار مکانی در طیف رنگی مختلف قرمز، آبی، سبز، زرد و ... نمایش داده می شود.


هر کدام از این رنگ ها با توجه به پارامترهایی که قبلا در نرم افزار تعریف شده است، معنا می شوند. به عنوان مثال رنگ قرمز نشان می دهد که تراکم جمعیت و بازدید در آن نقطه از همه بیشتر است. رنگ آبی نشان می دهد در آن نقاط کمترین بازدیدها صورت گرفته.


علاوه بر نمایش آماری به صورت نقشه، نمودارهای روزانه، هفتگی و ماهانه نیز ارائه می شود. نمودار روزانه تراکم جمعیت در هر ساعت را نشان می دهد. اما نمودار هفتگی و ماهانه تراکم جمعیت در هر روز را نشان می دهد. به این ترتیب اعداد به دست آمده در هر ساعت و هر روز می تواند در بهبود خدمات کمک کند.

بنابراین مشخص می شود نیرو ها در چه ساعاتی در چه روزهایی در هفته و در چه مکان هایی بهتر است بیشتر حضور یابند. همچنین می توان تعیین کرد، محصولات مورد نظر در کدام قسمت های بخش تجاری چیده شوند.



مزیت نقشه حرارتی


  • بهره گیری از heat map برای نحوه چیدمان کالا ها و تعیین محل های پرتردد و کم تردد در فروشگاه ها
  • زمانبندی و برنامه ریزی برای فروش کالا ها و تبلیغات و نمایش محصولات در مکان های پر فروش
  • تغییر دکوراسیون فروشگاه برای بازدید بیشتر افراد در بخش های پر رفت و آمد


نکته در مورد دوربین های Heat Map


یک موضوعی در مورد دوربین های مداربسته حرارتی که دانستن آن مهمه، این است که نقشه حرارتی مربوط به تراکم رفت آمد افراد می باشد. این دوربین ها هیچ ربطی به تغییرات دمایی هوا و دوربین های termal ندارد.




مقالات مرتبط

Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید