فناوری ROI در دوربین مدار بسته چیست؟

عملکرد ROI در دوربین های مداربسته ، به نحوی است که تنها بر ارائه تصاویر ویدئویی با کیفیت بالا از نواحی مورد نظر متمرکز است. برای مناطق و فریم هایی که تغییر...

فناوری-ROI-در-دوربین-مدار-بسته-چیست-؟,,
دوربین های تحت شبکه به محصولات اصلی صنعت نظارت جهانی تبدیل شده اند. با هدف ارائه سیستم های انعطاف پذیر و مقرون به صرفه که تصاویری با کیفیت FullHd ارائه می دهند، برخی از تولید کنندگان دوربین مداربسته از فن آوری های IVE استفاده می کنند، یکی از زیر مجموعه های این فناوری، تکنولوژی ROI است.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با عملکرد تکنولوژی ROI در دوربین مداربسته آشنا سازیم. ابتدا به شرح مختصری از فناوری IVE می پردازیم از تکنولوژی IVE به منظور رمزگذاری هوشمند ویدئویی استفاده می شود، فن آوری IVE می تواند با توجه به نیاز کاربر، پردازش های هوشمندانه را بر روی تصاویر انجام دهد.

با استفاده از این فناوری می توان به عملکرد مطلوبی از سیستم نظارت تصویری دست یافت که در آن در کنار ارائه تصاویر با کیفیت بالا، مدیریت مناسبی نیز بر روی مصرف پهنای باند و فضای ذخیره سازی انجام می شود.

بالطبع با پیشرفت تکنولوژی در این دوربین ها و ظهور دوربین های 5 مگاپیسلی و بالاتر منجر به این می شود که تصاویر دارای کیفیت بالاتر و جزئیات بیشتری گردند که حتی با وجود روش های کدینگ پیشرفته نیز منجر به بوجود آمدن نیاز مبرمی به پهنای باند و فضای ذخیره سازی بیشتری می گردد.


همانطور که می دانیم برخی از تصاویر گرفته شده توسط دوربین مداربسته دارای فریم های تکراری و بدون فایده ای هستند که باعث اشغال بیجای فضای ذخیره سازی و مصرف پهنای باند می گردند.
عملکرد ROI در دوربین مداربسته، به نحوی است که تنها بر ارائه تصاویر ویدئویی با کیفیت بالا از نواحی مورد نظر متمرکز است. برای مناطق و فریم هایی که تغییری در آنها صورت نگرفته نیز، تصاویر بدون تغییر، انتقال داده می شوند و یا حذف می گردند.

تکنولوژی ROI در دوربین مداربسته

فناوری رمزگذاری Region of Interest یا به اختصار ROI برای حل این مسئله و ارائه بالاترین کیفیت تصویر در مناطق موردنظر و در عین حال کاهش کیفیت نقاط تکراری و غیرضروری در تصاویر ابداع گردیده است.


تکنولوژی ROI تضمین می کند که اطلاعات مهم از بین نرفته، و می تواند به طور موثری عمل فشرده سازی داده ها را انجام دهد، و مشکلات ناشی از میزان فشرده سازی و کیفیت تصویر را حل کند.

انواع تکنولوژی ROI

در حال حاضر دو نوع مختلف از تکنولوژی ROI وجود دارد: یکی FIXED REGION(منطقه ثابت) و دیگری DYNAMIC TRACKING (ردیابی پویا) است که در ادامه به شرح انها می پردازیم


FIXED REGION(منطقه ثابت)

در صفحه تنظیمات ROI در دوربین مداربسته، می توانید عملکرد ROI را برای مناطق ثابت فعال نمائید، در این قابلیت شما می توانید تا 4 منطقه مختلف در تصویر را انتخاب کنید، سطح رمزگذاری ROI از 1-6، قابل تنظیم است.

DYNAMIC TRACKING (ردیابی پویا)

ابتدا، در تنظیمات مربوط به عملکرد تشخیص چهره، این عملکرد را به همراه قابلیت dynamic analysis فعال نمائید، سپس به صفحه تنظیمات ROI رفته و عملکرد ROI را فعال کنید. سطح رمزگذاری ROI از 1-6، قابل تنظیم است.
1. تکنولوژی ROI از فناوری Triple Stream پشتیبانی می کند تا کاربران بتوانند همزمان به 4 جریان ویدئویی از نقاط مختلف مکان مورد نظر دسترسی داشته باشند.

2. DYNAMIC TRACKING (ردیابی پویا) در حال حاضر، تنها از قابلیت تشخیص چهره و کد گذاری ROI پشتیبانی می کند.


شرکت Hikvision تکنولوژی های تجزیه و تحلیل هوشمند(VCA)، تشخیص چهره و کد گذاری ROI را به منظور ارائه محصولات ویدئویی با کیفیت بالا ادغام نموده است. این شرکت به عنوان یکی از اولین تولیدکنندگان دوربین مداربسته که از استاندارد فشرده سازی H.264 / AVC استفاده می نماید، بهترین عملکرد کدگذاری ROI را در مقایسه با همان محصولات از سایر برنده ای تولید کننده ارائه می کند.

ادامه مطلب:


691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید