قوی ترین دوربین مداربسته

قوی ترین دوربین مدار بسته در جهان چه دوربینی است. در این مقاله از جوانب مختلف قوی ترین دوربین های دنیا را معرفی می کنیم. همچنین در انتها گران قیمت ترین دوربین مداربسته را با جثه کوچک چند صد میلیون تومانی معرفی می کنیم.

powerfulcctv,,

با توجه به انتظاراتی از دوربین مداربسته دارید می توانید قوی ترین دوربین مداربسته برای رسیدن به اهداف نظارتی و امنیتی خود انتخاب کنید. در کاربری های مختلف قوی ترین دوربین مدار بسته به گونه متفاوتی تعریف می شود. قوی بودن دوربین از نظر مقاومت بدنه، از نظر کیفیت و رزولوشن تصویر، از جهت هوشمندی و خطاهای کمتر و... نتایج متفاوتی خواهند داشت. بنابراین در ابتدا نوع کاربیر خود را مشخص کنید و سپس به دنبال قوی ترین سیستم نظارتی در آن زمینه باشید.

در این مقاله می خوانیم:

1. قوی ترین دوربین مداربسته از نظر مقاومت بدنه

2. قوی ترین دوربین مداربسته از نظر پوشش محیط

3. قوی ترین دوربین مدار بسته از جهت وضوح تصویر

4. قوی ترین مارک دوربین مداربسته

5. گران ترین دوربین مداربسته در جهان

1. قوی ترین دوربین مداربسته از نظر مقاومت بدنه

دوربین های مداربسته با بدنه فلزی از مقاوم ترین دوربین ها محسوب می شوند. مقاومت برای آنها نیز درجه بندی شده است. برخی از آنها تنها در برابر ضربات ضعیف مقاوم هستند برخی در مقابل گلوله و برخی در برابر خوردگی و گازهای شیمیایی. در میان آنها مدل هایی وجود دارند که باید در شرایط خاص نصب شوند و به علت شرایط نامساعد بتوانند به خوبی تصویر ارسال کنند. به عنوان مثال در برابر انفجارهای احتمالی و اثرات گازها و غبار و مواد موجود در آن مکان ها آسیبی نبینند.


برخی از اهداف نظارتی در محیط های پرخطر و خاص مانند:

• نظارت بر منطقه (خطوط لوله، ایستگاه های اندازه گیری، مزارع مخازن، مناطق تولید، نشتی و موارد دیگر)

• نظارت بر فرآیند (جریان مواد، خواص و شرایط محصول، وضعیت دستگاه)

• نظارت بر شیشه دید (مانند راکتورها، سانتریفیوژها، مخازن)

• نظارت بر پلتفرم (بالگرد، مرد روی دریا، کف دکل، سیم)

قوی ترین دوربین PTZ

یکی از نمونه دوربین هایی که در این قسمت معرفی می کنیم دوربین PTZ برند STAHL مدل EC-941 / EC-951 است. محصولاتی آلمانی که اغلب در زمینه تولید تجهیزات ضد انفجار فعالیت می کند. از ویژگی های این دوربین می توان به dynamic masking اشاره کرد. با چنین عملکردی دوربین مناطق تعریف شده را از نظارت دقیق حذف می کند. به عبارت دیگر داده های تصویری و ویدئویی کارکنان، مطابق با مقررات حفاظت از داده ها توسط محو می شود. از قابلیت های دیگر این دوربین می توان به تشخیص و ردیابی اشیاء و افراد متحرک اشاره کرد. تشخیص برمبنای پارامترهای از پیش تعریف شده صورت می گیرد. پارامترها براساس اندازه، تشخیص ورود یا خروج، عبور از خط و... تعیین می شوند. به این ترتیب تردد افراد غیر مجاز و یا ورود اشیاء ناشناخته به سرعت شناسایی می شود.

|alt=Powerful-PTZ.jpg,|Powerful-PTZ.jpg

دید در شب این دوربین با ال ای دی های مادون قرمز اضافی نظارت در محیط های تاریک و بسیار کم نور را تا برد 200 متر ممکن کرده است. دوربین PTZ مذکور دارای سرعت چرخش و زوم قابل توجهی است. همچنین فوکوس به طور خودکار انجام می شود و تصاویر با وضوح Full HD ارائه می شود. از دیگر ویژگی های این مدل از دوربین مداربسته می توان به مقاومت 100 درصدی آن در برابر خوردگی است. مقاوم در برابر حرارت است و در محیط با محدوده دمای -40 تا +65 درجه سانتیگراد می تواند به خوبی کار کند.


2. قوی ترین دوربین مداربسته از نظر پوشش محیط

Viseum IMC یک دوربین متحرک و هوشمند که از بهترین دوربین های مداربسته در جهان است. برای اهداف امنیتی به طور خودکار و نظارت بر محیط های پیچیده و چالش برانگیز ایده آل است. بهترین پوشش محیط توسط این دوربین مداربسته به ویژه در محیط های وسیع با تعداد دوربین کمتر امکان پذیر است. یک دوربین 360 درجه Viseum IMC قادر است تا 4 استادیوم المپیک را تحت پوشش قرار دهد.

از ویژگی های این دوربین می توان به شناسایی خودکار حوادث در همه جهات تا 360 درجه اشاره نمود. عملکرد این دوربین 360 درجه را می توان با 6 دوربین از بهترین دوربین های PTZ با اپراتور دائمی و یا با 10 دوربین از بهترین دوربین ها پانوراما و یا 200 دوربین ثابت برابر دانست. در واقع به کارگیری چنین دوربینی تا حد بسیار زیادی از هزینه ها را به طور موثر کاهش می دهد. این دوربین مشکلات خدمات نظارتی مانند نیاز به حضور اپراتور به صورت دائمی و نگهبان را نیز حل کرده است.


|alt=panoramic-security-camera-360-hd.jpg,|panoramic-security-camera-360-hd.jpg

براساس ادعای سازنده این دوربین تنها دوربین امنیتی 360 درجه است که کاملا اتوماتیک بوده و هم در برد کوتاه و هم دور برد چندین حادثه را در همه جهات تشخیص می دهد. واقعاً شگفت انگیزه! دوربین سوژه متحرک را تحت نظارت دارد تا روی آن زوم کند و اقدامات لازم انجام شود. بکار بردن چنین دوربینی موجب می شود به راحتی حادثه قابل بازسازی شود، وقایع بعد آن، شاهدین ماجرا، افراد مظنون شناسایی شوند.


3. قوی ترین دوربین مدار بسته از جهت وضوح تصویر

وضوح تصویر در دوربین مداربسته به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل سنسور تصویر است که رزولوشن عکس و ویدئو را تعیین می کند. دوربین های مداربسته با رزولوشن های مختلف از 1مگاپیکسل تا 12 مگاپیکسل به بازار عرضه می شوند. البته بیشترین انتخاب در سالهای اخیر از نوع 2 مگاپیکسلی بوده است. کیفیت قوی ترین دوربین در حال حاضر 20 مگاپیکسل است.


دوربین سونی با بالاترین وضوح

کمپانی سونی دوربین دام مدل SNC-VM772R را به عنوان دوربین Outdoor با کیفیت تصویر 20 مگاپیکسل معرفی کرده است. دوربین سونی در این مدل با بدنه دام اما مناسب برای محیط های خارجی طراحی شده است. لنز این دوربین وریفوکال با فاصله کانونی 8.8-25.7mm است و قابلیت زوم اپتیکال را برای کاربران فراهم می آورد. دارای استاندارد IP66 و IK10 بوده و همچنین از فناوری PoE پشتیبانی می کند.
|alt=20mp-cctv sony.jpg,|20mp-cctv sony.jpg

اکسیس قوی ترین دوربین را معرفی می کند

شرکت اکسیس تولید کننده بزرگ دوربین های مداربسته تحت شبکه دوربین Q1659 را برای اهداف نظارتی با وضوح 20 مگاپیکسل معرفی کرد. ساخته شده برای ارائه تصاویر فوق العاده از فواصل دور است. برای نظارت بر مناطق بزرگ با جزئیات شگفت انگیز انتخاب عالی است. دوربین اکسیس شگفت انگیز دارای فناوری Lightfinder اکسیس است. در نتیجه برای تصاویر رنگی با کیفیت بالا حتی در تاریکی دوربین مدار بسته اکسیس شما را غافلگیر می کند.


|alt=20mp-cctv axis.jpg,|20mp-cctv axis.jpg

قوی ترین دوربین مداربسته Arecont Vision از نظر وضوح

سومین دوربین مداربسته که از جهت وضوح تصویر قدرتمند است از برند Arecont Vision مدل AV20175DN/28 است. شرکت Arecont Vision به صورت تخصصی در زمینه سیستم های نظارت تصویری و فناوری های دیداری فعالیت دارد. یک دوربین با چند سنسور منحصر به فرد که هر کدام به طور مستقل قابل کنترل هستند. مسیر 360 درجه همراه با 4 سنسور به این معنی است که شما در تعیین پوشش صحنه توسط دوربین با میدان دید 270 درجه انعطاف پذیری فوق العاده ای خواهید داشت. وضوح تصویر بالای 20 مگاپیکسل این امکان را فراهم می کند که با زوم روی سوژه ها تصاویر Full HD 1080p داشته باشید. این موضوع را در نظر داشته باشید که با زوم کردن، تصاویر نواحی دیگر قابل رویت و ثبت نخواهد بود.


|alt=20mp-cctv-Arecont-Vision.jpg,|20mp-cctv-Arecont-Vision.jpg

4. قوی ترین مارک دوربین مداربسته

مارک های مختلفی در جهان وجود دارند که متعلق به شرکت های تولید کننده دوربین مداربسته هستند. برخی از آنها به علت تولید انبوه محصولات، تنوع و کیفیت قطعات و دوام بالا توانسته اند نظر مشتریان را به خود جلب کنند. اما خریداران چندانی نداشته باشند. در واقع این محصولات به علت گرانی نتوانسته اند در سبد خرید همه مشتریان قرار بگیرند. از جمله این برندها می توان به SONY، Dallmeier، Honeywell و... اشاره کرد. در مقابل برندهایی هستند که از این شرایط به هوشمندی استفاده کرده و محصولات خود را با قیمت مناسب تری عرضه کرده اند. در نهایت توانسته اند در میدان رقابت از رقبای خود پیشی بگیرند. البته برای باقی ماندن در جایگاه برتر لازم است راهکارهای موثر و بهینه ارائه کنند و از فناوری ها و تکنولوژی های روز استفاده کنند.

در این میان برندهایی همچون Hikvision، Dahua، Tiandy، Uniview و حتی Axis در این مسیر گام برداشته و توانسته اند مشتریان خوبی را در بازار رقابتی سیستم های مداربسته از آن خود کنند. این برندها ممکن است در هر دو نوع تکنولوژی آنالوگ HD و تحت شبکه فعالیت داشته باشند. به این ترتیب سهم بیشتری از مشتریان را به خود اختصاص می دهند. با بررسی میزان فروش برندها در سراسر جهان طی چند سال، به راحتی می توان پی برد که تا چه آنها موفق بوده اند. هایک ویژن یکی از برندهای موفق است که در سه سال اخیر رتبه اول فروش در دنیا را به خود اختصاص داده است. بعد از آن اکسیس و داهوا هستند که هر بار یکی از آنها در رتبه دوم و سوم قرار گرفته اند.


5. گران ترین دوربین مداربسته در جهان

لقب گران ترین دوربین مداربسته جهان را کانن به خود اختصاص داده است. این شرکت با وجود فعالیت های فوق حرفه ای خود در تولیدات دوربین های عکاسی و دیجیتال، دوربین چند منظوره ای را برای اهداف نظارتی طراحی کرده است. نام این دوربین ME20F-SHN با قابلیت های فوق العاده است. قیمت این دوربین حدود 20 هزار دلار معادل تقریبی 600 میلیون تومان است که رقم قابل توجهیست.

|alt=expensive-cctv.jpg,|expensive-cctv.jpg

از ویژگی های این دوربین گران قیمت می توان تصویربرداری تمام رنگی در 0.0005 لوکس با بیش از 4 میلیون ISO را مطرح کرد. قابلیت اتصال به شبکه و تنظیمات از راه دور، خروجی های متعدد SDI، HDMI و اترنت برای سیستم ضبط، تجزیه و تحلیل تصاویر، اعلام هشدار و عملکردهای خودکار و... از قابلیت های گران ترین دوربین مدار بسته در جهان است.


کلام آخر

در پایان خاطر نشان می کنم قوی ترین دوربین مدار بسته براساس نیاز و کاربری می تواند گزینه های مختلفی را در برگیرد. اما به طور کلی در زمان خرید دوربین مداربسته سعی کنید از برندهای شناخته شده و معتبر کالای خود را انتخاب کنید. همچنین اهداف نظارتی خود را به دقت مشخص کنید تا هزینه اضافی بابت ویژگی ها و قابلیت هایی که کاربردی برای شما ندارند، نپردازید.





Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید