راه تشخیص دوربین مداربسته اصلی از تقلبی

یکی از دغدغه های خریداران دوربین مداربسته اطمینان از اصلی بودن آن است. اما چگونه می توان و راه تشخیص دوربین مداربسته اصلی از تقلبی و متفرقه چیست؟ در این مقاله روش های مختلف برای شناسایی دوربین مدار بسته اصلی از متفرقه را برای شما شرح داده ایم.

real_or_fake_cctv,,

در زمان خرید دوربین مداربسته به برخی از موارد از جمله اصلی بودن کالا باید توجه کرد. چطور می توان این کار را انجام داد و راه تشخیص دوربین مداربسته اصلی از تقلبی چیست؟ برخی از مشتریان به دنبال خرید دوربین ارزان قیمت هستند. در نتیجه کمتر به اصلی بودن دوربین مداربسته توجه می کنند. در نگاه اول قیمت دوربین های مداربسته برند کمی بالا به نظر می آید. البته اگر کمی با دقت علت آن را بررسی کنید این هزینه چندان گران نیست. در این مقاله سعی می کنیم روش تشخیص دوربین مداربسته اصلی با تقلبی را شرح دهیم.


چگونه دوربین مدار بسته اصلی را تشخیص دهیم


اولین اقدام در شناسایی دوربین های مداربسته اصلی شناخت برندهاست. اگر به شما پیشنهاد می شود که دوربین برند خریداری کنید، منظور از این عبارت خرید یک کالای لاکچری مانند لباس برند نیست. بلکه خرید دوربین مداربسته برند به معنای خرید دوربین اصلی است. کالایی که قطعات مرغوبی در ساخت آن به کار رفته و از عملکرد مطلوب و پایداری برخوردار است. بعد از شناخت برندهای اصلی باید آنهایی که در بازار ایران وجود دارد را شناسایی کنید. به راحتی می توانید لیستی از این برندها را تهیه و به انتخاب مدل بپردازید. برترین برندهای موجود در بازار ایران شامل هایک ویژن، اکسیس، سونی، بوش، داهوا، تیاندی، یونی ویو، پاناسونیک، سامسونگ است. برندهای گران قیمت نیز ممکن است وجود داشته باشند اما برندهایی که بیشترین مشتریان را دارند برای شما نام بردیم.

تفاوت دوربین مداربسته اصلی با متفرقه


در تشخیص دوربین مداربسته اصلی از تقلبی شناخت تفاوت ها بسیار کمک کننده است.


تفاوت قیمت دوربین مداربسته اصلی با متفرقه


اولین تفاوت در دوربین مداربسته اصلی و متفرقه قیمت آن است. در واقع اولین علتی که مشتریان به سمت خرید دوربین های مداربسته متفرقه و غیر اصل می روند قیمت آنهاست. غافل از اینکه در مرحله اول هزینه خرید کمتری پرداخت می کنند اما در طول مدت استفاده هزینه های بیهوده و چند باره را متحمل می شوند. دوربین های متفرقه گاهی توسط شرکت های سازنده دوربین مداربسته معتبر و بزرگ تولید می شوند، اما به سفارش دیگران در نتیجه برند اصلی سازنده روی آن درج نمی شود و با نام دیگری در بازار عرضه می شود. این دسته از محصولات کیفیت مطلوبی خواهند داشت اما موضوع مهم آن است که شناسایی آنها از محصولات متفرقه دیگر کار چندان راحتی نیست. هیچ تضمینی وجود ندارد که انتخاب شما یکی از آنها باشد. بنابراین پیشنهاد ما به عنوان مجموعه ای که سالها در این زمینه فعالیت دارد این است که از برندهای اصلی انتخاب و خرید کنید.

پایین بودن قیمت دوربین مداربسته نباید تنها دلیل انتخاب شما باشد. همان طور که بالا بودن قیمت دوربین مداربسته دلیل درستی برای انتخاب نیست. دوربین مداربسته ای که دارای ویژگی و قابلیت های جذابی است و به قیمت بسیار پایینی فروخته می شود کمی بو دار است. بنابراین با مواجه به چنین مواردی بیشتر تحقیق کنید. گاهی اوقات مشتریان چنین کالایی را خریداری می کنند و بعد از مدتی متوجه می شوند که سیستم مداربسته هیچ تصویری را ذخیره نمی کرده است. طبیعی است در زمانی به فیلم دوربین مداربسته مراجعه می کنید که واقعه ای را بازبینی کنید. تصور کنید هیچ تصویر و فیلمی ندارید، اتفاق بسیار ناخوشایندی است.


پارت نامبر محصول در تشخیص اصل یا فیک بودن آن


دوربین های مداربسته دارای کد و شناسه ای هستند که با آن در تمام دنیا معرفی می شوند. این کد به صورت پارت نامبر از سمت شرکت سازنده به محصول اختصاص یافته و برخی ویژگی های آن را بیان می کند. اگر دوربین شما اصلی باشد پارت نامبر را در سایت کمپانی سازنده وارد کنید و با دوربینی که انتخاب کرده اید مقایسه کنید. زمانی که پارت نامبر را در بخش جستجوی گوگل وارد می کنید باید تصویر کالا با مشخصات آن مشاهده شود. هر برندی برای پارت نامبر محصولات خود قوانینی دارد که برای همه محصولات خود آن را رعایت می کند. اطلاعات اولیه ای می توان از پارت نامبرهای دوربین و دستگاه مانند رزولوشن دوربین، نوع بدنه (دام، بولت و...)، تکنولوژی، تعداد کانال دستگاه و... را دریابید.

به عنوان مثال پارت نامبر DS-2CE16F1T-IT: این پارت نامبر متعلق است به دوربین هایک ویژن، با تکنولوژی آنالوگ HD، بدنه بولت، با رزولوشن 3مگاپیکسل. اگر دوربینی با این پارت نامبر خریداری می کنید باید مشخصات مطرح شده در بالا را داشته باشد.

پارت نامبرهای تقلبی هیچ اطلاعات درستی را ارائه نمی دهند. ضمن اینکه در جستجوی گوگل شما به نتیجه مشخصی از محصول نخواهید رسید. زیرا شرکت سازنده معتبری ندارند و کالای ثبت شده ای نیستند که به اطلاعات آنها دسترسی داشته باشید. البته برخی از سایت ها ممکن است این محصولات متفرقه را عرضه کنند اما هیچ ضمانتی از اصل بودن و عملکرد آنها نمی دهند.


بررسی ویژگی ها و مشخصات


مشخصات و ویژگی های دوربین انتخابی را با دیتاشیت اصلی دوربین چک کنید. شکل ظاهری دوربین و قابلیت های دوربین های مداربسته اصلی در سایت سازنده به طور کامل آمده است. معمولاً دوربین های مداربسته تقلبی ویژگی های متفاوتی از نمونه اصلی دارند به عنوان مثال دوربین اصلی دارای لنز 2.8میلیمتر است و دوربین مشابه که تقلبی است لنز 3.8میلیمتری دارد. نمونه تصویر را چک کنید. در زمان خرید دوربین اگر آن را تست کنید باید وضوح تصویر دقیقاً همانی باشد که در دیتا شیت محصول اصلی آمده است. به عنوان مثال اگر 4K است تصاویر کاملاً واضح و با رزولوشن 8مگاپیکسلی ارائه دهد و نه کمتر. غالباً دوربین های غیر اصل و تقلبی ویژگی های فریبنده ای دارند. به این ترتیب خریدار را برای رسیدن به قابلیت های بیشتر با مبلغ کمتر مشتاق تر می کنند.


|alt=fake-security-cameras3.jpg,|fake-security-cameras3.jpg

ماکت دوربین مداربسته


دوربین های مداربسته ای به صورت ماکت در بازار وجود دارند که بسیار شبیه دوربین های اصلی طراحی شده اند. استفاده از ماکت دوربین مداربسته در بسیاری از اماکن تنها جنبه هشداری دارد و هیچ کارایی نخواهد داشت. در واقع این دوربین ها تصویری ثبت نمی کنند در نتیجه وقوع هیچ رخدادی را ضبط نکرده و هشداری بابت آن نخواهند داد. بنابراین اگر افراد سارق و مجرم به ماکت بودن دوربین مداربسته پی ببرند، مانعی برای ادامه فعالیت خود نمی بینند. اگر برای افزایش امنیت مکان مورد نظر خود نیاز به وجود دوربین مداربسته دارید پیشنهاد ما خرید دوربین واقعی است. با توجه به قیمت سیستم های مداربسته شما می توانید از نوع ارزان قیمت آنها انتخاب کنید. نوع ارزان قیمت به مفهوم متفرقه بودن و یا فیک بودن کالا نیست.

با توجه به کاربری که مدنظر دارید به عنوان مثال پوشش 90 درجه ای از یک اتاق با وضوح مطلوب از وقایعی که رخ می دهد. یک دوربین با لنز ثابت 2.8 و وضوح 2مگاپیکسل پاسخگوست. حال اگر به وضوح بیشتر و مشاهده جزئیات، امکان زوم و... دارید دوربین دیگری با امکانات بیشتر را انتخاب کنید. یادآوری می کنم از برندهای اصلی انتخاب کنید تا در مدت زمان استفاده از دوربین، کارایی خوبی داشته باشد و نیاز به تعمیر و تعویض گاه به گاه در فواصل کوتاه نداشته باشد.


تشخیص دوربین مداربسته اصلی از ماکت دوربین


برای تشخیص دوربین مداربسته اصلی از ماکت آن چندین راه پیشنهاد می شود:

اول: بررسی سیم ها و کابل های دوربین (کمتر پیش می آید از دوربین بیسیم استفاده شود. کابل ها را با چشم دنبال کنید که به کجا می روند)

دوم: عملکرد LED های مادون قرمز (تمام دوربین مداربسته به قابلیت دید در شب مجهز هستند. غیرفعال بودن چراغ قرمز کوچک یعنی تصویری در شب نمی گیرد) می تواند دلیلی برای ماکت و ساختگی بودن دوربین مداربسته باشد.

سوم: نحوه نصب و قرارگیری دوربین (دوربین های اصلی با وجود قوانین کم در نصب عموماً به گونه ای نصب می شوند که در جایگاه خود محکم باشند. از باکس های محافظ برای دوربین های فضای باز استفاده می شود. لوله فلکسی و لوله های محافظ برای کابل ها به کار می رود.)

چهارم: ساختار و ظاهر ارزان (بدیهی است که دوربین های ماکت از مواد ارزان قیمت ساخته می شوند تا هزینه را کاهش دهند. از این رو، بسیاری از دوربین های ماکت ساختاری ارزان قیمت و شبیه اسباب بازی های کودکان دارند.)

Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید