دوربین مداربسته مناسب برای باغ

باغ از مکان هایی است که به مراقبت و نظارت شبانه روزی نیاز دارد. دوربین مداربسته می توان به عنوان یکی از بهتری ابزار برای این کار باشد. زیرا این ابزار خلاء و جای خالی نگهبان و سرایدار را تا حدود زیادی پر می کند. اگر چه جاگزین تمام کمال آنها نیست. در این مقاله می خواهیم به ویژگی های دوربین مداربسته مناسب برای باغ بپردازیم.

cctv_for_garden,,

دوربین های مداربسته بنابر مورد استفاده در فضاهای مختلفی نصب می شوند. بعضی از آن ها در فضای سرپوشیده و برخی نیز در فضای باز مثل باغ، حیاط و... قرار می گیرند. هرکدام از این موارد استفاده شرایط خاص خود را دارا است که باید رعایت شود. به عنوان مثال دوربین مداربسته مناسب برای باغ نیاز به قابلیت هایی مانند دید در شب دارد. به این دلیل که دوربین مداربسته در تاریکی بتواند تصاویر را با وضوح بالا ثبت و امنیت باغ را تامین کند. ویژگی های دیگری نیز برای ثبت تصاویر در فضای بیرونی لازم است که در ادامه این مطلب به بررسی آن می پردازیم. اگر این سوال برای شما هم پیش آمده است که دوربین مداربسته مناسب برای باغ کدام است، در ادامه همراه ما باشید:


شرایط آب و هوایی دوربین مداربسته مناسب برای باغ


دوربین مداربسته ای که در فضای باغ تعبیه می شود در معرض گرد و غبار، بارندگی و رطوبت... قرار دارد. به همین دلیل باید در نظر داشته باشید که سیستم مداربسته از مقاومت کافی در برابر آلودگی و رطوبت برخوردار باشد. در غیراینصورت هزینه خرید مجدد و یا تعمیرات دوربین مداربسته به شما تحمیل خواهد شد. یکی از راه های اطلاع از میزان مقاومت دوربین مداربسته در برابر این عوامل، توجه به استاندارد IP است. در کنار حروف آی پی دو عدد نوشته شده که اولی )از 0 تا 6) نشان دهنده میزان مقاومت دوربین در برابر گرد و غبار و دومی ( از 0 تا 9) مقاومت در برابر رطوبت است. هرچه این اعداد بالاتر باشند میزان مقاومت دوربین مداربسته نیز بالاتر است. بنابراین استاندارد IP را هنگام خرید دوربین مداربسته مناسب برای باغ در نظر داشته باشید.


کیفیت تصویر دوربین مناسب نصب در باغ


کیفیت و رزولوشن تصویر دوربین مداربسته یکی از اصلی ترین فاکتورها برای خرید دوربین مداربسته است. این ویژگی در دوربین مداربسته مناسب برای باغ و یا به طور کلی فضای باز اهمیت بیشتری پیدا می کند. دلیل این امر آن است که در فضای بیرونی نور محیط بنابر عواملی چون تاریکی، ابر و مه کم و زیاد می شود. به همین علت کیفیت تصاویر دوربین مداربسته نیز پایین می آید. پس یکی از نکات اساسی برای انتخاب دوربین مداربسته مناسب برای باغ، کیفیت و وضوح بالای تصاویر است.


دوربین مداربسته برای باغ با سنسور تشخیص حرکت


گاهی ممکن است برخی نقاط باغ نیاز به ثبت تصاویر در تمام ساعات شبانه روز نداشته باشند. ثبت تصاویر غیرضروری باعث پر شدن ظرفیت هارددیسک دوربین مداربسته نیز می شود. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید از دوربین مداربسته با قابلیت تشخیص حرکت و صدا استفاده کنید. این دوربین قادر است با کمک سنسور، حرکت و صدا را تشخیص داده و فعال شود. نکته جالب اینکه می توانید با تنظیم دوربین، پیام هشداری مبنی بر تشخیص حرکت و صدا در محیط دریافت کنید. به این ترتیب هرگونه عبور و مرور در باغ رصد شده و هیچ حرکتی از چشم دوربین مداربسته پنهان نخواهد ماند.


|alt=دوربین مداربسته مناسب باغ.jpg,|دوربین مداربسته مناسب باغ.jpg

مقاومت بدنه دوربین مداربسته مناسب برای باغ


نصب دوربین مداربسته در فضای آزاد احتمال سقوط و یا ضربه خوردن آن را بالا می برد. ممکن است با یک طوفان و یا پریدن یک گربه دوربین مداربسته از ارتفاع سقوط کند و یا ضربه خورده و جا به جا شود. بنابراین بدنه دوربین مداربسته ای که برای نصب در باغ و فضای آزاد انتخاب می کنید، باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد. استاندارد IK میزان مقاومت دوربین مداربسته در برابر ضربه را نشان می دهد.این استاندارد با اعداد (0 تا 10) در کنار حروف IK نمایش داده می شود. هرچه این عدد بیشتر باشد، میزان مقاومت بدنه دوربین مداربسته نیز بالاتر است. به شما توصیه می کنیم هنگام خرید دوربین مداربسته مناسب برای باغ به این نکته توجه کنید تا متحمل ضرر و زیان نشوید.


محل نصب دوربین مداربسته در باغ


مهم ترین مرحله برای نصب دوربین مداربسته انتخاب محل مناسب است. بهتر است ابتدا نقاطی را که مایل هستید بر آن ها نظارت داشته باشید مشخص کنید. قبل از هرچیز نقاط پرخطر و آسیب پذیر را شناسایی کنید. مثلا پنجره ها و درهای پشتی و بدون حفاظ را مدنظر قرار دهید. اگر دوربین مداربسته چرخشی برای باغ درنظر گرفته اید، حتما دقت کنید که در زاویه مناسب نصب شود و در صورت چرخش، مانعی برای ثبت تصاویر وجود نداشته باشد. ارتفاع نصب دوربین مداربسته ممناسب برای باغ نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. حتما زاویه دید و حداکثر فاصله بین دوربین های مداربسته را مدنظر قرار دهید تا به خوبی یکدیگر را پوشش دهند.

گاهی ممکن است برخی افراد بخواهند در فضای باغ دوربین مخفی نصب کنند. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که نصب دوربین مخفی برای باغ و به طور کلی هر فضای دیگری منع قانونی دارد. شما می توانید به جای نصب دوربین مخفی، دوربین مداربسته را در فضایی نصب کنید که در دیدرس افراد متفرقه نباشد. مثلا جایی قرار بگیرد که به وسیله برگ درختان پوشش نصبی پیدا می کند. به این ترتیب هم امنیت باغ و هم امنیت سیستم مداربسته را تامین می کنید. اما مراقب باشید جلوی دید دوربین مداربسته را نگیرد. نکته مهم دیگر قرار دادن «تابلوی هشدار نصب دوربین مداربسته» در آن محل است تا از لحاظ قانونی دچار مشکل نشوید.


تعداد و نوع دوربین مداربسته مناسب باغ


قدم بعدی بعد از انتخاب محل نصب دوربین مداربسته مناسب برای باغ، انتخاب نوع دوربین و مشخص کردن تعداد آن ها است. شما می توانید بر اساس بودجه ای که در نظر دارید امتخاب کنید که دوربین مداربسته بی سیم بخرید یا دوربین مداربسته با سیم. بهتر است قبل از خرید با متخصصان این حوزه مشورت کنید و از مزایا و معایب هر کدام باخیر شوید سپسس اقدام به خرید نمایید. اما در هر صورت توجه داشته باشید که دوربی انتخابی شما برد و میدان دید وسیعی داشته باشد و فضای بیشتری را پوشش دهد.


قابلیت دید در شب دوربین مداربسته باغ


ممکن است قسمت هایی از باغ از نور کم برخوردار باشد و یا حتی نیمه شب در تاریکی مطلق قرار بگیرد. در چنین شرایطی تصاویر ثبت شده ازکیفیت لازم برای نظارت و بررسی برخوردار نیستند. قابلیت دید در شب کمک می کند تا دوربین مداربسته در نور کم نیز بتوانید تصاویر واضحی را ارائه دهد. این مدل دوربین مداربسته به وسیله نور مادون قرمز محیط پیرامون خود را روشن کرده و تصاویر باکیفیتی را ثبت می کند. شما می توانید از دوربین مداربسته دید در شب رنگی نیز استفاده کنید.


|alt=دوربین مداربسته باغ.jpg,|دوربین مداربسته باغ.jpg

معرفی بهترین مدل های دوربین مداربسته مناسب برای باغ


در ادامه برای آن که خرید مناسبی داشته باشید برخی از مدل های مناسب از برندهای معتبر موجود در بازار را به شما معرفی می کنیم.

دوربین مداربسته هایلوک یکی از بهترین برندهای موجود در بازار بوده که از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه است. دوربین مداربسته هایلوک مدل THC-B340-VFدارای لنز 4 مگاپیکسل و برد در در شب 40 متر است که می تواند تصاویر باکیفیتی از شب ثبت کند. این دوربین دارای بدنه فلزی و استاندارد IP66 است و می تواند در برابر ضربه، رطوبت و آلودگی مقاومت بالایی داشته باشد.

نمونه دیگر دوربین مداربسته اسپیددام هایک ویژن مدل DS-2DE4225IW-DE T5است. این مدل دوربین مداربسته تحت شبکه IP دارای رزولوشن 2 مگاپیکسل و لنز وریفوکال موتورایز است. دید در شب دوربین اسپید دام هایک ویژن مادون قرمز IR با برد 100 متر است. این دوربین نیز دارای استاندارد IP66 و بنده فلزی بوده و از مقاومت کافی برای نصب در باغ برخوردار است.

دوربین دیگری که می توانید تهیه کنید دوربین بولت هایک ویژن مدل DS-2CD2T43G2-4I است. این دوربین دیواری تحت شبکه دارای دوربین 4 مگاپیکسل و فرمت ضبط H265+ است. قدرت دید در شب دوربین مداربسته بولت هایک ویژن 80 متر است. این دوربین مداربسته نیز دارای استاندارد IP67 و بدنه فلزی است.


امنیت باغ خود را با خرید دوربین مداربسته تامین کنید


دوربین مداربسته لزوما در منزل و یا محل کار نصب نمی شود. این دوربین می تواند امنیت فضاهایی مانند باغ را نیز تامین کند. برای خرید دوربین مداربسته مناسب برای باغ باید یک سری نکات را مدنظر داشته باشید. به عنوان مثال فضای باغ ممکن است هنگام شب تاریک و یا کم نور باشد. به همین علت داشتن قابلیت دید در شب از اهمیت بالایی برخوردار است. به دلیل احتمال بارش و یا قرار گرفتن در مجاورت گرد و غبار و آلودگی بهتر است از استانداردهای IP و IK برخوردار باشد. توجه داشته باشید که دوربین مداربسته را در فضایی به دور از دسترس افراد قرار دهید تا دچار آسیب و خرابکاری نشود.

تارتن دژ آریانا با ده سال سابقه درخشان در امر فروش سیستم های امنیتی و نظارتی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. اگر قصد خرید دوربین مداربسته دارید می توانید از طریق شماره 02188500020 با همکاران ما در ارتباط باشید.



Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید