انتخاب مودم مناسب جهت انتقال تصویر دوربین مداربسته

در نظارت تصویری مشاهده تصویر از راه دور یکی از پرکاربردترین قابلیت محسوب می شود. این قابلیت نیازبه اینترنت که یکی از ارزان ترین و در دسترس ترین بستر ارتباط از راه دور است، دارد. از طریق اینترنت به راحتی در هر جای دنیا به تصاویر دوربین های مداربسته خود دسترسی خواهید داشت. یکی از تجهیزات ضروری برای دسترسی به اینترنت مودم است. در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم مودم مناسب برای انتقال تصویر دوربین مداربسته کدام است و چه ویژگی هایی دارد؟

cctv_router,,

استفاده از اینترنت به تمام جنبه های زندگی ما راه پیدا کرده است. دوربین مداربسته نیز از این قاعده مستثنی نیست. تولیدکنندگان تجهیزات نظارتی در تلاش هستند تا با استفاده از پیشرفت تکنولوژی، تجهیزات خود را ارتقا بخشند. استفاده از اینترنت در دوربین مداربسته نیز از جمله این موارد است که بسیار با استقبال کاربران رو به رو شده است. با در اختیار داشتن چنین قابلیتی، کاربران می توانند تصاویر را انتقال دهند و از راه دور مشاهده و بررسی نمایند. البته برای استفاده از چنین قابلیتی داشتن مودم modem ضروری است. برای انجام این کار بهتر است مودم مناسب دوربین مداربسته را خریداری کنید. اما سوالی که مطرح می شود این است که، مودم مناسب برای انتقال تصویر دوربین مداربسته کدام است؟ ما در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم و انواع مودم اینترنت را نیز به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید:


علت استفاده از مودم چیست


همانطور که می دانید تمامی لوازم هوشمند و دیجیتالی که از قابلیت اتصال به اینترنت برخوردارند، برای برقراری این اتصال نیاز به مودم دارند. مودم اینترنت به صورت یک دستگاه واسطه عمل کرده و بین لوازم هوشمند و اینترنت قرار می گیرد و این دو را به هم وصل می کند. بنابراین دوربین مداربسته نیز برای اتصال به اینترنت، نیاز به این دستگاه واسطه دارد. البته امکان استفاده از دوربین مداربسته بدون اینترنت نیز وجود دارد و شما می توانید تصویر را در شبکه محلی مشاهده کنید. اما درمورد استفاده از دوربین های ip قضیه کمی متفاوت است. در صورت استفاده از چنین دوربین مداربسته ای، شما باید به مودم مناسب دوربین مداربسته دسترسی داشته باشید تا بتوانید از تمام قابلیت های پیشرفته آن از طریق اینترنت استفاده کنید.


|alt=مودم مناسب برای دوربین مدار بسته.jpg,|مودم مناسب برای دوربین مدار بسته.jpg

مثلا اگر تصمیم دارید دوربین مداربسته را از راه دور کنترل کنید و یا تصاویر آن را انتقال دهید و مواردی از این دست، باید مودم مناسب دوربین مداربسته تهیه کنید. با خرید مودم و برقرای اینترنت می توانید تصاویر را انتقال داده و روی کامپیوتر و یا لپ تاپ و گوشی خود مشاهده کنید. در غیر اینصورت فقط می توانید اطلاعات و تصاویر دوربین مداربسته را در شبکه محلی ذخیره کنید. برای ذخیره اطلاعات بر روی سرور و یا فضای ابری، نیاز به اینترنت و مودم دارید. البته دقت داشته باشید که حتما دیتا و فیلم های دوربین مداربسته را در شبکه محلی نیز نگهداری کنید تا از هک شدن در امان باشند.


ویژگی های مودم مناسب دوربین مداربسته


خرید مودم مناسب دوربین مداربسته یکی از دغدغه های کاربران سیستم های نظارتی است. کاربران عموما قصد دارند تا تصاویر را بر روی کامپیوتر و یا گوشی خود منتقل کرده و از راه دور مشاهده کنند. با توجه به کاربرد مودم و امکان تماشای تصاویر از راه دور،یکی از مودم هایی که می توانید خریداری کنید انواع قابل حمل و سبک است. نکته ای که حتما باید به آن دقت کنید این است که مودم مناسب دوربین مداربسته از کابل لن LAN پشتیبانی کند. در ضمن این مودم باید بتواند اطلاعات و تصاویر را با سرعت بالا منتقل کند. بنابراین باید قابلیت اتصال به بسته های پرسرعت اینترنت را داشته باشد. هنگام خرید حتما به دارا بودن کارت گارانتی و ضمانتنامه نیز توجه کنید.


راهنمای خرید مودم مناسب برای انتقال تصویر دوربین مداربسته


تمامی مودم هایی که امکان اتصال به اینترنت وای فای دارند برای دوربین مداربسته مناسب اند. اما بهتر است هنگام خرید به چند نکته مهم و اساسی توجه ویژه ای داشته باشید:


کیفیت و برند مودم:


بهتر است سعی کنید که مودمی را که از کیفیت بالایی برخوردار است و از برند معتبر باشد، خریداری کنید. زیرا کیفیت مودم بر کیفیت ارتباط بین سیستم مداربسته و امکان مانیتورینگ و رصد کردن آن ها تاثیر زیادی می گذارد.


برد مودم:


محدوده پوشش دهی یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید مودم مناسب دوربین مداربسته است. اگر دوربین مداربسته را در فضای باز و خارج از محیط منزل و یا محل کار نصب می کنید، نیاز به پوشش اینترنت در آن نقاط نیز دارید.


سرعت:


سرعت اینترنت مهم ترین عامل در انتقال تصاویر برای دوربین های تحت شبکه و بی سیم است. زیرا این مدل از دوربین مداربسته با کمک اینترنت داده ها را منتقل می کند. هنگام خرید علاوه بر سرعت مودم دقت کنی که میزان قطع و وصل شدن مودم پایین بوده و عمر مفید بالایی نیز داشته باشد.


شکل ظاهری:


ممکن است هنگام مسافرت قصد داشته باشید تصاویر دوربین مداربسته را مشاهده کنید. اگر می خواهید با تلفن همراه خود از طریق مودم اینترنت داشته باشید و از اینترنت تلفن همراه استفاده نکنید برای این منظور مودمی را خریداری کنید که قابل حمل باشد. اما این ارتباطی به مودمی که در فضای دوربین مداربسته باید باشد ندارد.


امنیت:


هک دوربین مداربسته نیز از جمله خطراتی است که می تواند سیستم مداربسته و اطلاعات شما را تهدید کند. بنابراین حتما مودمی را خریداری کنید که احتمال هک شدن آن پایین باشد. به شما توصیه می کنیم هنگام خرید یک مودم با قابلیت رمزگذاری انتخاب کنید.


فاصله مناسب دوربین مداربسته از مودم چقدر است؟


معمولا گفته می شود که برد دوربین مداربسته بی سیم حدود 153 متر در فضای باز و حدود 45 متر در فضای بسته است. اما خیلی نمی توان به این اعداد اکتفا کرد. بنابراین بهتر است فاصله بین دوربین مداربسته و مودم را زیاد تعیین نکنید تا با مشکل قطعی مواجه نشوید. در نظر داشته باشید که دیوارها و موانعی از این دست بر روی سیگنال دهی وای فای تاثیر گذاشته و آن را ضعیف می کنند. به شما توصیه می کنیم که مودم را از حدود 30 تا 45 متر دورتر از دوربین مداربسته قرار ندهید.


میزان مصرف اینترنت دوربین مداربسته IP چقدر است؟


به طور معمول دوربین های مداربسته IP اینترنت زیادی از داده های اینترنت را استفاده نمی کنند. البته میزان مصرف به عوامل مختلفی از جمله وضوح تصویر، تعداد دوربین ها، میزان فشرده سازی و... بستگی دارد. توصیه ما این است که فضای ذخیره سازی و بسته های اینترنت خود را با توجه به تعداد و مدل دوربین مداربسته تعیین و انتخاب کنید.


|alt=مودم مناسب دوربین مداربسته.jpg,|مودم مناسب دوربین مداربسته.jpg

انواع مودم مناسب دوربین مداربسته


برای خرید مودم مناسب دوربین مداربسته بهتر است با انواع آن آشنا باشید. آشنایی با مودم ها به شما کمک می کند تا بدانید کدام مودم بهتر می تواند نیاز کاربری شما را برطرف کند. در ادامه به بررسی انواع مودم و ویژگی ها و کاربرد آن ها می پردازیم:


مودم بی سیم WIFI


مودم بی سیم و یا همان وای فای اینترنت را به وسیله خط تلفن دریافت می کند. از آن جایی که این نوع مودم بی سیم است، تعداد زیادی دستگاه می توانند به آن متصل شده و به اینترنت به صورت وایرلس وصل شوند.


مودم با سیم WIRE


گاهی ممکن است تنها یک دستگاه برای اتصال به اینترنت در دسترس داشته باشید. در چنین شرایطی می توانید از مودم با سیم و یا همان وایر استفاده کنید. مودم باسیم یکی از ارزان ترین انواع مودم ADSL است.


مودم سیمکارت خور


مودم سیم کارت خور یکی از انواع پرطرفدار مودم است. این مودم با توجه به اینکه می تواند قابل حمل باشد، گزینه مناسبی است که بتوانید از آن در هر زمان و مکانی استفاده کنید. مودم سیم کارتخور در دو نوع دانگل و LTE تولید می شود. شما می توانید این مودم ها را به دو شکل جیبی و ثابت خریداری کنید.


مودم روتر یا وایمکس


مودم وایمکس برای اتصال به اینترنت نیاز به دکل وایمکس دارد. این بدان معناست که دکل های مخابراتی قادر نیستند اتصال اینترنت را برای این نوع مودم فراهم آورند. علاوه بر دکل مخابرت مودم وایمکس نیازی به برق و کابل کشی مخابرات هم ندارد. این مودم به صورت شارژی کار می کنند. به همین علت اینترنت وایمکس به نسبت اینترنت وای فای از قیمت بالاتری برخوردار است. یکی دیگر از علل بالا بودن قیمت اینترنت و مودم وایمکس، پهنای باند بالا و پوشش دهی و خدمات شرکت های ارائه دهنده است. به دلیل همین سرعت بالای اینترنت و پهنای باند، می توان مودم وایمکس را مودم مناسب دوربین مداربسته در نظر گرفت.


مودم روتر TD-LTE


اگر قصد خرید مودم TDLTE را دارید، فراموش نکنید که هنگام خرید سیم کارت مخصوص آن را نیز خریداری کنید. این مودم سیار است و از شبکه LTE پشتیبانی می کند.


با انتخاب مودم مناسب دوربین مداربسته، نظارت از راه دور را تجربه کنید


انتخاب مودم مناسب دوربین مداربسته به شما کمک می کند تا بهتر و راحت تر بتوانید از قابلیت های پیشرفته دوربین مداربسته استفاده کنید. به عنوان مثال انتقال تصویر دوربین مداربسته توسط اینترنت انجام می شود و برای این کار نیاز به مودمی با سرعت بالا و برد مناسب دارید. با توجه به اینکه انتقال تصاویر بیشتر برای مشاهده تصاویر از راه دور انجام می شود، بهتر است مودمی را انتخاب کنید که امکان جا به جایی و حمل و نقل داشته باشد. انتخاب مودم مطمئن و باکیفیتی که امکان هک پایینی داشته باشد نکته ای مهم و ضروری است که باید در نظر داشته باشید.

اگر سوالی درخصوص انواع دوربین مداربسته و سیستم های امنیتی و نظارتی دارید، با همکاران ما در تیم مجرب تارتن دژ آریانا از طریق شماره 02188500020 در ارتباط باشید. شما می توانید از این طریق با کارشناسان مجرب ما به رایگان مشورت کرده و سیستم نظارتی مورد نظر خود را با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت خریداری کنید.



لینک های مفید:



Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید