ضبط تصاویر دوربین مداربسته در فضای ابری

ضبط تصاویر دوربین مداربسته از اهمیت بالایی برخوردار است. با وجود انواع تجهیزات ذخیره سازی گاهی دسترسی به اطلاعات به علت حفظ امنیت آنها دشوار است. همراه داشتن همیشگی هارد و نسخ بک آپ ممکن نیست. با وجود فضای ابری این مشکل تا حدودی رفع شده است. در این مقاله به موضوع ضبط تصاویر در فضای ابری، مزیت و معایب این کار می پردازیم.

cloud_cctv,,

یکی از دغدغه های دارندگان سیستم های مداربسته، حفظ و نگهداری از تصاویر دوربین مداربسته است. این تصاویر کمک می کنند تا اگر حادثه ای رخ داد و یا سرقتی صورت گرفت، در کم ترین زمان، علت حادثه را پیدا کرده و اقدامات لازم را انجام دهید. به همین علت داشتن فضای مناسب برای ذخیره کردن تصاویر دوربین مدار بسته حائز اهمیت است. امنیت فضای ذخیره سازی مهم ترین فاکتور انتخاب آن به عنوان یک فضای مناسب و مطمئن است. فضای ابری دوربین مداربسته یا همان Cloud Storage از فضاهای ذخیره سازی و نگهداری تصاویر و اطلاعات دوربین مداربسته است. با انتخاب فضای ابری به عنوان فضای آرشیو تصاویر دوربین مداربسته، نگهداری و دسترسی به آنها کار راحت تری خواهد بود. برای اینکه اطلاعات بیشتری درمورد ضبط تصاویر دوربین مداربسته در فضای ابری به دست بیاورید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.


فضای ابری چیست


شاید این سوال برای شما مطرح شده باشد که فضای ابری چیست؟ به بیان ساده، فضای ابری به فضایی در اینترنت گفته می شود که به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند اطلاعات خود را اعم از فیلم، عکس، صدا، متن و.. را بر روی آن ذخیره کنند. با این توضیح کوتاه می توان دریافت که فضای ابری، فضایی برای نگهداری از دیتا، مانند تصاویر دوربین مداربسته است. در صورت امن بودن شبکه شما می توانید با داشتن فضای ابری دوربین مداربسته، آرشیو اطلاعات را از دستبرد و سرقت و خراب شدن حفظ کنید.


عملکرد فضای ابری دوربین مداربسته


برای انجام عملیات ذخیره سازی در فضای ابری نیاز به اتصال اینترنت دارید. بعد از آپلود شدن تصاویر و اطلاعات می توانید از طریق گوشی همراه و یا کامپیوتر شخصی، هر زمان که مایل بودید از هر جا به این آرشیو دسترسی داشته باشید. دسترسی به آرشیو موجود در فضای ابری نیز از طریق ورود به حساب کاربری امکان پذیر است. پس از وارد کردن یوزرنیم و پسورد، می توانید تصاویر را دانلود و یا حذف کنید. همچنین امکان عقب و جلو بردن تصاویر نیز برای شما فراهم است. این اطلاعات با درج تاریخ و ساعت در فضای ابری دوربین مداربسته ذخیره می شوند.


|alt=فضای ابری کلود برای دوربین مداربسته.jpg,|فضای ابری کلود برای دوربین مداربسته.jpg

مزایای استفاده از فضای ابری


فضای ابری یا همان cloud storage از مزایای بیشتری نسبت به سایر ابزارهای ذخیره سازی برخوردار است. البته در شرایطی که شما دسترسی به اینترنت را داشته و از یک شبکه اینترنت سیف یا ایمن بهره مند باشید. بنابراین برای حفظ و نگهداری از آرشیو اطلاعات خود اگر می خواهید از این فضا استفاده کنید این دو موضوع را در نظر بگیرید. در ادامه به بررسی مزیت های فضای ابری دوربین مداربسته می پردازیم:


1. ذخیره تصاویر دوربین مداربسته در فضای دیگر


معمولا دوربین مداربسته در فضاهای حساس و آسیب پذیر نصب می شود. به همین دلیل امکان سرقت و یا خرابکاری دستکاری آن ها توسط سارق و افراد مجرم وجود دارد. به همین علت نگهداری از آرشیو تصاویر دوربین مداربسته در یک فضای امن بسیار مهم و ضروری است. بهتر است فیلم و اطلاعات سیستم نظارتی را در جای دیگری مانند فضای ابری دوربین مداربسته ذخیره کنید تا هم از آسیب و هم از دستبرد در امان باشد.


2. عدم نیاز به دستگاه ذخیره ساز


استفاده از فضای ابری دوربین مداربسته می تواند در هزینه های شما هنگام خرید تجهیزات سیستم امنیتی صرفه جویی کند. به این شکل که با تهیه دوربین مداربسته تحت شبکه، دیگر نیازی به دستگاه ضبط کننده nvr و هارددیسک نخواهید داشت. دوربین مداربسته تحت شبکه با اتصال به فضای ابری قادر است تصاویر را ضبط و نگهداری کند. شما می توانید دوربین ip را در حالت ضبط دائم قرار دهید. همچنین می توانید طبق برنامه، زمانبندی مشخصی را برای آن تعیین کنید. در این صورت دوربین با تشخیص حرکت شروع به تصویربرداری خواهد کرد.


3. دسترسی در هر زمان و هر مکان


برای استفاده از فضای ابری دوربین مداربسته لازم است تا یک آی پی IP و یک آدرس در اختیار داشته باشید. با داشتن این دو گزینه می توانید رمز و کلمه عبور را وارد کرده و تصاویر را از طریق فضای ابری به گوشی موبایل و یا کامپیوتر شخصی خود انتقال دهید. برای تهیه آی پی و آدرس باید با شرکت ارائه دهنده فضای ابری تماس بگیرید. در نظر داشته باشید که تهیه فضی ابری و کلود نیاز به پرداخ پول دارد و به رغایگان در اختیار قرار داده نمی شوند. البته ممکن اس بعضی از شرکت های ارائه دهنده حجم محدودی را در اختیار مشترکین قرار دهند. اما به طور کلی باید فضای ابری دوربین مداربسته را خریداری کنید. این فضا به صورت رمزنگاری شده در اختیار شما قرار داده می شود.


معایب استفاده از فضای ابری دوربین مدار بسته


استفاده از فضای کلود دوربین مداربسته مزایای زیادی دارد. به همین دلیل افراد زیادی ترجیح می دهند که از کلود برای نگهداری اطلاعات خود استفاده کنند. اما این فضای ذخیره سازی علی رغم مزیت های خود، معایبی هم دارد. در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:


1. محدودیت در کیفیت ضبط تصاویر


اگر کیفیت تصاویر دوربین مداربسته برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، بهتر است از ذخیره آرشیو در فضای ابری دوربین مداربسته صرف نظر کنید. علت این امر آن است که اکثر شرکت های ارائه دهنده اینترنت سرور خود را برای ذخیره فیلم ها محدود کرده سپس در اختیار کاربر می گذارند. ممکن است یک شرکت به شما امکان ذخیره سازی با دو کیفیت و رزولوشن را بدهد. این محدودیت باعث پایین آمدم کیفیت تصاویر دوربین مداربسته می شود.


2. محدودیت در سرعت اینترنت و پهنای باند


ارسال و دریافت اطلاعات در این فضا از طریق اینترنت انجام می شود. انتقال تصاویر دوربین مداربسه نیز به اینترنت با سرعت بالا نیاز دارد. با توجه به سرعت اینترنت در شرایط فعلی و محدودیت در پهنای باند، استفاده از فضای ابری دوربین مداربسته چندان راحت به نظر نمی رسد.


3. هزینه خرید اشتراک فضای ابری و ip ثابت


همانطور که پیشتر گفته شد، برای استفاده از فضای ابری دوربین مداربسته نیاز به داشتن آی پی IP و خرید اشتراک دارید. بنابراین هزینه خرید اشتراک و سرویس ماهانه کلود و آی پی ثابت را مد نظر قرار دهید. البته علی رغم اینکه پرداخت هزینه از معایب فضای ابری دوربین مداربسته محسوب شود، در برابر ایجاد امنیت و حفظ آرشیو شما هزینه منطقی و معقولی است.


4. هزینه اینترنت


فضای ابری دوربین مداربسته با کمک اینترنت به صورت مداوم تصاویر و اطلاعات را دریافت می کند. یعنی

سیستم مداربسته شما از طریق اینترنت به فضای کلود متصل می شود و تصاویر را ارسال می کند. به همین جهت هزینه اینترنت یکی از موارد مهمی است که باید هنگام خرید سرویس کلود مدنظر داشت. بهتر است یک خط اینترنت پرسرعت فقط مخصوص سرویس فضای ابری در نظر بگیرید.


|alt=ذخیره تصاویر دوربین تحت شبکه روی فضای ابری.jpg,|ذخیره تصاویر دوربین تحت شبکه روی فضای ابری.jpg

ذخیره تصاویر دوربین تحت شبکه در فضای ابری


اگر از دوربین تحت شبکه استفاده می کنید، می توانید دوربین حافظه دار خریداری کنید. با قرار دادن کارت حافظه و یا همان SD Card بر روی حالت لوکال Local می توانید تنظیمات لازم را انجام دهید. این کار به شما کمک می کند تا علاوه بر ذخیره تصاویر بر روی کارت حافظه و مموری کارت، یک نسخه هم از این اطلاعات بر روی فضای ابری دوربین مداربسته ارسال و ذخیره شود.


ذخیره تصاویر دوربین مدار بسته آنالوگ در فضای ابری


دوربین مداربسته آنالوگ برای ذخیره و نگهداری از تصاویر از دستگاه دی وی آر DVR کمک می گیرد. دستگاه DVR براساس حجم اطلاعات و تعداد دوربین و سایر عوامل تا چند روز آرشیو تصاویر را نگه می دارد. بنابراین می توانید اطلاعات را هم در فضای ابری و هم در دستگاه ذخیره کنید. البته دانستیم که نگهداری از آرشیو تصاویر در فضای ابری دوربین مداربسته با کاهش کیفیت همراه است. بنابراین اگر این نکته برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است، تصاویر را در فضاهایی مانند هارددیسک ذخیره کنید.

کلام پایانی


فضای ابری دوربین مداربسته فضایی در دسترس برای آرشیو تصاویر و اطلاعات دوربین مداربسته است. نگهداری از دیتا و فیلم دوربین مدار بسته در فضای کلود می تواند کمک کند تا از دسترس افراد سارق و مجرم به دور باشد. گرچه امنیت شبکه و دور ماندن از حملات سایبری را نباید فراموش کرد. اگر قصد دارید از سرویس کلود برای تصاویر خود استفاده کنید به شرکت های ارائه دهنده مراجعه کنید و IP اختصاصی و شناسه کاربری دریافت کنید. برای دریافت این سرویس باید اشتراک تهیه کنید. فراموش نکنید که انتقال اطلاعات به فضای ابری با افت کیفیت تصاویر همراه است.

تارتن دژ آریانا یکی از معتبرترین شرکت های ارائه دهنده تجهیزات امنیتی و نظارتی، به شما کمک می کند تا بهترین دوربین مداربسته را با مناسب ترین قیمت خریداری کنید. شما می توانید از طریق شماره 02188500020 با کارشناسان مجرب ما در ارتباط باشید و به رایگان مشورت کنید.



مطالب پیشنهادی:

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید