چگونه فیلم ضبط شده دوربین مداربسته را ذخیره کنیم

چگونه فیلم ضبط شده دوربین مداربسته را ذخیره کنیم از سوالات رایج مشتریان برای اینکه می خواهند از تصاویر دوربین مداربسته نسخه ای را به عنوان پشتیبان داشته باشند. همچنین ممکن است بخواهند از روند ذخیره سازی فیلم دوربین مداربسته اطلاع یابند که فیلم های ضبط شده چگونه ذخیره می شوند.در این مقاله به بررسی روش های ذخیره سازی فیلم دوربین مدار بسته می پردازیم

saving_cctv_movie,,

مشاهده تصاویر دوربین مداربسته کمک می کند تا هنگام وقوع یک حادثه شرایط بررسی و علت آن مشخص شود. همیشه امکان مشاهده تصاویر به صورت زنده وجود ندارد. ضمن اینکه برخی از تصاویر نیاز به بازبینی چندباره دارند به همین دلیل لازم است فیلم دوربین مداربسته را ذخیره کنیم. ذخیره فیلم دوربین مداربسته به چند روش می تواند انجام شود. در این مقاله قصد داریم این روش ها را به شما معرفی و شیوه انجام آن ها را آموزش دهیم. دقت کنید علاوه بر ذخیره تصاویر باید از فیلم ضبط شده به خوبی نگهداری کنید تا در مواقع لازم آنها را بازبینی نمایید.


ذخیره فیلم ها با دستگاه DVR و NVR


به طور معمول افراد برای ذخیره فیلم دوربین مداربسته از دستگاه های ذخیره ساز DVR و NVR استفاده می کنند. دستگاه NVR برای دوربین تحت شبکه و دستگاه DVR برای سیستم آنالوگ مورد استفاده قرار می گیرد. هر کدام از این دو نوع دستگاه ضبط دوربین مداربسته از تکنولوژی خاصی استفاده می کنند. با توجه به ابعاد سیستم مداربسته ظرفیت مشخصی برای ذخیره فیلم های دوربین مداربسته وجود دارد. ظرفیت ذخیره فیلم و تصاویر براساس تعداد هاردی که دستگاه پشتیبانی می کند و حداکثر ظرفیت هر هارد مشخص می شود. نکته مهم در مورد ضبط تصاویر دوربین مداربسته در DVR و NVR فرمت های فشرده سازی است. این کار موجب می شود تصاویر با کیفیت مطلوب و در حجم کمتری ذخیره شوند.


|alt=ذخیره فیلم ضبط شده دوربین مداربسته با دستگاه Nvr.jpg,|ذخیره فیلم ضبط شده دوربین مداربسته با دستگاه Nvr.jpg

نحوه ذخیره فیلم توسط دستگاه DVR:


تمام دستگاه های دی وی ار دارای حافظه داخلی برای ذخیره سازی نیستند و برای این منظور باید هارددیسک روی دستگاه نصب شود. در اولین راه اندازی پس از نصب هارد باید به تنظیمات دستگاه بروید و آن را فرمت کنید. در صورتی که بعد از روشن شدن دستگاه صدای بوقی شنیدید ممکن است به علت قطع اتصال هارد به دستگاه باشد و هارد توسط دستگاه شناسایی نشده باشد. برای اطمینان در منوی اصلی دستگاه به بخش هارد بروید. در صورتی که هارد شناسایی شده باشد اطلاعاتی از هارد به شما نمایش داده می شود.

اگر هارد شناسایی نشده بود دستگاه را خاموش کنید و مجدداً اتصال هارد را بررسی نمایید. از تنظیمات ذخیره سازی فیلم دوربین مداربسته استفاده از قابلیت رونویسی است. این قابلیت اینگونه کار می کند که پس از پر شدن هارددیسک تصاویر و فیلم های جدید روی قدیمی ترنی تصاویر دوربین مداربسته ذخیره می شوند.


نحوه ذخیره تصاویر دوربین مداربسته با NVR:


اگر از سیستم مداربسته تحت شبکه استفاده می کنید، دستگاه NVR وظیفه ذخیره فیلم دوربین مداربسته را به عهده دارد. این دستگاه امکانات جالبی را در اختیار شما قرار می دهد. NVR نیز از ظرفیت مشخصی برای ضبط تصاویر دوربین مداربسته برخوردار است. ضبط تصاویر توسط ان وی آر با رزولوشن های متفاوتی که دستگاه از آن پشتیبانی می کند انجام می شود. به طور کلی ذخیره سازی در ان وی ار نیز مشابه دی وی ار است. البته با توجه به قابلیت های هوشمند دوربین های IP شما امکان بررسی و گزارش گیری نتایج این قابلیت ها را می توانید از طریق NVR داشته باشید.


ذخیره تصاویر سیستم نظارتی بر روی رم یا SD کارت


بعضی از انواع دوربین مداربسته کارت حافظه دارند. با توجه به این که کارت حافظه ظرفیت زیادی ندارد، تنها به صورت تکمیلی در کنار هارددیسک مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین بهتر است برای پروژه های بزرگ حتما از هارددیسک برای ذخیره فیلم دوربین مداربسته استفاده کنید. هنگام خرید کارت حافظه حتما توجه داشته باشید که توسط دوربین مداربسته پشتیبانی شود. یکی از نکات منفی که در مورد ذخیره تصاویر روی رم SD می توان اشاره کرد احتمال سرقت و یا گم شدن آن است. احتمال سرقت و یا آسیب دیدن کارت حافظه نسبت به سایر روش های ذخیره سازی بیشتر است. به همین دلیل توضیه ما این است که حتما تصاویر را در جای دیگری علاوه بر کارت حافظه نگهداری کنید.


ذخیره فیلم دوربین مداربسته روی کامپیوتر


کامپیوتر شخصی و لپ تاپ یک گزینه مطلوب برای ذخیره فیلم ها و تصاویر دوربین مداربسته است. شما می توانید آن را با خود به هرجا که مایل بودید ببرید و هر زمان خواستید به آن دسترسی داشته باشید. از نظر امنیتی نیز می تواند یک گزینه مناسب باشد. فقط باید مراقب لپ تاپ و کامپیوتر خود باشید. در صورتی که بخواهید از همان ابتدا فیلم دوربین روی کامپیوتر و لپ تاپ ذخیره شوند نتیجه خوبی حاصل نخواهد شد. زیرا این دستگاه ها برای کار و روشن ماندن به صورت شبانه روزی طراحی نشده اند بنابراین ممکن است آسیب ببینند. اما شما می توانید از فیلم و تصاویر دوربین نسخه ای را به عنوان بک آپ روی کامپیوتر ذخیره کنید. برای اتصال دستگاه را از طریق کابل HDMI می توانید به مانیتور کامپیوتر متصل کنید.


|alt=ذخیره فیلم ضبط شده دوربین مداربسته روی کامپیوتر.jpg,|ذخیره فیلم ضبط شده دوربین مداربسته روی کامپیوتر.jpg

ذخیره فیلم ها به وسیله دوربین مداربسته روی فضای ابری


روش دیگری که از سوی کاربران دوربین مداربسته با استقبال مواجه شده، ذخیره سازی اطلاعات در فضای ابری است. در این روش شما از طریق اینترنت اطلاعات را ذخیره می کنید. به عبارت دیگر شما آرشیو فیلم های خود را در فضای کلود آپلود می کنید. برای استفاده از فضای ابری باید از طریق شرکت های ارائه دهنده هر میزان گنجایشی را که نیاز داشتید در ازای پرداخت مبلغ مشخصی خریداری می کنید. نکته مثبت خرید فضای کلود این است که در هر ساعت از شبانه روز و هر مکانی که حضور داشتید می توانید تصاویر دوربین مداربسته را مشاهده و بررسی کنید. به این ترتیب نیازی به جا به جایی هارددیسک ندارید و ریسک گم شدن و خراب شدن آن در صورت امن ماندن فضای ابری کاهش می یابد. استفاده از فضای ابری معایبی نیز دارد از جمله احتمال هک شدن و دسترسی مداوم به اینترنت که همیشه میسر نیست.


آیا امکان ذخیره فیلم 1 ماه پیش دوربین مداربسته وجود دارد


اگر مایل هستید بتوانید فیلم دوربین مداربسته را پس از گذشت یک ماه ذخیره کنید، باید مطمئن شوید این تصاویر همچنان در هارد دستگاه ضبط وجود دارد. در این صورت شما به بخش پلی بک رفته و این تصاویر را روی هارددیسک دیگر، فلش یا کارت حافظه ذخیره کنید. با توجه به تعداد دوربین و حجم تصاویر ارسال شده به دستگاه، مدت زمانی که هارددیسک فیلم را نگه می دارد متفاوت است. اگر تنظیمات ضبط دستگاه روی بازنویسی فیلم دوربین مداربسته تنظیم شده باشد بعد از پر شدن هارددیسک تصاویر جدید روی قدیمی تر ها ضبط می شود و فیلم های قدیمی پاک می شود. اینکه بعد از چه مدتی این اتفاق رخ خواهد داد به عوامل موثر در حجم اطلاعات ذخیره شده دارد، مانند تعداد دوربین، فرمت فشرده سازی، فریم ریت و... با تغییر هر کدام از این موارد می توانید مدت زمان نگهداری فیلم را بیشتر کنید.


مطالب پیشنهادی:


691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید