رفع عیوب دوربین مداربسته تحت شبکه پس از راه اندازی

دوربین های IP از انواع دوربین های مداربسته است که روز به روز جایگاه بالاتری را بین مشتریان برای خود کسب می کند. رفع عیوب دوربین مداربسته تحت شبکه پس از راه اندازی ممکن است کار پر زحمت و بسیار تخصصی بنظر بیاید. در حالی که گاهی مشکلات دوربین IP به سادگی برطرف می شود. در این مقاله به برخی از راهکارهای عیب یابی دوربین مدار بسته تحت شبکه و رفع آنها می پردازیم.

fixing_ip_cctv,,

نصب دوربین مداربسته یکی از راه های پرطرفدار برای تامین امنیت است. این دوربین ها در مکان های حساسی که نیاز به مراقبت دارند نصب می شوند. از این رو بسیار مهم وضروری است که عملکرد درست و بدون ایرادی داشته باشند. دوربین مداربسته تحت شبکه یکی از محبوب ترین سیستم های مداربسته است که قابلیت های زیادی را در اختیار کاربران می گذارد. به همین علت باید عملیات نصب و راه اندازی آن با دقت انجام شود. البته گاهی ممکن است عیوب و مشکلاتی در پروسه نصب و راه اندازی و یا پس از آن به وجود بیاید. اما نگران نباشید؛ شما می توانید با خواندن این مقاله به عیب یابی دوربین مداربسته تحت شبکه بپردازید:


ایرادات متداول دوربین مداربسته تحت شبکه پس از راه اندازی


اگر پس از نصب دوربین مداربسته متوجه شدید که درست کار نمی کند، باید به عیب یابی دوربین مداربسته تحت شبکه بپردازید. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا رفع عیوب احتمالی دوربین ip کار مشکلی است؟ در پاسخ باید بگوییم خیر؛ شما به راحتی می توانید با انجام برخی کارها مشکل را پیدا و حل کنید. برخی از مشکلات به صورت تخصصی باید رفع گردند که در این صورت باید از یک کارشناس کمک بگیرید. در ادامه این راهکارها را شرح می دهیم:


خاموش و روشن کردن دوربین مداربسته تحت شبکه و راه اندازی مجدد نرم افزار


برای شروع بهتر است به سراغ ساده ترین راه برای عیب یابی دوربین مداربسته تحت شبکه بروید. مشکلاتی نرم افزاری غالباً با یک بار خارج شدن از برنامه و ورود پس از چند ثانیه برطرف خواهند شد. شما دوربین را نیز ریبوت کنید یعنی دوربین مداربسته را از برق بکشید و پس از گذشت 10 الی 15 ثانیه آن را مجددا به برق وصل کنید. این روش در شرایطی به شما کمک می کند که مراحل راه اندازی دوربین مداربسته با مشکل جدی رو به رو نشده باشد. شاید بنظر ساده باشد اما در بسیاری مواقع راه حل اصلی بوده است.


پیدا کردن دوربین IP در شبکه با کمک دستور PING پینگ


عیب یابی دوربین مداربسته تحت شبکه با کمک دستور پینگ نیز یک روش متداول است. انجام آن سخت نیست و به راحتی می توانید انجام دهید. برای این کار پنجره ویندوز را باز کنید. عبارت CMD را در آن تایپ کنید. پس از آن باید دستور Ping و بعد IP دوربین مداربسته را وارد کنید. با نوشتن آی پی دوربین وضعیت اتصال دوربین مورد بررسی قرار می گیرد، مطمئن شوید که برقرار است. اگر متوجه شدید که دوربین IP به شبکه متصل نیست باید به دنبال علت آن باشید. در اکثر مواقع علت عدم اتصال این است که دوربین مداربسته تحت شبکه و کامپیوتر هر کدام روی شبکه متفاوتی قرار دارد.


بررسی جدول APR


|alt=fixing-ip-cctv.jpg,|fixing-ip-cctv.jpg

دوربین مداربسته تحت شبکه با کمک یک آدرس ثابت به اسم آدرس مک، تصاویر را به دستگاه ذخیره ساز، گوشی و یا کامپیوتر منتقل می کند. برای عیب یابی دوربین مداربسته تحت شبکه می توانید از طریق دستور ARP آدرس IP را پیدا کنید. دستور ARP به پیدا کردن آدرس مک کمک می کند. از طریق همین دستور می توان آدرس آی پی را هم پیدا کرد. برای انجام این کار هم مانند پینگ کردن باید به صفحه CMD یا همان COMMAND PROMPT بروید و این بار دستور APR را اجرا کنید. تایپ کنید arp –a و سپس اینتر تا فرمان اجرا شود. لیست آدرس ها برای شما ظاهر می شود.


بررسی تداخل IP


نکته مهمی که حتما شما هم درمورد آی پی دوربین مداربسته می دانید این است که آدرس ها نباید با یکدیگر تداخل داشته باشند. یعنی هر دوربین مداربسته IP مخصوص به خود را دارد. اگر به اشتباه یک IP را برای دو یا چند دوربین مداربسته استفاده کنید، دسترسی آن ها به شبکه قطع خواهد شد. اما اگر این اتفاق افتاد نگران نباشید؛ از طریق آدرس ARP آدرس های مشابه یکدیگر را پیدا کرده و آن ها را تصحیح کنید.


بررسی منبع تغذیه و اتصالات دوربین مداربسته


گاهی ممکن است یک اتفاق ساده باعث بشود که هیچکدام از راهکارهای بالا به عیب یابی دوربین مداربسته تحت شبکه کمک نکند. مثلا آداپتورها و منبع تغذیه برق کافی را به سیستم مداربسته نرسانند. بنابراین بهتر است با چک کردن منبع تغذیه و آداپتور از روشن بودن دوربین مداربسته اطمینان حاصل کنید.


بررسی کابل کشی


|alt=عیب یابی دوربین مداربسته تحت شبکه.jpg,|عیب یابی دوربین مداربسته تحت شبکه.jpg

یکی از مهم ترین مراحل عیب یابی دوربین آی پی، بررسی کابل کشی است. با چک کردن سیم کشی مطمئن شوید که گره نخورده و یا دچار پوسیدگی نشده اند. فراموش نکنید که استفاده از کابل باکیفیت، احتمال پوسیدگی و ساییدگی آن را در کوتاه مدت تا میزان چشمگیری کاهش می دهد.


بررسی و تغییر رمز عبور


گاهی اوقات با وجود وصل بودن دوربین مداربسته تحت شبکه، دسترسی شما به منو و نرم افزارها قطع می شود. یعنی نمی توانید آن ها را ببینید و وارد گزینه ها شوید. در این شرایط برای عیب یابی دوربین مدار بسته تحت شبکه باید به بررسی رمز عبور بپردازید و یک پسورد جدید انتخاب کنید. با توجه به اینکه دسترسی شما قطع شده، باید از ارائه دهنده خدمات دوربین مداربسته برای انجام این کار کمک بگیرید. فراموش نکنید که پسورد را یک بار دیگر تغییر دهید تا فقط در اختیار خودتان باشد. این پسورد را هرگز در اختیار کسی جز افراد معتمد قرار ندهید.


راه اندازی مجدد دوربین مداربسته و ریست فکتوری


آخرین مرحله از عیب یابی دوربین مداربسته که شما می توانید انجام دهید ریست کردن دوربین مداربسته است. قبل از اینکه دوربین مداربسته را ریست کنید به یاد داشته باشید که با انجام این کار تمام تنظیماتی که قبلا انجام داده اید به تنظیمات کارخانه بازمی گردد. برای همین است که آن را به عنوان آخرین راهکار به شما پیشنهاد داده ایم. برای انجام این کار کافی است که دکمه ریست را روی دوربین مداربسته تحت شبکه چند ثانیه ای فشار دهید.


اگر دسترسی دوربین مداربسته تحت شبکه به دستگاه NVR قطع شد چه کار کنیم


اگر متوجه شدید که دسترسی دوربین مداربسته تحت شبکه به دستگاه NVR قطع شده است، برق دوربین را قطع کنید. حدود یک تا دو دقیقه زمان بدهید و سپس آن را برق وصل کنید. بعد از روشن شدن چک کنید که آیا تصاویر دوربین مداربسته از طریق دستگاه ذخیره ساز دریافت می شود یا خیر؟


با عیب یابی دوربین مداربسته تحت شبکه، از عملکرد سیستم نظارتی خود اطمینان حاصل کنید


مراحل نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته تحت شبکه آسان و ساده است. با این حال ممکن است هنگام راه اندازی مشکلاتی رخ بدهد. یا پس از نصب دوربین مداربسته عملکرد آن با مشکل مواجه شود. در این شرایط آشنایی با عیوب احتمالی دوربین مدار بسته تحت شبکه به شما کمک می کند تا بتوانید ایرادات را برطرف کنید. یکی از ساده ترین این کارها چک کردن کابل کشی دوربین مداربسته است. همچنین تداخل آی پی ها نیز یکی از عیوب متداول دوربین مداربسته تحت شبکه است که می توانید آن را با وارد کردن IP صحیح برطرف کنید.

تارتن دژ آریانا با ده سال سابقه درخشان در زمینه فروش دوربین های مداربسته آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. اگر قصد خرید دوربین مداربسته دارید می توانید از طریق شماره 02188500020 با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید و به رایگان مشورت کنید.


لینک های مفید:





Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید