ویدئو بالون (Video Balun) چیست؟

دستگاه ویدئو بالون (Video Balun یا UTP balun) یک دستگاه الکترونیکی در سیستم های مداربسته است که بسیاری آن را به عنوان یک تقویت کننده در کابل کشی سیستم مداربسته آنالوگ می شناسند. در این مطلب بیشتر با این وسیله آشنا خواهیم شد.

ویدئو-بالون,ویدئو بالون,ویدئو بالون پسیو دوربین مداربسته
دستگاه ویدئو بالون (Video Balun یا UTP balun) یک دستگاه الکترونیکی در سیستم های مداربسته است که بسیاری آن را به عنوان یک تقویت کننده در کابل کشی سیستم مداربسته آنالوگ می شناسند.

ویدئو بالون چطور کار میکند؟

همانطور که میدانید سیستم های دوربین مدار بسته انالوگ اطلاعات تصویر را به صورت سیگنال به دستگاه مرکزی ارسال می کنند. به سیستم ارسال سیگنال دروبین های مداربسته سیستم نامتقارن می گویند. در این سیستم سیگنال از طریق دو سیم که یکی دارای سیگنال و یکی زمین شده است انتقال می یابد. سیم زمین شده معمولا به صورت شیلد در اطراف سیم سیگنال قرار گرفته است.

در مقابل سیستم انتقال سیگنال نامتقارن یک سیستم انتقال سیگنال متقارن نیز وجود دارد. در این سیستم دو سیم هر دو دارای سیگنال هستند. این سیگنالها با هم دارای تقارن هستند و در صورت وارد شدن امواج نامتقارن به سیگنال (به صورت نویز) آنها در انتهای مسیر حذف می شوند.


آیا ویدئو بالون سیگنال را تقویت می کند؟

ویدئو بالون ها انواع متفاوتی دارند. نوع ساده انها را ویدئو بالون پسیو passive می نامند. ویدئو بالونهای پسیو هیچ گونه تقویتی بر روی سیگنال شما انجام نمی دهند و تنها سیگنال را از نوع نامتقارن به متقارن تغییر می دهند.مزیت این ویدئوبالون ها عدم نیاز به تغذیه در محل تبدیل می باشد. ویدئو بالون های پسیو قابلیت انتقال سیگنال تا فاصله 600 الی 1000 متری را برای شما فراهم می کنند ویدئو بالون پسیو را در اصطلاح علمی video balun Autotransformer نیز می نامند.


نوع دوم ویدئو بالونها را ویدئو بالون اکتیو active می نامند. در این نوع در کنار تبدیل سیگنال، سیگنال تقویت نیز می شود. مزیت اصلی این نوع ویدئو بالون امکان ارسال سیگنال تا مسافت طولانی تر است. بسته به نوع کابل و نوع ویدئو بالون این ویدئو بالون ها امکان ارسال اطلاعات تا فاصله 1500متری را فراهم می کنند. البته ویدئو بالون های الکتیو در نیاز به تغذیه نیز خواهند داشت و از نظر هزینه هم پرهزینه تر هستند.


مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (2)
  • صیامی:

    سلام خیلی ممنون از زحماتت این ویدیو بالون ها را از کجا تهیه کنیم و به چه قیمتی است تشکر

    ثبت شده در 1393/09/20
    • پاسخ محمد

      سلام آیا این ویدیو بالن ها برای نویز هایی که بصورت امواج در صفحه حرکت میکنند کاربرد دارد و با این ویدیو بالن ها بطور کامل حذف میشوند اگر حذف مشوند پسیو بهتر است یا اکتیو لطف کنید قیمت هم ذکر کنیید. باتشکر

      ثبت شده در 1394/05/03
  • حامد:

    سلام من خیلی از مطالب شما را خوانده ام و واقعا خسته نباشید میگم به شما که یک جوان با استعداد و موفق هستین وسعی دارين دیگران هم از علمتون استفده کنند آرزوی بهترینها رو براتون دارم ای کاش انسانهایی مثل شما زیاد بشه

    ثبت شده در 1395/11/18
 
نظر خود را ثبت کنید