معادل دوربین مدار بسته در انگلیسی

واژه دوربین مداربسته در زبان انگلیسی دارای چند معادل متفاوت است که در شرایط متفاوت مورد استفاده قرار میگیرند. در این مطلب به معانی هر یک از آنها می پردازیم.

دوربین-مداربسته-انگلیسی,,دوربین مداربسته به انگلیسی
معادل های متفاوتی برای دوربین مداربسته در زبان انگلیسی وجود دارد که انها را در این مطلب به صورت مختصر بررسی می کنیم.
CCTV: معروف ترین این اصطلاحات اصطلاح CCTV است که مخفف Closed circuit television است. این اطلاح در معنای لغوی به معنای سیستم تلویزیونی مداربسته است. سیستم تلویزیونی مداربسته در مقابل سیستم تلویزیونی مدار باز قرار میگیرد.

در سیستم مداربسته تصاویر تنها به صورت خصوصی ضبط و دیده می شوند و امکان دیدن عمومی آنها وجود ندارد. در سیستم تلویزیونی مدار باز (مانند شبکه های تلویزیونی) تصاویر به صورت عمومی به نمایش در می آیند.

همچنین سیستم های دوربین مداربسته اغلب ثابت می باشند. بنابراین تنها از یک محدوده مشخصی تصویربرداری می کنند.


Surveillance camera: واژه Surveillance به معنای نظارت است و دوربین نظارتی اصطلاح پر کاربرد دیگر برای اشاره به دوربین های مداربسته است.
Security camera: واژه Security به معنای امنیت است و دوربین امنیتی اصطلاحی رایج برای اشاره به دوربین های مداربسته است.

تعریف دیکشنری کمبریج از سیستم مداربسته

a television system in which signals are transmitted from a television camera to the receivers by cables or telephone links forming a closed circuit, as used in security systems, etc...



معادل واژه دوربین مداربسته در زبان آلمانی

überwachungskamera: در زبان آلمانی از واژه überwachungskamera به عنوان معادل دوربین مداربسته استفاده می شود که ترکیبی از دو واژه überwachung (به معنای نظارت) و kamera (به معنای دوربین) است.

معادل واژه دوربین مداربسته در زبان فرانسه

caméra de vidéosurveillance: در زبان فرانسه از اصطلاح caméra de vidéosurveillance به عنوان معادل دوربین مداربسته استفاده می شود که ترکیبی از دو واژه vidéosurveillance (به معنای نظارت ویدئویی) و caméra (به معنای دوربین) است.

معادل واژه دوربین مداربسته به عربی

"کاميرات المراقبة " در زبان عربی معادل دوربین مداربسته است.



معادل واژه دوربین مداربسته به ترکی استانبول

"gizli kamera" در زبان ترکی- استانبولی معادل واژه دوربین مدار بسته است.



معرفی اصطلاح انواع دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته به طور کلی به دو دسته دوربین های تحت شبکه یا IP و دوربین های آنالوگ دسته بندی می شوند.



معادل دوربین مداربسته آنالوگ به انگلیسی

دوربین مداربسته آنالوگ به انگلیسی معادل " analog CCTV " است. دوربین آنالوگ از قدیمی ترین دوربین های مداربسته است که وارد بازار شده اند. دوربین های آنالوگ داده های دریافتی را به صورت آنالوگ به دستگاه ضبط ارسال می کند. آنگاه در دستگاه ضبط، تصاویر تبدیل به فرمت دیجیتال شده و قابل مشاهده می شوند.



معادل دوربین مداربسته تحت شبکه به انگلیسی

دوربین تحت شبکه را به صورت مخفف دوربین IP می گویند. "IP" مخفف کلمه " Internet Protocol Address" است. این اصلاح به معنای آدرس و شناسه ای است که دوربین های مداربسته جهت استفاده از سرویس‌های شبکه داخلی و خارجی از آن استفاده می‌کنند. بنابراین هر دوربین تحت شبکه یک IP مخصوص به خود را دارد.


سیستم حفاظتی به انگلیسی

سیستم حفاظت در انگلیسی به معنی protection system است. این واژه را در بخش دوربین های مداربسته و سیتسم های امنیتی به دفعات می شونید.


مقالات مرتبط


لینک های مفید

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (5)
  • babak:

    سلام جناب آقای شهدوست دوربین مداربسته حرارتی موجود هست ؟ قیمت ان حدودا چقدره؟ ممنون میشم اگه کمک کنید

    ثبت شده در 1394/02/20
  • علی :

    با تشکر از مطالب بسیار آموزنده و سایت بسیار عالتون جسارتا فکر کنم که CCTV مخفف Closed-circuit television باشد با تشکر

    ثبت شده در 1395/05/19
  • حسن :

    سلام اقای شهدوست.من اهل مشهدم.۲ سوال دارم خیلی خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید.۱ نمایندگی Everfocus در مشهد هست .۲ .حداکثر فاصله کابل ار جی از دوربین HDcvi تا سرور چند متر باید باشه.باتشکر.

    ثبت شده در 1395/07/03
  • ارش محمدی:

    سلام خوبید .علی اقا الان تو بازار دوربین خوب از لحاظ قیمت و کیفیت چه دوربینی هست میشه معرفی کنید اخه از بس تقلب شده نمیشه اعتماد کرد از کجا خرید کنم و چه برندی -هم دوربین هم دی وی ار و متعلقات-راستی این اچ وی ار ها که جدید اومده چطوره ؟ ممنون میشم

    ثبت شده در 1396/02/23
  • sima:

    سلام یه سوال داشتم این دوربین هایی که مگین مدت داره یعنی چی؟

    ثبت شده در 1396/06/06
 
نظر خود را ثبت کنید