نحوه بازیابی و ریکاوری هارد دوربین مداربسته

امکان بازیابی فیلم دوربین مداربسته وجود دارد اما تحت شرایطی می توانید تصاویر و فیلم های پاک شده را برگردانید. بازگردانی اطلاعات از طریق نرم افزارهای ریکاوری هارد یکی از راه های بازگردانی فیلم دوربین مدار بسته است.

cctv_hdd_recovery,,

دوربین های مداربسته راه حل های نظارتی خوبی برای محیط های مختلف از جمله منزل و محل کار هستند. این دوربین های اتفاقات روزانه را ضبط می کنند و مدارک ویدئویی را در اختیار مجریان قانون قرار می دهند. با این حال در برخی موارد ناگوار ممکن است این فیلم ها را از دست بدهید. حذف فیلم دوربین مداربسته به صورت اتفاقی می تواند ناراحت کننده باشد. به ویژه اگر فیلم دارای صحنه های مهم و گویای جزئیات رخ دادها باشد. اما اگر امکان بازیابی فیلم دوربین مداربسته وجود داشته باشد دیگر ناراحتی معنایی ندارد. این سوال مطرح است که آیا ریکاوری هارد دوربین مداربسته امکان پذیر است یا خیر و چگونه فیلم دوربین مداربسته را ریکاوری کنیم؟ مطلب این مقاله را از دست ندهید تا به پاسخ سوالات برسید.

آیاامکان ریکاوری فیلم دوربین مداربسته وجود دارد؟

بله کوتاه ترین پاسخ به این سوال می تواند باشد. اما لازم به توضیح است که در تمام شرایط نمی توان اطلاعات و فیلم دوربین مداربسته را ریکاوری کرد. اگر بنا به دلیلی هارد DVR دوربین مداربسته دچار آسیب شده باشد به عنوان مثال سوخته باشد و یا صدمه فیزیکی دیده باشد احتمال بازیابی اطلاعات کم می شود. اگر از روش های غیر قابل بازگشت برای پاک کردن اطلاعات استفاده کرده باشید فیلم قابل بازیابی نخواهد بود. همچنین در صورتی که فیلم های جدیدی روی فیلم های قدیمی ذخیره شده باشد اصطلاحاً رونویسی شده باشد فیلم های قدیمی قابل برگرداندن نیستند. در انتها روش هایی که می توان اطلاعات را غیر قابل بازیابی نمود را شرح می دهیم.

چطور فیلم دوربین مدار بسته را ریکاوری کنیم؟

هنگامی که ویدیوها از حافظه حذف می شوند، همچنان در هارد دیسک ذخیره هستند، اگرچه سیستم فضای اختصاص داده شده آنها را خالی در نظر می گیرد. بنابراین قبل از اینکه ویدیوهای حذف شده توسط فایل های جدید بازنویسی شوند، می توانید فایل ها و ویدئوهای پاک شده را برگردانید. در صورتی که اطلاعات و فیلم هارد دوربین مداربسته قابل بازیابی باشد شما می توانید:


1- از طریق نرم افزار آنها را بازیابی کنید.

2-از طریق نسخه پشتیبان آنها را ریکاوری کنید.

آموزش ریکاوری فیلم دوربین مداربسته با نرم افزار

برای بازیابی اطلاعات هارد دوربین مداربسته از نرم افزارهای مختلفی می توانید استفاده کنید. در این مطلب با استفاده نرم افزار AnyRecover فیلم حذف شده دوربین مداربسته را بازیابی می کنیم. الگوریت های منحصر به فردی که در این نرم افزار به کار گرفته شده است بازیابی را سریع انجام می دهد و با سیستم عامل های Windows 11/10/8.1/8/7/XP و Mac OS X 10.9 - Mac OS X 10.15 سازگاری دارد.

|recovery

ویژگی های نرم افزار iMyFone AnyRecover:

1. این نرم افزار نه تنها فیلم ها، بلکه اسناد، ایمیل ها، موسیقی، تصاویر، آرشیوهای فشرده و غیره را نیز بازیابی می کند.

2. اطلاعات از دست رفته را از هارد دیسک، کارت SD، درایو فلش USB، هارد اکسترنال و غیره بازیابی می کند.

3. سناریوهای مختلف از دست دادن داده را مدیریت کنید: حذف دائمی، درایوهای فرمت شده، حمله ویروس، خرابی هارد دیسک و غیره.

4. 100٪ ایمن برای استفاده و نرخ موفقیت بالای بازیابی اطلاعات را نوید می دهد.



نحوه انجام بازیابی اطلاعات دی وی ار دوربین مداربسته با AnyRecover

هارد دی وی ار یا SD کارت دوربین مداربسته را از دستگاه جدا کرده و کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کنید. نرم افزار AnyRecover را بعد از نصب اجرا نمائید.

1. در پنجره باز شده درایو مورد نظر را انتخاب کنید (همان SD کارت یا هارد دی وی ار) و سپس Start را کلیک کنید.


|alt=cctv-footage-recovery.jpg,|cctv-footage-recovery.jpg

2. مکان (درایو) انتخاب شده را اسکن کنید. نرم افزار شروع به اسکن کرده تا تمام فیلم های ضبط شده حذف شده را بیابد. مدتی زمان می برد و این مدت به میزان داده های روی هارددیسک یا SD کارت بستگی دارد. البته می توانید اسکن را در هر زمانی متوقف کنید و یا صبر کنید تا کار به طور کامل انجام شود.


|alt=cctv-footage-recovery1.jpg,|cctv-footage-recovery1.jpg

3. در این مرحله می توانید ویدئوهای مورد نظر خود را بیابید. پس از اتمام اسکن AnyRecover تمام فایل هایی را که در هارد دیسک یافته است، فهرست می کند. در سمت چپ می توانید روی "Video" کلیک کنید تا به سرعت فایل های ویدئویی را نشان دهد. سپس فایل های مورد نظر را انتخاب و روی دکمه "Recover" کلیک کرده تا بازیابی فیلم هارد دوربین مداربسته آغاز شود.


|alt=cctv-footage-recovery2.jpg,|cctv-footage-recovery2.jpg

4. ریکاوری فیلم دوربین مداربسته با استفاده از AnyRecover به آسانی انجام شد. در صورتی که حداکثر سه فایل برای بازیابی داری نرم افزار AnyRecover Free Data Recovery Software می تواند انتخاب مناسب و بدون هزینه باشد.

آموزش ریکاوری هارد دوربین مداربسته از Back up

در این روش فیلم دوربین مدار بسته حذف شده را از پشتیبان گیری بازیابی می کنیم. روش اول برای زمانی که هیچ نسخه پشتیبان از ویدیوهای نظارتی حذف شده ندارید، بهترین انتخاب است اما روش دوم برای زمانی که از فیلم‌های دوربین‌های مداربسته/DVR در فضای ذخیره‌سازی ابری یا هارد دیسکی مجزا پشتیبان تهیه کرده باشید، پیشنهاد می شود.

در حالتی که فیلم دوربین های مداربسته در دستگاه ذخیره سازی فیزیکی مانند هارددیسک دیگر نسخه پشتیبان داشته باشند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که درایو را به رایانه خود متصل کنید. وقتی رایانه شما دستگاه را تشخیص داد، به نسخه پشتیبان بروید و سپس آن را در محل خروجی دلخواه خود کپی/پیست کنید.

نکاتی برای جلوگیری از حذف و یا از دست رفتن ویدیو در هارد دیسک دوربین مدار بسته/DVR

اکنون یاد گرفته‌اید که چگونه بازیابی اطلاعات دی وی ار دوربین‌های مدار بسته را به درستی انجام دهید. در این مطلب فرآیندی بدون دردسر توسط نرم‌افزار بازیابی ویدیو AnyRecover شرح داده شد. با این حال، بهتر است در وهله اول ویدیوها را از دست ندهید. در اینجا به چند نکته برای جلوگیری از حذف و از دست دادن ویدیو در دوربین امنیتی یا هارد دیسک DVR اشاره می کنیم:

1. به طور مرتب شبکه و اتصالات برق خود را کامل بررسی کنید: کانکتور و کابل BNC، کابل اترنت، آداپتور برق، سیم برق و...

2. اطمینان حاصل کنید که از یو پی اس و محافظ برق/صاعقه استفاده می کنید: این کار از گم شدن و ازبین رفتن اطلاعات هارد دیسک به دلیل قطع برق و افزایش ناگهانی ولتاژ محافظت می کند.

3. فقط از سیستم های دوربین مداربسته و هارد دیسک های قابل اعتماد استفاده کنید: قبل از خرید سیستم دوربین مدار بسته خود و همچنین حجم ذخیره سازی، تحقیق کاملی انجام دهید. برخی از برندها بیشتر از بقیه مستعد خرابی هارد هستند. برای آگاهی بیشتر می توانید با کارشناسان این حوزه تماس بگیرید.

روش حذف فیلم دوربین مداربسته بدون بازگشت

در برخی مواقع شما می خواهید فیلم دوربین مداربسته حذف شود و دیگر قابل برگرداندن نباشد. به عنوان مثال میخواهید هارد را در اختیار فرد دیگری قرار دهید و یا بفروشید. برای اینکه بتوانید هارد را غیر قابل ریکاوری کنید باید:

از روش های مطمئن و غیر قابل بازگشت برای حذف اطلاعات استفاده کنید. به عنوان مثال استفاده از برخی نرم افزارها که فیلم و داده ها را به گونه ای حذف می کنند که دیگر قابل برگرداندن نیستند. نرم افزارهای AnyRecover، Hard Wipe و low level format و ... نمونه هایی از این نوع نرم افزارها هستند.

می توانید در صورت امکان اطلاعات بدرد نخور و متفرقه داخل هاردی که اطلاعاتش را پاک کرده اید، کپی کنید. به عبارت دیگر فضای داده های پاک شده را با اطلاعات متفرقه پر کنید و داده های جدید روی اطلاعات قبل رونویسی شوند. به این ترتیب نمی توانید اطلاعات و فیلم های حذف شده را ریکاوری کنید.

از فرمت کردن درایو و یا هارد به طورFull استفاده کنید. به این ترتیب برای فرمت کردن درایو یا هارد گزینه Performa Quick Format را غیر فعال کنید.

کلام پایانی

به هر دلیلی ممکن است فیلم DVR دوربین مدار بسته پاک شود. سناریوهای مختلفی برای اتفاق وجود دارد و چندان خوشایند نیست که ویدئوها با شواهد معتبر دزدی، سرقت و سایر جرایم ناپدید شوند. در این مطلب روش های بازیابی فیلم دوربین مداربسته را بررسی کردیم. ریکاوری هارد دوربین مدار بسته با استفاده از یک نسخه پشتیبان از قبل ایجاد شده و یا با کمک یک برنامه بازیابی اطلاعات مانند AnyRecover امکان پذیر شد.


لینک های مفید:





Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید