دوربین مداربسته موتورایز چیست و چگونه کار می کند

دوربین های مداربسته انواع مختلفی دارند که دوربین مدار بسته موتورایز یکی از این انواع است که ویژگی های جذابی دارد. کار با این دوربین لذت بخش است اما از قیمت بالایی نسبت به سایر دوربین ها با لنزهای ثابت و متغیر برخوردار است. کاربرد دوربین مداربسته موتورایز اغلب در کاربری های حرفه ای و پروژه های خاص است.

motorized_lens,,

تولیدکنندگان دوربین مداربسته با سنجش نیاز کاربران، قابلیت های جدیدی را به محصولات خود اضافه می کنند. یکی از این قابلیت ها امکان زوم روی تصاویر و تغییر زاویه دید دوربین مداربسته است. با بزرگ نمایی تصاویر، جزییات بیشتری قابل مشاهده است. دوربین هایی که لنز وریفوکال یا متغیر دارند قادر به زوم و بزرگنمایی به صورت اپتیکال هستند. تغییر بزرگنمایی می تواند به صورت یا موتوری انجام شود. دوربین مداربسته موتورایز Motorized Lens CCTV یکی از انواع دوربین مداربسته وریفوکال است. خرید دوربین موتورایز می تواند نیاز شما به زوم، چرخش و تغییر زاویه دید را پوشش داده و رفع کند. اگر فکر می کنید شما هم به داشتن این قابلیت ها در یک دوربین مداربسته نیاز دارید، با ما همراه باشید تا به بررسی دوربین مدار بسته موتورایز بپردازیم:


دوربین موتورایز چیست


با شنیدن نام دوربین موتورایز، شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا به این مدل دوربین، دوربین مداربسته موتورایز می گویند؟ علت این نام گذاری به لنز دوربین مداربسته برمی گردد. دوربین موتورایز مجهز به لنز وریفوکال بوده و امکان تغییر در فاصله کانونی آن توسط موتوری در دوربین فراهم شده است. البته اسم های دیگری نیز برای این مدل دوربین مداربسته به کار می رود. نام هایی مانند دوربین لنز موتوردار یا Motorized Lens. سوال بعدی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که لنز موتورایز چیست؟

لنز موتورایز در واقع به همان ترکیب لنز در دوربین موتورایز اشاره دارد که تغییر، فوکوس به صورت موتوری انجام می شود. به این ترتیب با استفاده از این دوربین نیازی به انجام تنظیمات به صورت دستی ندارید.


لنز موتورایز چه مزایایی دارد


دوربین موتورایز با ارائه قابلیت تنظیمات اتومات و از راه دور، کار را برای کاربران راحت تر کرده است. به این ترتیب نیازی نیست تا برای زوم کردن بر روی تصاویر یا برای تغییر زاویه دید به صورت دستی دوربین مدار بسته را تنظیم کنید. امکان فوکوس اتومات نیز در این محصول، کمک می کند تا بتوانید بدون افت کیفیت تصاویر بر روی سوژه مورد نظر زوم کنید. زیرا زوم به صورت اپتیکال است و نه دیجیتالی.

این قابلیت در دوربین موتورایز، هنگامی که دوربین مداربسته مجهز به تشخیص چهره باشد از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. با قرار گرفتن این دو تکنولوژی در کنار یکدیگر تصاویر با جزییات بیشتر و بهتری نمایش داده و ثبت خواهند شد.


|alt=دوربین بولت موتورایز.jpg,|دوربین بولت موتورایز.jpg

لنز موتورایز دوربین مداربسته چه کاربردی دارد


به طور کلی دوربین مداربسته موتورایز در فضاهای وسیعی مانند اتوبان ها و کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از لنز موتورایز می توان به راحتی بر روی هدف مورد نظر زوم کنید و با بزرگنمایی تصویر، جزییات واضحی را مشاهده نمود. بنابراین برای تشخیص پلاک در اتوبان ها و یا تشخیص چهره در مکان هایی مانند ادارات بزرگ و کارخانجات کاربرد فراوانی دارد. دوربین موتورایز در مدل های دام و بولت کاربرد وسیع تری دارد البته دوربین های اسپیددام با این قابلیت نیز کاربرد موثری دارند. با این حال به طور حرفه ای بوده و برای گروه کوچک تری از مشتریان قابل استفاده است.

استفاده از این نوع دوربین های مداربسته بسیار شگفت انگیز است. هنگام خرید به یاد داشته باشید که دوربین بولت موتورایز بیشتر مناسب فضاهای باز است. زیرا این مدل دوربین در برابر بارندگی، رطوبت و گرد و غبار از مقاومت بالاتری برخوردار است. از دوربین دام موتورایز هم می توانید در فضاهای بسته و مسقف، مانند داخل ساختمان کارخانه، بانک ها و... استفاده کنید.


|alt=دوربین دام موتورایز.jpg,|دوربین دام موتورایز.jpg

تفاوت دوربین مداربسته موتورایز با دوربین مداربسته وریفوکال


همانطور که ذکر شد، لنز موتورایز یک لنز متغیر است. به این معنا که امکان تغییر زاویه دید و زوم کردن را به صورت اتومات برای کاربر فراهم می آورد. در مقابل لنز وریفوکال یک لنز بدون موتور است که به صورت دستی فاصله کانونی آن تغییر می کند. تفاوت این دو مدل لنز در کنترل از راه دور آنهاست. یعنی با داشتن لنز وریفوکال نمی توانید به صورت اتومات تغییرات دلخواه از نظر فضای دید و میزان زوم روی تصاویر اعمال کنید.


محل نصب دوربین مدار بسته موتورایز


با توجه به زاویه دید دوربین، امکان زوم و کنترل از راه دور، دوربین مداربسته را باید در محلی نصب کرد که بیشترین فضای مورد نظر تحت نظارت کاربر قرار گیرد. بنابراین برای انتخاب مکان نصب لازم است از کارشناسان این زمینه کمک بگیرید. بعد از نصب نیز می توانید تصاویر دوربین را در زوایای مختلف تست و بازبینی کنید تا به شرایط مطلوب دست پیدا کنید.

زوم کردن بر روی سوژه در خیابان و جاده کاری نیست که بشود به صورت دستی انجام داد. نمی توان برای خواندن هر پلاک دوربین را دستی تنظیم کرد. یا در فضاهای پرترددی مانند بانک، امکان زوم بر روی چهره افراد به صورت دستی سخت است. از طرفی افت کیفیت با زوم دیجیتال از طریق مانیتورینگ در این موارد یک نکته منفی محسوب می شود. بنابراین باید از دوربین مداربسته ای استفاده شود که به صورت اتومات و از راه دور بتواند بر روی هدف زوم کند و بچرخد. در نهایت هم بدون کاهش کیفیت تصاویر را ارائه دهد. با این توضیحات مشخص می شود که از دوربین های مداربسته موتورایز در مکان هایی مانند بزرگ راه ها، باغ ها، کارخانجات، شهربازی ها، فرودگاه ها و... استفاده می شود.


قیمت دوربین موتورایز


دوربین مداربسته موتورایز با توجه به امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می دهد به نسبت سایر دوربین های مداربسته از قیمت بالاتری برخوردار است. با توجه به اینکه لنز موتورایز کاربری را برای افراد راحت می کند، پرداخت چنین هزینه ای منطقی به نظر می رسد. به طور کلی خرید دوربین موتورایز به شما کمک می کند تا هم راحت تر از دوربین مداربسته استفاده کنید، هم تصاویر باکیفیت تری را در اختیار داشته باشید. بهتر است برای خرید دوربین مداربسته موتورایز به فروشندگان معتبر مراجعه کنید تا متحمل ضرر و زیان نشوید. همچنین از کارشناسان راهنمایی دریافت کنید شاید قابلیت موتوری دوربین برای شما چندان مفید و ضروری نباشد. برای اطلاع از قیمت دوربین موتورایز بهتر است هنگام خرید استعلام بگیرید.


نصب دوربین مدار بسته موتورایز


نصب دوربین مداربسته موتورایز مانند سایر دوربین های مداربسته است و برای افراد متخصص به راحتی قابل انجام است. اما نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که مکان مناسبی را برای تعبیه کردن آن در نظر داشته باشید. ارتفاع نصب دوربین مداربسته یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه شود. اگر ارتفاع محل نصب به درستی انتخاب نشود از قابلیت های دوربین به بهترین شکل بهر نخواهید برد. با توجه به امکان زوم و بزرگنمایی تصاویر به صورت اتومات، بهتر است دوربین را در نقطه ای قرار دهید که فاصله کانونی آن به درستی محاسبه شده باشد.

تارتن دژ آریانا با ده سال سابقه درخشان آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. اگر قصد خرید دوربین مداربسته دارید می توانید از طریق شماره 02188500020 با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید و به رایگان مشورت کنید.


لینک های مفید:


Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید