خطاهای حسگر تشخیص حرکت دوربین مداربسته

خطاهای ناشی از تشخیص حرکت دوربین مداربسته مشکلاتی را ایجاد می کنند که شاید در مرحله اول چندان مهم نباشند. اما با تکرار خطاهای حسگر تشخیص حرکت دوربین مداربسته که آلارم های کاذب را به دنبال دارد باعث می شود کاربران حساسیت خود را در مقابل هشدار و آلارم های دوربین مداربسته از دست داده و در زمان حادثه مهم اقدامی انجام ندهند. در این مقاله به دلایل ایجاد هشدار کاذب و چگونگی رفع آنها می پردازیم.

image1,,

اکثر افراد برای بالا بردن میزان امنیت و جلوگیری از وقوع جرم تا حد امکان، اقدام به نصب دوربین مداربسته می کنند. به همین دلیل، عملکرد بی نقص دوربین مداربسته یک نکته مهم و ضروری است. ثبت تصاویر با کیفیت بالا همچنین عملکرد درست و بدون خطای قابلیت های آن، موجب می شوند کاربران بتوانند استفاده مناسبی از فیلم های دوربین مداربسته داشته باشند. به عنوان مثال قابلیت تشخیص حرکت Motion Detection یکی از ویژگی های پرکاربرد و پرطرفدار دوربین مداربسته است. این قابلیت می تواند پس از فعال شدن بر روی گوشی کاربران هشدار ارسال کند. حال تصور کنید این ویژگی دچار اشتباه شده و آلارم های کاذب بفرستد. خطاهای حسگر تشخیص حرکت دوربین مداربسته می توانند کاربر را دچار سردرگمی کند. زیرا نمی دانند که آیا باید این هشدار را جدی بگیرند یا خیر؟

اما خطاهای حسگر تشخیص حرکت چگونه ایجاد می شوند و آیا می توان آن ها را به حداقل رساند؟ در ادامه همراه ما باشید تا پاسخ این سوالات را پیدا کنید:


حسگر تشخیص حرکت چیست


گاهی اوقات ممکن است نیازی به ضبط پیوسته تصاویر دوربین مداربسته نداشته باشید. مثلا بخواهید تنها تصاویر زمانی را که شخصی وارد انبار می شود داشته باشید. در چنین شرایطی قابلیت تشخیص حرکت به شما کمک می کند تا بتوانید تصاویر مواقعی که سوژه متحرک به میدان دید دوربین مداربسته نزدیک می شود را در اختیار داشته باشید. حتی می توانید با ورود سوژه و فعال شدن قابلیت motion detection تشخیص حرکت بر روی گوشی خود آلارم دریافت کنید. این هشدار می تواند به صورت ایمیل نیز برای شما ارسال شود. حال ممکن است با نزدیک شدن یک جسم متحرک بی خطر مانند گربه نیز قابلیت تشخیص حرکت فعال شود و برای شما هشدار ارسال شود. البته بهتر است نگران نباشید. زیرا با انجام برخی اقدامات می توان خطاهای حسگر تشخیص حرکت را به حداقل رساند.


دلیل اهمیت جلوگیری از خطاهای حسگر تشخیص حرکت


تصور کنید چندین بار پشت سر هم هشدارهای کاذب از طرف دوربین مداربسته دریافت کرده اید. هربار خودتان را به آن مکان رسانده اید و متوجه شده اید که خطری محیط موردنظر شما را تهدید نمی کرده است. اگر باز هم آلارم برای شما ارسال شود واکنش شما چیست؟ این بار از کنار آن رد شده و این هشدار را نیز یک آلارم کاذب تلقی خواهید کرد. می بینید که ارسال پیام هشدار کاذب می تواند امنیت شما را تحت تاثیر قرار داده و شما را نسبت به اخطارها بی توجه کند. اثر منفی بی توجهی به هشدار کاذب و خطاهای حسگر تشخیص حرکت، می تواند توجه نکردن به هشدارهای واقعی نیز باشد. پس بهتر است با کاهش میزان خطای سنسور تشخیص حرکت، امنیت خود را حفظ کنید.


خطاهای احتمالی سنسور تشخیص حرکت در دوربین مداربسته


عوامل متعددی می تواند در بروز خطاهای حسگر تشخیص حرکت دخیل باشند. محل نصب دوربین مداربسته یک عامل تعیین کننده در ایجاد خطاهای سنسور تشخیص حرکت است. این که شما دوربین مداربسته را در فضای باز نصب کرده اید یا در فضای بسته نقش مهمی دارد. مثلا با نصب دوربین مداربسته در فضای باز پریدن سگ و گربه، پرواز پرنده ها، تکان خوردن شاخ و برگ درختان و... می تواند سبب ایجاد هشدارهای کاذب شود. اما اگر دوربین مداربسته را در محیط داخلی تعبیه کرده اید، تغییر میزان نور محیط و یا حرکت حیوانات خانگی و کودکان می تواند در ایجاد خطاهای حسگر تشخیص حرکت موثر باشند.


|alt=pir-sensor.jpg,|pir-sensor.jpg

راهکارهای کاهش خطاهای حسگر تشخیص حرکت


راهکارهای مختلفی برای به حداقل رساندن خطاهای حسگر تشخیص حرکت وجود دارند. یکی از این راهکارها سنسور PIR است که توسط تولیدکنندگان دوربین مداربسته طراحی و عرضه شده است. سنسور PIR بخشی از سنسور تشخیص حرکت است که اشعه مادون قرمز را جذب می کند و تغییرات دمای محیط را اندازه می گیرد. مثلا با ورود یک انسان به اتاق و میدان دید دوربین مداربسته، در دمای محیط تغییراتی ایجاد می شود که سنسور PIR متوجه آن شده و اندازه می گیرد. پس از آن دوربین مداربسته شروع به ثبت و ضبط تصاویر می کند. اما راهکارهای دیگری نیز برای کاهش خطاهای احتمالی حسگر تشخیص حرکت دوربین مداربسته وجود دارند. این راهکارها دشوار نبوده و شما نیز می تواند به راحتی آن ها را انجام دهید. در ادامه این راهکارها را بیان می کنیم:

  • محل فعال شدن سنسور تشخیص حرکت و نحوه قطع شدن آن را به افراد قابل اعتماد خود، مانند اعضای خانواده بگویید.
  • بهتر است فعال شدن آلارم را بر روی تشخیص سوژه های بالاتر از 15 کیلوگرم تعیین کنید. با انجام این کار حرکت حیوانات خانگی، سگ و گربه از جلوی دوربین مداربسته، سنسور را فعال نخواهد کرد.
  • از قرار دادن شی متحرک در نقاطی که سنسور تشخیص حرکت فعال می شود خودداری کنید.
  • مسیر ورود حیوانات به میدان دید دوربین مداربسته را ببندید.
  • دوربین مداربسته را به صورت دوره ای بررسی کنید تا ایرادات احتمالی برطرف شوند. به این ترتیب از بروز خطاهای حسگر تشخیص دوربین مداربسته جلوگیری خواهید کرد.

|alt=خطاهای حسگر تشخیص حرکت در دوربین مداربسته.jpg,|خطاهای حسگر تشخیص حرکت در دوربین مداربسته.jpg

مشکلات ناشی از خطاهای سنسور تشخیص حرکت Motion Detection


اصلی ترین مشکل ایجاد خطاهای حسگر تشخیص حرکت، گمراهی و سردرگمی کاربران دوربین مداربسته است. اگر بارها هشدارهای کاذب دریافت کنید و هربار ببینید که حادثه ای رخ نداده و مشکلی ایجاد نشده کلافه می شوید. پیام های بعدی دوربین مداربسته شما را ترغیب نمی کند تا به بررسی امور بپردازید و موارد امنیتی را چک کنید. چرا که تصور می کنید یک بار دیگر هشدار کاذب دریافت کرده اید. مشکل دیگری که در چنین شرایطی پیش می آید ثبت تصاویر توسط دوربین مداربسته است.

سنسور تشخیص حرکت با شناسایی سوژه متحرک شروع به ضبط تصاویر پیرامون خود می کند. با توجه به اینکه هشدار کاذب ارسال شده و سوژه دارای اهمیت نیست، تصاویر ثبت شده نیز از اهمیت برخوردار نیستند. به این ترتیب حافظه دوربین مداربسته با تصاویر کم اهمیت پر می شود. این مسئله باعث می شود که کاربر نتواند به راحتی تصاویر موردنظر خود را پیدا کند و زمان زیادی را صرف پیدا کردن بخش خاصی از فیلم دوربین مداربسته بکنند.


امنیت خود را با کاهش خطاهای حسگر تشخیص حرکت بالا ببرید


حسگر تشخیص حرکت دوربین مداربسته یک از قابلیت های پرکاربرد سیستم های نظارتی است که طرفداران بسیاری دارد. این ویژگی کمک می کند تا افراد بتوانند دوربین مداربسته را به گونه ای تنظیم کنند تا با شناسایی سوژه متحرک شروع به ضبط کند. در چنین شرایطی دوربین مداربسته می تواند برای کاربر هشدار ارسال کند. اما گاهی خطاهای حسگر تشخیص حرکت دوربین مداربسته باعث می شود تا هشدار کاذب ارسال شود. برای جلوگیری از دریافت آلارم کاذب، می توانید از دوربین مجهز به سنسور PIR استفاده کنید. همچنین می توانید آلارم را به گونه ای تنظیم کنید تا با تشخیص سوژه بالاتر از 15 کیلو فعال شود. یا افراد قابل اعتماد خود را از نقاطی که سنسور در آن فعال می شود آگاه کنید. راه دیگر این است که دوربین مداربسته را به صورت دوره ای بررسی و تعمیر کنید تا از بروز هرگونه ایراد و آسیب جلوگیری کنید.

اگر قصد خرید دوربین مداربسته و سیستم های نظارتی دارید، تارتن دژ آریانا با ده سال سابقه درخشان آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. شما می توانید از طریق شماره 02188500020 با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید و به رایگان مشورت کنید.


لینک های مفید:



Written by www.tticctv.com

691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید