سوئیچ مناسب دوربین مداربسته کدام است؟

چگونه می توانیم بدانیم سوئیچ مناسب دوربین مداربسته کدام است؟ با توجه به انواع سوئیچ های موجود در بازار و نقش مهمی که این تجهیز در ارتباطات شبکه ای دارد انتخاب کار سختی بنظر می رسد. در این مقاله سعی کرده ایم شما را برای انتخاب و خرید سوئیچ دوربین مداربسته راهنمایی کنیم.

cctv_switch,,

دوربین مداربسته در محیط های گوناگونی نصب و راه اندازی می شوند. این نقاط می توانند یک انبار یا اتاق کوچک باشند، یا کارخانه و مرکز خرید. هرچه فضا وسیع تر باشد، تعداد بیشتری دوربین مداربسته مورد نیاز است. در پروژه های بزرگ، وصل کردن دوربین مداربسته به دستگاه NVR و یا کامپیوتر با کمک سوئیچ انجام می شود. یعنی چندین دوربین مداربسته به دستگاه ذخیره ساز یا لپ تاپ متصل می شوند. حتما این سوال برای شما پیش می آید که چگونه سوئیچ مناسب دوربین مداربسته را انتخاب کنیم؟ بهترین سوئیچ برای سیستم مداربسته من کدام است؟ ما در این مقاله به این سوال پاسخ داده ایم. اگر مایل هستید که بدانید سوئیچ مناسب دوربین مداربسته چه ویژگی دارد، در ادامه همراه ما باشید:


کاربرد سوئیچ در دوربین مداربسته


اگر از چند دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده می کنید، برای اتصال آن ها به NVR و یا کامپیوتر به سوئیچ نیاز دارید. در حقیقت سوئیچ شبکه مانند یک واسطه و پل ارتباطی بین دوربین های مداربسته با دستگاه ذخیره ساز یا کامپیوتر عمل می کند. در سیستم های مداربسته برای انتقال تصویر به اینترنت نیاز خواهید داشت. سوئیچ شبکه در ارتباطات شبکه ای چه داخلی و چه جهانی (اینترنت) کاربرد دارد. برای همین باید به سراغ سوئیچ مناسب دوربین مداربسته بروید.


|alt=سوییچ دوربین مداربسته.jpg,|سوییچ دوربین مداربسته.jpg

انواع سوئیچ دوربین مداربسته بر اساس پیکر بندی


به طور کلی سوئیچ دوربین مداربسته را از نظر شکل ظاهری و کاربرد آن ها تقسیم بندی می کنند. سوئیچ ها از نظر شکل ظاهری و پیکربندی به انواع زیر تقسیم می شوند:


سوئیچ های غیر مدیریتی


همانطور که از نام این سوئیچ هم برمی آید، سوئیچ غیرمدیریتی نیازی به پیکربندی و تنظیمات ندارد. این سوئیچ به دستگاه وصل شده و به صورت اتومات به شبکه وصل می شوند. برای این اتصال هم از پیکربندی پیش فرض استفاده می کند. پس از آن نیز اطلاعات و داده ها را انتقال می دهد.


سوئیچ های مدیریتی


در مقابل، سوئیچ مدیریتی نیاز به مدیریت توسط کاربر دارد. یعنی کاربر تعیین می کند که داده ها بر اساس کدام اولویت منتقل شوند.


انواع سوئیچ دوربین مداربسته بر اساس کاربرد


سوئیچ هوشمند


سوئیچ هوشمند یا همان smart switch مانند سوئیچ مدیریتی به کاربر اجازه پیکربندی می دهد. البته کاربر تنها می تواند در موارد محدودی این پیکر بندی را انجام دهد. تنظیمات اولیه شبکه های محلی مجازی و تنظیم پهنای باند از جمله کارهایی هستند که کاربر می تواند انجام دهد.


سوئیچ تجاری


سوئیچ تجاری enterprise switch نیز سوئیچ مدیریتی است که به کاربر اجازه پیکربندی، مدیریت و کپی شبکه را می دهد. سوئیچ تجاری برخلاف سوئیچ هوشمند قابلیت های بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد. اگر به دنبال سوئیچ مناسب دوربین مداربسته برای مکان هایی مانند کارخانجات و شرکت ها هستید، سوئیچ تجاری گزینه مناسبی است.


سوئیچ صنعتی


سوئیچ صنعتی دارای مقاومت بالایی در برابر شرایط سخت است. مثلا این سوئیچ می تواند در برابر دمای بالا مقاومت کند. اگر به دنبال سوئیچ مناسب دوربین مداربسته برای محیط های صنعتی هستید، می توانید از این سوئیچ استفاده کنید. قابلیت هایی که سوئیچ تجاری در اختیار شما قرار می دهد، مانند قابلیت های سوئیچ هوشمند است.


سوئیچ وب هوشمند


سوئیچ web smart برعکس سوئیچ های قبلی که مناسب پروژه های بزرگ بودند، مناسب پروژه های متوسط است.


|alt=سوییچ مناسب دوربین مدار بسته.jpg,|سوییچ مناسب دوربین مدار بسته.jpg

سوئیچ poe کجا استفاده می شود


سوئیچ poe (power over etherne) یکی از انواع سوئیچ دوربین مداربسته است که کاربرد خاص خودش را دارد. این سوئیچ دوربین تحت شبکه، علاوه بر ارسال فیلم و اطلاعات دوربین مداربسته، برق مورد نیاز دوربین را نیز تامین می کند. نکته مهمی که هنگام خرید سوئیچ مناسب دوربین مداربسته باید مدنظر قرار دهید این است که، اگر قصد استفاده از سوئیچ poe دارید، باید تمامی سوئیچ هایی که مستقیم به دوربین مداربسته وصل می کنید poe باشند. به این ترتیب با حذف کابل کشی، به میزان قابل توجهی در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد.


آیا NVR هم سوئیچ دوربین مداربسته است


در واقع دستگاه NVR می تواند مجهز به خروجی poe باشد. در این صورت دستگاه، NVR poe نامیده می شود. تنها کاری که لازم است برای اتصال این دستگاه به دوربین مداربسته بکنید این است که کابل شبکه هر دوربین مداربسته را به پورت poe NVR وصل کنید. اما اگر تصمیم داشتید در طول مسیر سیم کشی، کابل ها را به سوئیچ وصل کنید و در انتها آن ها را به ان وی آر متصل کنید، باید از سوئیچ Poe کمک بگیرید. در برخی از مدل های NVR نیز سوئیچ داخلی وجود دارد و ممکن است تعداد یا تمام آنهاPoE نباشند.


آیا دوربین مداربسته در حالت خاموش سوئیچ کار می کند


دوربین مداربسته برای اینکه بتواند شروع به فعالیت کند و تصاویر را دریافت نماید، نیاز به برقراری ارتباط کامل بین تجهیزات دارد. بنابراین اگر سوئیچ دوربین ip خاموش شود، دوربین مداربسته کار نخواهد کرد. البته اگر از دوربین باتری خور استفاده می کنید، دوربین می تواند همچنان به فعالیت ادامه دهد.


سوئیچ Poe یا غیر poe؟ کدامیک مناسب دوربین مداربسته است


برای اینکه بتوانید سوئیچ مناسب دوربین مداربسته را از بین این دو گزینه انتخاب کنید، به تفاوت آن دو نگاه کنید. سوئیچ poe این امکان را به شما می دهد که برای تامین برق مورد نیاز دوربین مداربسته، نیازی به کابل برق نداشته باشید. کابلی که تصاویر و داده ها را انتقال می دهد، نیروی برق را نیز تامین می کند. اما برای استفاده از سوئیچ غیر poe باید کابل کشی برق انجام شود.


آیا دوربین ip بدون سوئیچ poe کار می کند


اگر دستگاه NVR شما poe نیست و یا در قسمت پشت دستگاه پورت اترنت تعبیه نشده باشد، لازم است دوربین را از طریق Switch به دستگاه متصل کنید. بنابراین نیاز به سوئیچ دارید اما PoE بودن یا نبودن آن به طراحی سیستم نظارتی شما بر می گردد.


سوئیچ مدیریت شده بهتر است یا سوئیچ مدیریت نشده


مسلما سوئیچ های مدیریت شده قابلیت های بیشتری را نسبت به سوئیچ مدیریت نشده در اختیار کاربر قرار می دهند. اما نکته مهم اینجا است که باید بتوانید با این سوئیچ ها کار کرده و آن ها را مدیریت کنید. سوئیچ مدیریت شده به کاربران کمک می کند تا بتوانند بهتر و راحت تر شبکه ها و داده ها را کنترل کنند. همچنین می توان با کمک این سوئیچ جریان برق را کنترل کرد. این تنظیمات را می توان از راه دور نیز انجام داد.


با انتخاب سوئیچ مناسب دوربین مداربسته، سیستم نظارتی خود را مدیریت کنید


همانطور که ذکر شد، سوئیچ دوربین مداربسته کمک می کند تا در پروژه های بزرگ بتوانید چند دوربین مداربسته را به دستگاه NVR و یا کامپیوتر متصل کنید. برای انجام این کار سوئیچ مناسب دوربین مداربسته از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شما می توانید بر اساس نیاز کاربری خود یکی از انواع سوئیچ دوربین مداربسته را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر برای فضاهای تجاری و یا محیط کارخانه به دنبال سوئیچ هستید، سوئیچ تجاری گزینه مناسب شما است. اگر قصد خرید سوئیچ POE دارید، فراموش نکنید که تمام سوئیچ هایی که خریداری می کنید باید از نوع POE باشند.

اگر قصد خرید دوربین مداربسته دارید به شما پیشنهاد می کنیم که به مراکز معتبر مراجعه کنید تا متحمل ضرر و زیان نشوید. تارتن دژ آریانا با ده سال سابقه درخشان آماده است تا بهترین سیستم های نظارتی را با مناسب ترین هزینه در اختیار شما قرار دهد. شما می توانید از طریق شماره 02188500020 با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید و به رایگان مشورت کنید.


لینک های مفید:


691-avatar-min,,

tticctv.com

با بیش از ده سال سابقه فعالیت در زمینه سیستم های امنیتی و حفاظتی آماده ارائه خدمات ویژه به شما دوستان عزیز هستیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید:
021-88500020

نظرات (0)
 
نظر خود را ثبت کنید